Hoi Diana, idd ik vertrek zo richting WKZ....brrr..zie er tegen op! Duimen op een goede afloop en een gunstige uitslag! Ik hou jullie op de hoogte! groetjes Zwaantje
hoi zwaantje, hoe is het nu? is het je een beetje meegevallen en heb je al enig idee wanneer je de uitslag binnen krijgt? ik duim zo voor je dat je goed nieuws krijgt meid. groetjes diana
Hi Zwaantje, Ik hoop dat het allemaal is meegevallen! Nog maar heel kort wachten en de uitslag is er! Veel succes! Pechvogel
Hallo Allemaal, Inmiddels is de punctie achter de rug. Hij ging goed godzijdank. Wel pijnlijk, maar ik weet waarom we het doen, en dat helpt! Wel moesten ze bij mij heel goed kijken, waar ze zouden prikken. Het is een heel beweeglijk kindje, en mijn placenta ligt aan de voorkant (placenta preavia). Verder kunnen ze bij mij niet door de placenta heen prikken (doen ze ook nog wel eens vertelden ze) want ik heb een zeldzame bloedgroep ABneg. Maar het ging prima, ze prikte redelijk hoog, en het kindje gedroeg zich voorbeeldig. Binnen 1 minuut was het achter de rug. Er waren nog wel 2 behoorlijke tegenvallers. Ik heb al een paar weken af en aan last van bloedverlies, ben er zelfs al 2 keer voor naar het ziekenhuis gegaan, omdat ik bang was dat het mis ging. Beide keren kon de gyn niks vinden en ging ik weer naar huis in de wetenschap dat in iedergeval het kindje gewoon nog leeft.... Dit bloedverlies was ook terug te zien in het vruchtwater, dit was duidelijk niet helder. Hierdoor is een snelle test niet mogelijk (het moet op kweek worden gezet), en zullen we dus toch 15 dagen moeten wachten. (SHIT). Als de uitslag goed is, dan krijgen we een envelop op de mat....Is het foute boel, dan worden we gebeld. De komende 2 weken wordt het dus uitkijken naar de postbode! Vreselijk die spanning! De gyn heeft nog wel gekeken waar dit bloedverlies vandaan kwam, en hier komt tegenvaller nummer 2....Er was een stolsel te zien in de buurt van de placenta. De placenta groeit normaliter mooi tegen de wand aan, maar bij mij zit er een walletje tussen (het stolsel). Dit kan voor problemen gaan zorgen. Ik heb haar toen gevraagd of ik meer risico loop op een loslating van de placenta. (dit is ons namelijk bij ons 2e kindje overkomen, en dit resulteerde in een levenloos geboren zoontje). Ze vertelde me heel eerlijk dat ik idd meer risico loop (paar procent), maar dat de kans altijd nog groter is dat het gewoon goed gaat...Tja...weer die kansen, die mij niks zeggen, want immers de kans dat een placenta loslaat is al klein, en dat is me ook al eens overkomen. Dat de kans dat het zich herhaalt nu iets groter is, helpt dus niet echt voor mijn gemoedsrust! Enfijn, als er iets tegenzit bij mij, dan zit het ook meteen goed tegen! Ben momenteel psychisch niet echt sterk, en zit echt een beetje in zak en as...Baal ervan dat er nou niet eindelijk eens iets goed kan gaan! De gyn heeft wel op het lab formulier gezet met uitroeptekens dat ze er haast achter moeten zetten. Kan het niet linksom dan rechtsom, maar ze maken er werk van zei ze nog. En de uitslag blijft nog geen halve dag liggen hoor! Daar moeten we het dan maar mee doen. Nu maar hopen dat de post geen fouten maakt, en dat we gewoon een envelop op onze mat vinden over een dag of 15~~~ liefs een onzeker zwaantje....
hoi zwaantje, het zit je inderdaad niet mee he? he bah,jij zal niet echt lekker in je velletje zitten op dit moment. ik kan helaas niets anders doen ,dan heel hard voor je duimen. en dat is dan ook wat ik ga doen. duimen voor een snelle uitslag , en duimen voor de brief op de deurmat. groetjes diana
Hallo, hoe vervelend zeg, met de post! Dat betekent nog langer wachten terwijl de uitslag er al is. Heb vrijdag een vlokkentest ondergaan en ze gaan mij altijd telefonisch op de hoogte houden, of het nu goed of slecht nieuws is. Toch wel wat persoonlijker vind ik. Vreselijk moet dit zijn maar ik duim voor je mee!
kan je niet gewoon bellen voor de uitslag, scheelt weer een dag. Ik moet in het AZM voor de volkkentest en kan 9 dagen na de punctie bellen voor de uitslag en daarna volgt de brief een aantal dagen later
Hi zwaantje, Wat een tegenvaller zeg! Ik snap je nieuwe angst. Je hebt het al een keer meegemaakt. Ik ken het gevoel. Je hebt nog geluk gehad dat ze konden prikken! Dat had ik toen ook en ik moest toen een week later terug komen. Maar ik heb wel na precies 15 dagen van het WKZ de volledige uitslag gehad. Dat is een heel simpel briefje met een paar regels. Er staat in dat er geen afwijkingen zijn gevonden, verder niets. Hebben ze jou nog gevraagd of je het geslacht wilde weten? Bij ons niet, en dit stond dus ook niet in de brief. Ik dacht dat het er wel in zou staan. De komende dagen nog rustig aan doen hoor! Liefs, Pechvogel
Hai, Ja ze hebben ons wel gevraagd of we het geslacht wilden weten, dus dat komt er neem ik aan ook in te staan (wilden we graag weten). Verder zou ik idd kunnen bellen, maar dan is de teleurstelling wel iedere keer groot als er nog geen uitslag is...Het duurt nu eenmaal iets langer door het bloederige vruchtwater. De kweek duurt dan schijnbaar langer. Ik hoop gewoon dat die brief op de deurmat ligt na het weekend van de 20e..... Leef op dit moment op de sprankjes hoop die ik nog koester...Het moet gewoon goed zijn...Ik wil dit kindje zoooo graag in juni in mijn armen sluiten, huilend en wel... liefs Zwaantje verder iedereen bedankt voor het medeleven....Ik hoop dat de blauwgedraaide duimpjes helpen! dankjulliewel! EdNe, Ik hoop ook van harte dat bij jou de uitslag van je vlokkentest goed is meid....Ik gun het iedereen zo!
Zwaantje, veel sterkte met wachten! Ik duim mee: voor een goede uitslag, die niet lang op zich laat wachten en natuurlijk ook dat je placenta goed blijft zitten. Ik hoop dat je een beetje afleiding kunt vinden en dat die 15 dagen snel voorbij gaan voor je... en dat er dan een geruststellende brief op je deurmat komt.
Zwaantje ik hoop zo voor jullie dat de uitslag straks goed is en dat je snel post mag ontvangen! Hier nog iemand die vreselijk hard voor jullie gaat duimen!
Zwaantje, wij hebben vandaag alvast heel goed nieuws ontvangen, zijn natuurlijk super content. Ik blijf voor je duimen dat het bij jullie even positief mag zijn! Groetjes
Jeetje, wat spannend allemaal. Hopelijk krijgen jullie snel een brief op de mat. Jammer dat het weer geen onbezorgde zwangerschap is voor jullie. Als alles dan maar goed blijkt met de kleine, is het in elk geval niet voor niets geweest.....sterkte met wachten en ik duim met jullie mee!
Hallo Allemaal! De telefoon ging net, ik herkende het nummer van het WKZ, en mijn hart klopte in mijn keel... De afspraak was aanvankelijk dat we goed bericht over de post zouden krijgen, maar de gyn belde ons en zei meteen, niet schrikken, niet schrikken ik heb een goede uitslag voor jullie! Ik ben hier zo onvoorstelbaar blij mee, werkelijk ongelooflijk hoe een mens in de stress kan zitten door de onzekerheid! We krijgen morgen nog de uitgebreide artikel 2 echo, maar ik ben met dit nieuws al zo blij! Ik wil iedereen die met me mee heeft geleefd en voor me geduimd heeft bedanken, want het heeft echt geholpen! Hopelijk zijn alle blauw gedraaide duimpjes weer snel in orde... Dikke knuf, van een onvoorstelbaar blije mama! Oja, het wordt een zoon, Nils en Anuk krijgen een broertje!
zwaantje,wat een heerlijk fantastisch nieuws! wat ben ik ontzettend blij voor jullie, kom op meis ,en nu genieten van de rest van je zwangerschap. echt ,wat een ontzettend goed nieuws! blij dat het wachten om is voor jullie. van harte gefeliciteerd, en nogmaals....... geniet ervan! groetjes diana
Jippieeeee! Heel erg gefeliciteerd meid! Wat zal er nu een last van je schouders vallen. Ga straks gezellig iets leuks voor je nieuwe zoontje kopen en iets lekkers voor jezelf. Een beetje vieren mag nu wel. En voor de rest van je zwangerschap: GENIETEN!
Nou zat in spanning te lezen ben blij voor je dat het allemaal goed zit hoor . Hopelijk kun je nu meer gaan genieten .
Wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd en ga nu vooral genieten van je zwangerschap! Maar dat zal nu wel lukken, er is een hele last van je schouders gevallen!