Even geen vraag over baby`s, maar over mij als moeder zijn. Ik vroeg me af of je op het werk verplicht kunt worden om over te moeten werken? Ik hoorde laatst van iemand dat dat niet hoeft zodra je baby een bepaalde leeftijd heeft, dus tot 1 ofzo niet? Maar ik kan het nergens vinden. Werk op het moment 33 uur per week en dit vind ik al veel te veel (als alleenstaande jonge moeder), nog meer werken trek ik echt echt niet. Moet zoveel werken omdat ik het anders financieel niet kan redden (super slecht verdiende baan in een winkel) Weet iemand antwoord?
Of je verplicht bent tot overwerken ligt aan je CAO of wat je afgesproken hebt in je arbeidsovereenkomst. Ik weet het niet zeker maar het lijkt mij dat je niet verplicht kunt worden tot overwerk. Wel tot het werken van je contracturen. Maar voor zover ik weet is dit in ieder geval niet gekoppeld aan de leeftijd van je kind of aan het feit dat je moeder bent.
Misschien is het wel gekoppeld aan borstvoeding: daar moet een werkgever je toe in de gelegenheid stellen, en dat kan dus betekenen dat je op een bepaalde tijd naar huis moet, volgens mij... Misschien dat je via borstvoeding.com iets kunt vinden over dit soort juridische aspecten van bv.
Misschien heb je iets aan dit artikel? ‘Verplicht’ overwerken - Rechtspraak - IntermediairPW.nl