Hoi Ik heb een vraag. Willen jullie even jullie visie en mening erop geven? Prinsje heeft nu al 14 weken zwemles gehad. Badje 1 duurt 16 weken. De groep bestaat uit 12 kinderen op 1 badjuf. In het kleine bad zitten 3 groepen (badje 1,2 en 3 en allemaal dus 12 kinderen) Prinsje had moeite met van de kant springen en drijven op de buik en rug, ook vooral met de ogen open houden (daar komt het lichtverhaal weer kijken, hij heeft een heel verhaal met motoriek en niet tegen licht in kunnen kijken, dit speelt van baby af aan al). Vorige week heb ik de juf gevraagd hoe het ging. Ze gaf aan dat het goed ging, springen durfde hij bijna zelf en drijven ging ook steeds beter, hij durfde zelfs al met de ogen open op de rug te liggen. Maar zegt ze, volgende week is kijkles, dat kunnen jullie het zelf zien. Gisteren dus kijkles. We waren samen met F's ouders. Gelijk komt de badjuf bij me met de mededeling dat het drijven niet goed gaat en dat ze hem badje 1 over willen laten doen. (dus weer 16 weken badje 1). Ook gaf ze aan dat prinsje erg jong is en dat het voor zijn zelfvertrouwen beter zou zijn dat het het badje over doet. Ze zijn bang dat hij anders op zijn tenen moet blijven lopen om mee te kunnen komen. We hebben gezegd hier over te willen nadenken en ook gevraagd of er kleinere groepen mogenlijk zijn. Volgende week praten we daar verder over. Thuisgekomen daar dus veel over gepraat. Ook met F's ouders. Oma gaf al aan dat het helemaal niks was, groep veel te groot en de juf heeft geen overzicht over 12 kinderen. En dat is ook wat F en mij stoort... In al die weken zien we, vanuit de kantine op de tv (er hangt een webcam in het bad) prinsje van alles en nog wat doen, behalve met de les meedoen. En de juf ziet niks. We zien hem dansen, springen, gek doen. Maar echt geconcentreerd meedoen, nee dat niet. Dus wij zijn van mening dat de groep veel te groot is voor hem ( en dat roep ik vanaf het begin al) en dat zij het niet aankan in haar eentje. Nu kijken we of hem dus of in badje 1 laten, of door naar badje 2 en kijken hoe het dan gaat. Of naar een kleinere groep les ( groepjes van max 6 kids en dan 5 of 6 per les meer betalen) of naar een andere zwemschool maar die is flink duurder....maar daar zijn de groepen max 8 kids. Maar dan hebben ze de 1e 5 maand 2 uur les achter elkaar en daarna 1 uur per week, hij heeft nu 45 minuten les. Wat vinden jullie?
sowieso zou ik hier niet mee doorgaan...12 kinderen op 1 juf!! Nee daar was ik nooit aan begonnen, kan mij niet voorstellen dat dat kwalitatief goede zwemles is..juf kan nooit voor elk kind genoeg tijd hebben. Ik denk dat jouw schoonmoeder daarin gelijk heeft. Persoonlijk zou ik ook niet voor 2 uur les achter elkaar gaan, maar dat is meer omdat mijn kind een half uur al zat vindt Kleinere groep les en dan 45 minuten spreekt mij het meeste aan, maar dat is wel in hetzelfde zwembad als nu???
Ja ze hebben ook zwemles de-luxe. Das max 6 kindjes in een groep en ook 45 minuten zwemmen. Maar dan betalen we dus 13 ,per les, nu betalen we 8 per les omdat het in het weekend is.
Ik heb hetzelfde te horen gekregen over mijn dochter van 5. omdat ze nog niet zo goed kon drijven op haar buik en rug, moest ze die lessen maar opnieuw doen.. Ik had toen zoiets van nouja als het nodig is dan moet het. maar ze baalt er zelf wel heel erg van omdat het voor haar gevoel heel goed gaat. Ook hier zijn de groepen vrij groot, en let de badmeester/juf niet altijd goed op. Nu is ze tijdelijk gestopt ivm haar gezondheid. Als het aan mij ligt gaan we toch informeren waar in de buurt ook zwemles gegeven word en wat de mogelijkheden zijn.
Hier een zwemjuf 12 kinderen met 1 juf/mees vind ik wel heel veel hoor! Wij hebben er Max 10 (maar vaak gewoon minder omdat het ander doorstroomt) als ik 10 kinderen heb vind ik dat ook gewoon (te) veel om alle kinderen voldoende aandacht te kunnen geven in een relatief korte tijd..... Is er geen mogelijkheid om heb halverwege die 16 lessen over te kunnen doen? Doet hij bijvoorbeeld 8lessen bad 1 en daarna 8lessen bad 2 en daarna waarschijnlijk weer 16 lessen badje 2, maar dan blijft bij in ieder geval niet echt hangen in dat eerste badje? (Wij werken individueel: groepje kinderen, is er een goed genoeg gaat hij naar badje 2, en komt er een nieuw kind bij, een continue doorstroming, heel fijn want soms is een kind al na 4 lessen toe aan bad 2 en kan dat dus ook gewoon....en als een kind wat langer blijft valt dat ook. Iet echt op voor de kinderen zelf...) Ik zou kijken of je naar een kleinere groep kan, 2 uur is wel heel lang.... Zit er pauze tussen? Bieden ze spelvormen aan? 13,- is erg prijzig ja, zit er een diploma garantie aan vast? (Max zoveel lessen, daarna op kosten van de zwemschool?) Anders als het wat langer duurt is het wel echt een grote uitgave! Lastig hoor! Als er niet veel opties zijn.....
Sorry, maar als ze daar pas nu mee afkomt, terwijl dat eigenlijk al van in begin duidelijk is dat het te druk is voor hem ... Dan zou ik hem nooit daar laten "dubbelen". Ik zou echt wel rondkijken of je nergens een plaats vindt waar er maximaal 6 à 8 in een groep zitten. Het is: a. Duidelijk dat de groep voor hem te groot is. b. Duidelijk dat de juf het niet aankan met zoveel kinderen en je maar wat verhaaltjes zit te vertellen. Ander en hopelijk beter! En desnoods stop je een tijdje met lessen en ga je een aantal keer "gewoon" zelf met hem zwemmen. Maar dus zonder les.
Dit wilde ik ook inbrengen, maar dan als voormalig zwemjuf. Waarom een aantal lessen vaststellen per badje? Individueel proces is toch waar het om draait. 12 kindjes per groep is veel, heel veel. En jouw zoontje heeft wellicht een wat persoonlijkere aanpak nodig. Ik vind de les ook wel erg lang. Ik zou dus gaan zoeken naar een ander aanbod!
Vindt de groepen ook erg groot zeg! Als ik dan zie hoe druk de zwemjuf het hier al heeft met max 6 kindjes! Hier wordt ook gekeken naar het 'individuele kind' en niet standaard zoveel lessen. Werken overigens ook niet met badjes... Voor de échte diploma's (ABC etc) moeten ze eerst 4 andere diploma's halen (waterrat, kikker, walvis en inktvis). Per les kunnen ze voor bepaalde dingen stempels halen... (drijven op buik/rug, uit het bad klimmen, in het water springen met kopje onder etc) Er is ook continue doorstroom! Zoals ik nu van jou hoor lijkt me dat niet geschikt voor je kindje. Zonde om er dan nog meer onnodige energie in te steken... Oriënteer je eens op andere scholen. (hier is het overigens gewoon in een sportschool!)
Maar hier is dus geen doorstroom. Alle kindjes starten tegelijk in badje, stromen na 16 weken door naar badje 2, na 16 weken badje 3 en dan nog 12 weken badje 4. Alleen badje 4 kan dus eventuuel ook eerder als het kind kan afzwemmen.
Ik vind t ook heel raar dat er een vaste tijd staat voor de badjes.. Hier stromen ze gewoon door als ze er klaar voor zijn.
Woon jij in Hengelo? Mijn zoon, is net 5, zit op de zwemschool met die 2 uur les. Het is geen 2 uur achter elkaar. Het is 45 minuten les, even spelen en dan een broodje eten met wat drinken, daarna 40 minuten les en weer even spelen. Zijn groep bestaat uit 6 kindjes met 1 juf. Wij zijn erg tevreden al vind mijn zoon het soms lastig om lang geconcentreerd te blijven, het is een druk ventje. Hij is in aug begonnen en zwemt 19 april af voor zijn A diploma. Je koopt een pakket met garantie en als je zoon extra begeleiding nodig heeft dan krijgt hij die. Voor meer info mag je mij ook PB-en.