Hallo meiden, Gister had ik mijn 20 weken echo en mijn meisje is slechts 280 gram terwijl ik overal lees dat ze nu ruim 300 gram zou moeten zijn. Ik ben erg nerveus deze zwangerschap omdat ik al een kindje ben verloren met 28 weken zwangerschap en hij liep echt achter in de groei omdat er een bloedstolsel achter de placenta zat. Weten iemand van jullie wat jullie kleine woog bij de 20 weken echo?? groetjes Alma
sem woog bijna eens zoveel. hij woog 466 gram. Maar wat zei de echoscopiste?? En je zal toch wel beter in de gaten gehouden worden. Misschien kun je de VK bellen en je verhaal uitleggen misschien kan ze je geruststellen
hier met 21 weken woog de kleine 450gr maar meid ik zou het anders toch even melden dat je ongerust bent dat ze je anders toch wat beter in de gaten houden zeker met zo'n geschiedenis gebruik je geen bloedverdunners dan?
Wij zijn vandaag voor de 20 weken echo geweest en ons mannetje woog 328 gram wat zei je vk of heb je het haar niet gevraagd
Maar hoelang ben je precies zwanger dan? Met precies 20 weken is het gemiddelde gewicht namelijk 300 gram, iets eronder of erboven kan altijd, en zeker als je bijvoorbeeld pas 19.3 week bent. Verder ga ik met eerdere reacties mee, als je bezorgd bent, gewoon melden, zeker met jouw achtergrond
onze meid woogbij 19.4 wk 360 gr. ben je vanwege je voorgeschiedenis niet ondercontrole bij de gyn? en gebruik je ook bloedverdunners? zoals al eerder gezegd zou ik zeker contact opnemen met je vk en gyn. Het lijkt me zeker iets om te vervolgen. Al is zo'n echo ook altijd een momentopname en kan een nieuwe meting weer heel anders uitvallen. Wij hebben iedere 2 wkn een echo en de echo na de 20 wkn echo leek het buikje zelfs kleiner te zijn geworden. Weer 2 wkn later liep ze weer helemaal op schema
Ik sta zeker onder controle bij de gynaecoloog maar die meet nooit iets op. Hij maakt een echo en voelt hoe hoog de baarmoeder zit. De echoscopist vond het heel normaal allemaal en zei dat ik gewoon 2 dagen achter liep wat heel normaal zou zijn. Het is mijn eigen onzekerheid. Hij zei dat ze ongeveer 6 pond zal zijn bij de geboorte, geen zwaargewicht dus.. ha ha. Bedankt voor jullie reactie!
Hier met 20 weken 303 gram. Ook ben ik een kindje verloren door een groeiachterstand. Ik slik daarom nu tijdens mijn zwangerschap aspirine en ik krijg vanaf het begin al om de 2 weken echo's om de groei en de doorbloeding van de navelstreng te controleren. Je mag 10 dagen achterlopen in groei, maar zodra het 2 weken word, zal je bedrust etc voorgeschreven worden. als jij nu 2 dagen achterloopt hoef je je in principe echt geen zorgen te maken. Maar ik begrijp als geen ander dat die zorgen er altijd zullen zijn en blijven