Hallo dames, Mijn vriend heeft al een tijd last van slecht slapen. Hij wordt veel wakker snachts en smorgens heeft hij niet het gevoel dat hij uitgerust is. Nu wil hij aan slaapmedicatie beginnen. Ik ben zelf niet zo'n fan van slaappillen oid omdat ik bang ben dat hij straks zonder niet meer kan slapen. Ik stelde voor om eerst iets homeopatisch te proberen. Heeft iemand hier ervaring mee en weten jullie wat hij het best kan proberen voordat hij aan echte medicatie gaat beginnen? Bedankt alvast!
Ik ben het met jou eens, om me heen meerdere keren meegemaakt dat iemand er niet vanaf kwam. Maakt hij zich ergens zorgen om? Alle huis tuin en keuken oplossingen al geprobeerd? Slaap thee, geen tv meer kijken voor het slapengaan, ontspanningsoefeningen, massage door jou evt. Is de slaapkamer goed geventileerd? Anders heb ik wel eens gehoord dat er iets is met melatonine van vsm, maar ook dat kan verslavend werken dacht ik...
Er zijn wel dingen waar hij zich zorgen over maakt ja, maar of het daaraan ligt? Ook ligt hij vaak nog met z'n iPad in bed dingen te bekijken of te lezen. Ik heb hem al voorgesteld om voor het slapen gaan dat soort dingen niet te doen, omdat die prikkels er mogelijk voor zorgen dat hij lastiger in slaap valt en/of door slaapt. Maar meneer is nogal eigenwijs en volgens hem ligt het daar absoluut niet aan. Massage doen we regelmatig, maar ook dat lijkt niet echt veel te helpen. Melatonine is een optie inderdaad. Misschien daar eens naar kijken dan.
Misschien een domme vraag maar hoe oud is jullie matras? Mijn man sliep de laatste tijd ook niet goed en tja ik? Ik heb lichamelijke klachten dus wordt sowieso veel wakker in de nacht. Onze matras was 4 jaar oud maar had ik bij het bed gekregen toen ik dat gekocht had, was geen topkwaliteit dus. We hebben een nieuwe, echt goede matras gekocht en nu moet mijn man nog oppassen dat hij zich niet verslaapt Hij voelt zich veel beter en uitgeruster, is echt een heel erg groot verschil!
Melatonine van de Tuinen. Blauwe pot. Wel iets duurder als gemiddeld, maar wij slapen er allebei heel goed op. Slaappillen kan best wel een keer, maar krijg je toch niet meer dan een stuk of 7 van de huisarts. Je raakt daar behoorlijk snel gewend aan en hebt steeds meer nodig. Melatonine is lichaamseigen en dus geen kans op gewenning.
Ik zou eerst eens na proberen te gaan, wat die slapeloosheid veroorzaakt voor je dingen gaat slikken. Bijv. vitamine d tekort, kan ook voor slapeloosheid zorgen en die IPad lijkt me ook geen handig iets zo voor het slapen gaan. Heeft hij gewone huis-tuin-en keukenmiddeltjes als een beker warme melk voor het slapen gaan of een banaan eten al geprobeerd?
Melatonine veroorzaakt bij veel gebruikers nachtmerries (google maar eens op ervaringen melatonine) Ik zou eerder Valeriaan proberen. Gewoon een potje van Sunwell ofzo. 60 stuks voor 7 euro. Voordeel van Valeriaan is dat je fris opstaat (in tegenstelling tot wanneer je "echte" slaapmiddelen gebruikt)
Ik neem ze al maanden de 2mg one a day extra forte (30stuks voor 4.95) Maar heb nog geen nachtmerries gehad gelukkig. Maar bij mij help het ook niet de melatonine ja je val snel in slaap maar tja na 3 uur ben ik weer klaarwakker en dat heb ik ook met Temazepam
Een uur voor het slapen de ipad wegdoen. Dit remt namelijk de natuurlijke aanmaak van melatonine. Ook tv schermen en dergelijke hebben dit effect. Had er zelf ook erg last van. Google maar eens, is best veel onderzoek naar gedaan. Nu lees ik een boekje en met een half uur slaap ik. En slaap ik door en word ik uitgerust wakker.
Hier ook melatonine, 5 mg van bodystore, echt niet duur. Daarnaast gebruik ik goudpapaver van arkokaps, daar slaap ik op door. Gouden combi voor mij!
Ja inderdaad, dat probeer ik hem dus ook uit te leggen. Maar goed, zoals ik al zei is hij te eigenwijs om het aan te nemen. Ik zelf slaap echt zodra mijn hoofd het kussen raakt, en word ook niet wakker snachts. Vind het ook echt vervelend voor hem dat hij zo slecht slaapt. Maar zal jullie tips in ieder geval met hem bespreken. Bedankt dames!
slaappillen werken het beste. Ik gebruikte ze 3 x per week en bouwde later af. Nadeel, je bent dan overdag ook beetje suffig. Ontspanningsoefeningen werken bij mij soms ook.
Melatonine 5mg, soms neem ik nog een tweede later in de nacht. Trouwens niet elke nacht maar ik heb periodes dat ik slecht slaap, krijg er gelukkig nooit nachtmerries van.
Eerst de oorzaken van de slapeloosheid proberen weg te nemen en dan pas denken aan medicijnen. Een dokter schrijft tegenwoordig niet zomaar slaapmiddelen uit.
Zomaar beslissen om aan de "echte" slaapmedicatie te gaan kan overigens niet. Artsen zijn redelijk terughoudend met het voorschrijven van bv oxazepam of temazepam. De kans op gewenning is erg groot en zal dus weer afgebouwd moeten worden. Dus hij kan dat wel willen maar als hij een beetje goede huisarts heeft zal ook die zeggen eerst de oorzaken proberen te vinden en dan pas nadenken over medicatie. Of hij krijgt mee voor een weekje en dan is het weer klaar.