Maar bij mij was er natuurlijk ook geen vermoeden dat het een mola was. Misschien als je vanaf het begin weet dat het hcg hoog is, dat je het ook wel eerder kan zien, als je er speciaal op let?
Met 4 weken en 5 dagen was dit m'n test : Was zwanger van een meisje, dat nu een prachtkind is, hihi. Was ook gewoon 1 baby,want heb maar 1 embryo teruggeplaatst gekregen.
@Babii: dat was ook een hele duidelijke test . Fijn om te zien! Ik ben gewoon zo'n zenuwpees. Ik zou eigenlijk gewoon moeten stoppen met erover nadenken, maar hoe doe je dat? Net las ik weer ergens iets over heel hoog HCG en sterk verhoogde kansen op het syndroom van Down. Nou ja, ik probeer er maar van uit te gaan dat het nog altijd vaker goed dan fout gaat. Meer kan ik niet doen. @Babii:Even off-topic, maar ik ken je nog uit de MMM en pffff wat heb jij een vreselijke heftige tijd achter de rug zeg. Ik heb zoveel bewondering van de positiviteit die vaak uit jouw berichtjes spreekt. Je bent echt super sterke vrouw! Je dochter heeft het maar goed getroffen met zo'n mama .
@ Nana: ja, hoe doe je dat he stoppen met nadenken! Makkelijk gezegd voor een ander... Je hebt toch wel bij de gyn je 1e echo? Die zijn natuurlijk wel meer thuis in de medische wereld dan een vk dus mola is meer bekend bij hen. Ook niet heel erg maar ik zou het idd bij de 1e echo aangeven zodat de gyn er attent op is. Bij een partiele mola is het trouwens lastiger te zien omdat er wel deels een kindje is en soms hartactiviteit. Bij een complete is het vaak sneller duidelijk. Laat je niet teveel leiden door dr. Google he. Je leest daar alleen maar de rampverhalen en die helpen je nu niet! Hoop dat je fijne afleiding vindt en in de tussentijd ook van je dochter blijft genieten!
Hier bij deze zwangerschap al heel vroeg een knaltest. Het is er toch echt maar 1 Dus het HCG hormoon zegt niets over meerling of niet.. Bij mn zoontje J. bijna geen knaltest gehad en ook een gezond mannetje.
Nou jullie hebben helemaal gelijk, ik moet gewoon stoppen met Dr. Google raadplegen! Ik las namelijk ook nog dat als je al heel vroeg heel veel HCG hebt dat je naast een mola ook nog een sterk verhoogde kans hebt op een kindje met het syndroom van Down. Deze kans is zelfs nog groter dan die op een mola. Tja, misschien had ik dit allemaal wel helemaal niet moeten lezen. Nu ga ik ook niet meer verder zoeken, want dan kom ik misschien alleen nog meer enge dingen tegen. Dus geen Dr. Google meer en wachten op mn echo, die inderdaad gelukkig bij mn gyn is (althans ik hoop dat de gyn het zelf doet en niet de vpk die normaal meestal de follikelmetingecho's doet). Ik denk wel dat de kans op een "normale zwangerschap" nog steeds het hoogst is (hoop ik althans), dus voor mn gemoedsrust probeer ik hier maar vanuit te gaan.
Ik had 7 dagen voor NOD m'n eerste positieve test in handen. 3 dagen voor NOD was-ie bijna even donker als de controlestreep. Heb daar voor de rest niet over nagedacht (zou jij ook niet moeten doen ) en alles verloopt prima!