Zwangerschap en zwaar werk

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Dreamz3, May 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    3,297
    96
    48
    Hallo verloskundigen,
    Ik heb een vraagje.
    Ik werk op een bungalowpark, waar ik 2x in de week bungalows schoonmaak.
    Dit is best wel zwaar werk.
    Nu heb ik vandaag weer gewerkt, 4 uurtjes, maar had al na 2 uur een beetje een ongemakkelijk gevoel in mijn onderbuik.
    Nu ben ik thuis en heb ik het gevoel alsof ik spierpijn heb in mijn onderbuik.
    Is het verstandig om dit werk te blijven doen?
    Misschien is het handig om te vermelden dat ik hiervoor al 3 miskramen heb gehad en deze nu koste wat het kost wil vermijden.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ongemakkelijk gevoel in je onderbuik is niet erg. Ik snap dat je wel voorzichtig wilt doen met jouw voorgeschiedenis. Maar een miskraam komt nooit door hard werken! Je kunt een miskraam ook niet voorkomen door alleen maar op de bank te gaan zitten. Als je werkt kun je wat meer last hebben van je banden. Dat is geen probleem en gaat weer over. er is geen bezwaar om huishoudelijk werk te blijven doen tot je verlof. Alleen bij erge klachten kun je met je bedrijfsarts overleggen of je tijdelijk andere werkzaamheden kunt krijgen.

Mirjam

3. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    3,297
    96
    48
    Hoi Mirjam,
    Bedankt voor je antwoord.
    Ik heb niet zozeer last van mijn banden, maar vooral een keiharde baarmoeder en dat is echt een k**gevoel.
    Dus ik heb ondertussen met mijn werkgever overlegd en we zijn tot de conclusie gekomen, dat ik het rustig aan ga doen en niets ga forceren!

Share This Page