Onze dochter is te jong voor dit topic, maar ik heb alvast een vraag die ik denk ik beter hier stel dan in het dreumes forum. Hoe bevallen die muziekpotjes? Is het geluid niet te hard zodat ze schrikken? Ik ben spelenderwijs alvast begonnen met het potje om wat te wennen. Maar ik heb niet echt het idee dat ze er lekker op zit. Ik zoek dus een comfortabel zitje en kwam die muziekpotjes tegen. De fisher price koninklijk potje is wel leuk, maar is die niet weer wat te klein voor onze dame van 15 maanden? PS: nogmaals: ik wil er absoluut geen druk op gaan leggen of het kind al ergens toe dwingen. Ik zoek iets comfortabels en als zonder muziek beter is dan wordt het dat!
Mijn moeder had een muziekpotje gekocht voor onze dochter maar ik heb er wijselijk de batterijen uit gelaten aangezien de dochter nogal snel schrikt van onverwachte bewegingen/geluiden/... Voorts wel een leuk en handig potje waar ze gemakkelijk op en af geraakt. Moest je dochter niet snel schrikken lijkt me dat muziekje soms ook wel handig want onze dochter zei soms: ja pipi gedaan! Als er niks in zat. Met zo een muziekje ben je dan wel zeker dat er iets inzit
Mijn zoontje vond het muziekje geweldig! Maar die was laat zindelijk, 3,5 jaar. Maar het muziekje stimuleerde hem juist. Hij vond het geweldig als het muziekje af ging, dan zat hij triomfantelijk op het potje. Maar mijn zoontje paste met 3,5 jaar nog prima op het potje, groot genoeg dus. En voordeel is dat je het brilletje van het potje ook op de gewone wc kan doen, dus hem ook daarvoor kan gebruiken, en het potje is dan een opstapje. Wij gebruiken hem nu dus nog steeds.
Je wil niet weten hoe (vaak) ik als 'n idioot op die muziekjes heb staan dansen elke keer m'n dochter een plasje deed . Ze vond het super
Ik vind het een prettig potje (makkelijk verschonen, ze zitten makkelijk, je kunt hem 'dichtdoen'), maar het muziekje... dat staat hier al eeuwen uit . Ik vind het erg hard en mijn kinderen schrokken zich dan ook een hoedje. Dochterlief heeft daarna nog maanden geweigerd op dat potje te zitten (maar wel op een goedkoop simpel ding..). Als je kindje redelijk makkelijk schrikt, zou ik het niet doen...
Okee duidelijk. Onze dochter kan wel schrikken van bepaalde geluiden, maar went er ook wel snel aan. Dus enkele malen water erin gieten tot ze gewend is en het zal wel loslopen denk ik. Ze houdt verder wel heel erg van muziek.