Hoog/meerbegaafd/HSP (?) meisje van 4 wil niet naar school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wwrr, 1 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.489
    113
    Oef, hier moet echt wat gebeuren.

Ik zou me ook niet kunnen concentreren voor taken die geen reet voorstellen en je het nut niet van inziet. En contact leggen met mensen die jou niet snappen is ook niet makkelijk idd. Wel iets wat ze moet gaan leren in de toekomst, maar niet bepaald een reden om geen groep 2/3 werk te doen.
    Klinkt vooral alsof de juf niet weet hoe ze ermee om moet gaan.

Arm meiske! Hopelijk vind je gauw een oplossing. Want ik denk dat je met alleen wat groep 2 werk er totaal niet gaat zijn.

2. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Nee de juf lijkt er totaal niets van af te weten eigenlijk. En je hebt helemaal gelijk, want werk op niveau is wel iets dat ze nodig heeft, maar dat ze aansluiting mist is veel erger. Ik vond het heel erg om te horen dat ze dus de hele dag alleen speelt en vooral ook dat juf dat niet eerder aankaart en ook niet gek lijkt te vinden.

Morgen ga ik kijken naar het beleid van de school, dat moet ik apart opvragen dus meteen maar even doen.
    En ik zit er ook aan te denken om toch nog met de juf erover te hebben dat ik vind dat ze dat alleen spelen compleet verkeerd ziet en dat ik me daar erg zorgen over maak.

3. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Wat vervelend dat de juf het niet wil zien. Heb je ook al een gesprek met de IB-er gevraagd? Die weet er als het goed is wel meer van.

Het gedrag van niet willen spelen of heel anders gaan spelen herken ik ook van de kleuter periode > hondje spelen omdat je dan niet hoeft te praten omdat toch niemand je begrijpt bijvoorbeeld.
    Bij Q ging het balletje écht rollen op school toen ik stiekem had gefilmd dat ze hardop en vloeiend een boekje aan het lezen was. Op school deed ze alsof ze nog niet alle letters kende. Toen de juffen en IB-er het filmpje zagen konden ze mijn verhalen heel goed plaatsen. Dus filmen is echt aan te raden.

En als school echt niks wil zou ik toch naar een andere school gaan kijken. Met werkjes voor groep 2 laten doen schiet je niks op, vooral niet op lange termijn.

4. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    De werkjes van groep 2 stellen voor jouw dochter waarschijnlijk ook niet echt veel voor. De eisen voor groep 3 zijn niet zo heel erg hoog zeker in vergelijking met wat jouw dochter laat zien.

Je moet er bovenop zitten. Zeker meisjes passen zich aan en daar kan ze haar hele schoolcarrière last van hebben.

check deze site: https://www.slimpuls.nl/

5. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Bedankt! Ik ga er naar kijken. Ik moest het beleid omtrent slimme kinderen opvragen bij de directrice, dus kwam hierdoor even in gesprek. Na gisteren een beetje meer power gekregen, goed aangegeven dat wat wij nu van de juf gehoord hebben onze zorgen juist vergroot en dat dat reden moet zijn voor de school om het serieus te nemen en daarop in te spelen. De directrice zei dat ze het met me eens was... ik ben benieuwd. Ik heb mijn dochter vanochtend volledig overstuur achtergelaten op school, maar gisteren kwam ze toch voor het eerst (!) enthousiast thuis omdat ze lees opdrachtjes van juf had gekregen. Ergens gaan een dus wel de goede kant op gelukkig. Volgens mijn man zal onze dochter zich nu ook meer verbonden gaan voelen met de oudere kindjes nu ze met hen mee mag doen dus vooralsnog heb ik goede hoop.

6. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik ga toch eens proberen ergens een filmpje van te maken. Lijkt me wel heel goed, bedankt voor de tip! Heb er nog wel eentje van toen ze 2,5 was en h-oe-r-a las haha. Maar goed, ik heb een hele stapel papieren van voor ze naar school kwam waar ze hele zinnen op schreef met woorden tot vier lettergrepen. Dat kwam bij de juffen ook niet aan dus t lijkt ook wel of willen ze het niet zien. Ze kan dan wel goed kunnen lezen en schrijven maar op sociaal gebied is ze volgens juf nog lang niet zo ver en dat wordt dus verkeerd geïnterpreteerd, wat voor mij aangeeft dat ze er dus echt weinig vanaf weten. Daarom vraag ik me af of er hier wel toekomst in zit zeg maar. Ik ben zeer benieuwd naar het document wat ik donderdag krijg.

Een gesprek met de ib’er was vooralsnog niet aan de orde omdat ik dus vertrouwen in juf moet laten zien en even afwachten wat er gaat gebeuren. Ik kan erop aandringen, dan krijg ik mijn zin wel, maar ik voel dus wel een beetje dat ze daar niet op zitten te wachten.

7. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Je weet dat de juf er geen kijk op heeft. dat is niet erg, want niet iedereen hoeft overal expert in te zijn. maar jij als moeder weet bij deze beter. je moet nu even je poot stijf houden en dan maar een vervelende ouder. als je dochter hierdoor gelukkiger wordt.

8. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Even afwachten omdat juf er niet blij mee is. Dikke doei. De ib-er is altijd toegankelijk hé.. en die heeft wel kennis over deze zaken.

Eigenlijk hoort juf de ib-er hier gelijk zelf in te betrekken. Heel simpel juf ziet het niet, directrice is het met je eens, maar degene die op school hier over gaat is in het ongewisse ??

Filmen , heb je een video camera of fotocamera met video stand. Leg een dag een handdoek/ kledingstuk ( wat je net alsof moeten maken/ aan iemand geven) neer en laat 2 dagen liggen en de volgende dag zorg jij dat je daaronder de camera heb liggen en aan hebt staan.
    Richt hem dus wel op een logische plek waar ze vaak speelt. Zo kun je opnemen zonder dat het opvalt.
    Eerst een " Bergje" maken en daarna als dat Bergje niet meer opvalt dat Bergje gebruiken om iets te verstoppen.

Deel Deze Pagina