Wij geven binnenkort een tuinfeestje waar 40 man komt en we gaan dan ook wat eten verzorgen. Een bbq gaan we niet doen. We hebben een te kleine bbq en dan moet je er ook altijd iemand bij staan om te bakken enzo. Dus nu willen we andere hapjes op een tafel als buffetje doen. Wie heeft er lekkere recepten voor salades, quiches of andere ideeën wat erop kan. En wat we van tevoren kunnen klaarmaken? Aangevuld met fruitsalade, turks brood met smeersels, etc. Nou heb ik natuurlijk op van die kooksites gekeken. Maar ik vind het fijner om succesrecepten van anderen te hebben, dan weet ik hoe het gewaardeerd wordt zeg maar Alvast bedankt!
Ideeen voor lekkere salades; (allemaal zelf geprobeerd, en was hier echt een succes!) - Pasta salade 1 Verse spinazie of anders rucola/veldsla Penne pasta Feta/mozerella Komkommer Rood uitje Tonijn En als dressing: Olijfolie, citroensap, peper en zout. - Pasta salade 2; Vlinderpasta Tonijn Slasoort naar keus Olijfjes. hier meestal zwart Feta Pijnboompitjes Zongedroogde tomaatjes Mais En dressing van Rode pesto en olijfolie..wat peper, zout en gedroogde basilicum erbij. -Couscous salade; 5 or less: Couscous met pistache en feta | Chickslovefood.com - Rijst salade; Rijst Tonijn Paprika Mais Uitje Olijven in ringen Dressing is Yofresh met wat peper. Mmm! Hapjes: - Loempia's met chilisaus - Mini pizzatjes (van deeg, of gewoon een doormidden gesneden pitabroodje als bodem) - Kipspiesjes - Gehaktballetjes - Gevulde eitjes - Spiesjes met een worstje, kaasje, augurkje
Wat hier altijd als eerste op is: tomaten in kleine blokjes met knoflook en olijfolie. Rijstsalade: rijst rode ui (of de mildere roze variant van de lidl) bosuitjes walnoten druiven dressing 2 el mayo, 2el yoghurt 1-2thl mosterd, scheutje citroensap, zout en peper. Ipv miniquiche kun je ook gewoon grote quiche maken en in stukjes snijden, quiche kun je een dag eerder al maken.
kippenvleugeltjes gehaktballetjes aardappelsalade (wel zelf gemaakt) saté met satésaus stokbrood smeersels verse fruitslalade
Wauw wat fijn deze tips! Dank jullie wel. Meer tips zijn welkom!! Aardappelsalade heeft iemand daar een lekker recept van? Pastasalades vind ik ook lekker. Dan kan ik best een paar soorten serveren toch? En wat quiches in soorten? Heeft iemand daar lekkere recepten van?
Lekkere bladerdeeghapjes met vulling: - roomkaas, avocado en salsa - spinazie, ui en feta (eventueel gehakt) - pesto en mozzarella Verzin gewoon een combinatie die je lekker vind
Hier mijn lievelings kip-fruit salade: - 1 tablet kippenbouillon - 400 gr kipfilet - 1 blikje mandarijnen - 2 schijven ananas - 100 gr blauwe druiven - 100 gr gepelde walnoten - 2 bekertjes zure room - 2 eetlepels mayonaise - zout / peper naar eigen smaak toevoegen Bereiding 1. halve liter water en tablet + kipfilet ongeveer 20 min gaar laten koken - afkoelen 2. kip in stukjes, mandarijn uit laten lekken, druiven wassen en halveren (pitjes eruit halen) 3. in een kom: stukjes kip, mandarijntjes, ananas, druiven en walnoot 4. in een kommetje: zure room, mayonaise, zout en peper(goed mengen) 5. kommetje (sausje) door de kip salade Krijg er gelijk weer zin in
Bakje guacemole neerzetten met stokbrood en/of bruschetta. ( is verbazend makkelijk te maken. Zie zoekmachine) en je kunt nog andere smeerseltjes erbij doen. Wat ik vaak ook bijzet is een flinke kan/kom/pan sangria! Vooral met de warmte lekker fris.
ik heb net een hele simpele pastasalade gemaakt die altijd in de smaak valt fussilini of andere pasta augurken zilveruitjes doperwten hamblokjes slasaus
Brightness2013, ik heb vannochtend dit topic al gelezen en de hele dag vet zin in die pastasalade nummer 1 van jou! Ga hem morgen maken. Is het hartstikke warm, hoef je toch niks zwaars en lekker makkelijk! Thanks!!!
Je kunt sangria ook kant en klaar kopen ( in pakken dacht ik) en dan zelf fruit er bij gooien. Maar je kunt het natuurlijk ook zelf maken.