Zindelijk worden, hoe pak ik het aan?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lauwra, 11 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Onze zoon heeft erg veel interesse in het potje en doet er vrijwel dagelijks s avonds voor het in bad gaan een plasje in. Hij is dan heel blij en trots:)
    Vanmiddag gaf hij aan dat hij ook wilde plassen toen ik ging. En jahoor, ook geplast.
    Hoe kan ik dit verder uitbreiden? Of afwachten tot hij get zelf vaker gaat aangeven?
    K ga in elk geval hem er s morgens ook opzetten want merk dat hij vaak helemaal niet zo nat is s morgens en later op de ochtend een nattere luier heeft dan past bij wat hij heeft gedronken.
    Nu las ik ergens dat als je hier serieus mee begint je gelijk de luier af moet laten en een onderbroek aan doet. Maar is dat echt wel nodig en handig?:D
    Graag wat tips en ervaringen, dit is weer iets helemaal nieuws voor ons ( maar wel super leuk als je n heel enthousiast kind hebt dat in zn handen staat te klappen bij n plasje:D)

2. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoals je zelf zegt, luier uit en doe hem vaak op de wc in begin. Als je luier nog aan gaat houden nu hij zoveel enthousiasme heeft voor op potje plassen dan gaat moment voorbij en gaat het alleen nog langer duren.

3. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Misschien vast momenten inlassen waarop hij gaat plassen?
    Bij ons werkte een beloningssysteem goed, dus eerst flin belonen bij 1 plasje en daarna bv bij 5 plasjes een beloning enz.
    Ik zou niet meteen de luier uitlaten. Ga anders misschien luierbroekjes halen? De gaan makkelijker af. En hou het vooral speels denk ik. Niet te serieus

4. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties. Vanmorgen wilde hij zelf geen luier meer om maar toch twee keer in zn onderbroek geplast.
    Een paar keer op het potje gezet zonder resultaat.
    Denk toch maar op vaste momenten op t potje zetten en dan maar zien of hij het door gaat krijgen...?

5. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Mijn zoon heb ik een paar dagen in zijn blote billen laten rondlopen (was toch mooi weer) en dan plaste hij op het potje. Als ik een broek aandeed dan deed hij het vaker in zijn broek. Na een paar dagen had ie het door en nu is hij zindelijk (met broek aan haha).

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik heb alleen aangegeven dat ze ook als ze moet plassen, op het potje kan. Heel vaak tegen dr gezegd, ook als ze had geplast in dr luier "he dat kan toch ook op het potje?". Op een of andere manier snapte ze dat best rap en was binnen no time dag en nacht zindelijk (pas net hoor).
    Ik wilde wachten tot we verhuisd waren (bang voor terugval) maar het ging best goed. Ze had d'r luier gewoon om maar nooit meer plas erin gehad..
    Ze wilde thuis nooit op de wc maar de go had geen potje dus deed ze het daar ook maar op de wc ;)

7. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Hoe oud was jouw zoon Koraal82?
    K moet eerlijk zeggen dat ik wel wat ongeduldig ben :)dus na n paar keer n plas op de grond, binnen of buiten ging de luier maar weer om. Afgelopen dagen heeft hij wel buiten in zn blote billen gelopen (en gezwommen:D) en telkens als hij plaste zei hij dat. Maar gaat niet naar t potje toe.
    Zei dan idd wel dat hij t ook op t potje had kunnen doen.
    Maar k denk dat het toch nog iets te vroeg voor hem is.

Deel Deze Pagina