hoi, ik ben linda en heb vorige week vrijdag te horen gekregen dat ik een missed abortion heb het vruchtzakje is leeg en was zion 5 en halve week heb vandaag me hcg laten meten met de hoop dat ie erg laag zou zijn en het vruchtje zelf afzou komen heb daarna een echo gehad en het zwangershapsring was al wat platter en zag er wel naar uit dat het minder was geworden ze verwachten dus niet veel van het bloed onderzoek later op de middag kreeg ik de uitslag van mijn hcg was 19000 ze zei dat het erg hoog was voor iemand met een miskraam nou maak ik me onzettend ongerust of is het wel normaal ???? hoop dat jullie me wat meer kunnen vertellen alvast bedankt groet linda met een MA
je lichaam heeft gewoon nog niet door dat t niet goed is, dus er wordt nog hcg aangemaakt. na 10 wkn gaat t kindje hcg aanmaken en dan krijgt je lichaam t in de gaten want dat gebeurt natuurlijk niet. ikzelf kwam er met 10 wkn achter dat t bij 6 wkn gestopt was. had nog steeds knaltesten!!! je lichaam kan je behoorlijk voor de gek houden! sterkte! xxx
Ik heb bij beide miskramen een missed abortion gehad en de laatste keer 3 weken nadat het hartje gestopt was met kloppen nog een knaller van een test. Dus een erg hoog HCG voor iemand met een miskraam: dat zegt dus niet zoveel. Heb je inmiddels alweer een echo gehad? Want dat hoge HCG zou ook kunnen betekenen dat je geen missed abortion hebt, maar gewoon veel minder ver was dan je dacht... Wil je geen valse hoop geven, maar bij een vruchtzakje van 5,5 week zie je lang nog niet altijd of er wel of niet iets in zit... Ik zou dus vooral even om een nieuwe echo vragen, je bent inmiddels een week verder, en aan de hand daarvan en de bloedwaarden, even verder vragen bij de gynaecoloog.
rozemarijke en tresje bedankt voor je reactie ja heb 2 echos gehad de vruchtzak was al aan het afbreken gisteren en was gisteren 9 weken zw dus daarom vond ze raar dat me hcg nog zo hoog was
Tja, dat had ik 3 weken nadat ons kindje gestopt was met leven nog, dus zou me om die opmerking niet al te druk maken... Sterkte met alles!
Je Hcg waarde gaat dalen naarmate de miskraam vordert. Bij de een gaat het sneller als bij de ander. Het kan zelfs maanden duren voordat je Hcg vrij bent. Maakje dus niet druk.
dank jullie dames maar die vrouw aan de tel was er verontrustend ze gaan uitgebreid kijken met een echo dinsdag alvorens de curretage ook prikken ze me bloed nogeens ik heb wel een leeg vruchtzakje er zit geen embryo in ook geen moederkoek een wind ei zeg maar volgens de gyn is je hcg dan niet zo hoog
@ Linny24: ik wil je niet ongeruster maken dan je al bent, maar laat het idd goed onderzoeken met nog een echo. Ik neem aan dat ze het weefsel opsturen voor onderzoek? Ik heb namelijk in november te horen gekregen dat ik een molazwangerschap had. Hierbij gaat er tijdens de bevruchting iets mis, waardoor de cellen niet delen tot een embryo maar een goedaardige tumor. Mijn hcg zat met ongeveer 8 weken op 155.000, en dit steeg in het begin niet zo drastisch dus dacht niet dat het een mola zou zijn. Jouw hcg is denk ik ook wel erg hoog, maar elk geval is natuurlijk anders. Op de echo kan je letten of je witte vlagen ziet of een druiventrosbeeld. Ik ben gecuretteerd, en 3 weken later nogmaals omdat er nog restweefsel zat. Nu prik ik elke week tot mn hcg op 0 zit, en vervolgens een half jaar maandelijks en dan krijgen we weer groen licht. Ik hoop echt voor je dat dit het niet is, juist omdat er zoveel meer bij komt kijken als bij een andere miskraam! Heel veel sterkte met de echo. Laat je weten wat er uitkomt, als je dat wil?
Ik vind het ook erg hoog hoor voor die termijn, zeker als je miskraam al een tijdje bezig is. Ik wil je ook niet ongerust maken, maar het zou een (partiële) mola kunnen zijn. In dat geval curetteren ze en houden ze je een paar maanden goed in de gaten, qua hcg. Het zou ook een bbz kunnen zijn. In dat geval zit er op een andere plek in je buik nog een vruchtje dat niet verder groeien kan. Dus mocht je pijn krijgen, twijfel dan niet en ga meteen naar de Spoedeisende Hulp. Sorry voor het verontrustende verhaal, maar beter 1 keer te veel gewaarschuwd.. Sterkte! Suus
Bij mij bleef me hcg oom stijgen bij me ma. Op een of andere manier dacht me lichaam dat ik zwanger was. En me vruchtzakje bleef groeien alleen het vruchtje niet. Het kan dus. Ik heb een curritage gehad uiteindelijk.