Wanneer uiterlijk inleiden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marley, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Ik vroeg me af wanneer ze uiterlijk je kindje gaan halen. Is dat echt met 42 weken?
    Hoop natuurlijk dat het lekker vanzelf komt binnenkort, maar gewoon even nieuwsgierig.

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Normaal gezien wel. Nu, mijn laatste controle was op 40.5w en moest gewoon de week erna terug een afspraak maken. Op 41.5 dus, maar dat was op donderdag en vraag me wel af wanneer ze dan wilde inleiden. Uiteindelijk spontaan bevallen op 41w.

Uiteraard hangt er ook vanalles van de situatie af en kunnen ze toch beslissen om iets eerder in te leiden.

3. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    inderdaad, ze laten je maximaal 42 weken lopen.. tenzij er redenen zijn om het kindje eerder te halen natuurlijk!

4. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Zolang moeder en kind het goed blijven doen wachten ze met inleiden tot 42 weken. Maar vaak proberen ze met 41 weken al wel of strippen mogelijk is, dat kan net het laatste zetje geven en is stukken minder ingrijpend dan inleiden.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heel incidenteel loop je weleens voorbij de 42 weken hoor, maar dat lees ik maar zelden, dat is bv als je zelf af wilt wachten of als het om bepaalde redenen niet aan te raden is te inleiden. Maar heel veel kindjes komen spontaan rond 41 weken. Een week "overtijd" lopen is normaal.

6. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ingeleid met 41 + 6 vorige keer. Dit keer hoopte ik dat het wat eerder kon (mocht ik weer ruim over de 40 weken gaan) maar dat doen ze niet. Aan de ene kant goed, want je moet je lichaam de kans geven het zelf te doen. Maar ja, dat wachten is zo naar :(

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier is de officiele regel dat je met 42 weken echt naar de gyn gaat (bij 41 weken wel een check-up en mogelijkheid tot inleiden). Met 42 dus naar het ziekenhuis. Maar met inleiden ben je soms nog zelfs nog 2a3 verder voordat de kleine er echt is (als de boel echt nog potdicht zit).. Maar dan lig je wel in het zkh en wordt je kleine goed in de gaten gehouden..

8. MiekeLammetje

MiekeLammetje Actief lid

17 nov 2011
    408
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zwolle
    Volgens mij verschilt het wel per vkpraktijk hoor, bij ons gaan ze na 41 weken inleiden. Het idee erachter: na 42 weken worden de risico's voor moeder en kind weer groter. Aangezien de bevalling, als je ingeleid wordt, best pas een paar dagen later op gang kan komen, willen ze zorgen dat ze die grens van 42 weken niet overschrijden.

9. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik kom net bij de verloskundige vandaan en als ik met 41 weken nog niet bevallen ben, willen ze me inleiden. Maar alleen als ik dat zelf wil en niet omdat het moet. Als ik het niet zou willen, doen ze het niet. Het is dus puur voor als je er echt doorheen zit en niet meer wilt wachten.

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zou zelf met 41+3 en 41+4 een check-up hebben in het zh, en zo'n 3/4 dagen erna had evt ingeleid geworden. Gelukkig 2x snel en spontaan bevallen met 41+1 en 41+2.

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier zou ik bij dochter met 41 weken uiterlijk ingeleid worden, nog even gevraagd toen ik 36+5 was, volgende dag braken m'n vliezen...

Hier in het ziekenhuis houden ze ook 41 weken aan ivm verhoogde risico's naarmate je verder overtijd gaat.

12. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik ben vandaag bij de gyn geweest en is er een ctg gemaakt en gekeken naar de hoeveelheid vruchtwater. Dat was beide goed en hebben we de afspraak gemaakt dat als de baby niet voor a.s. maandag geboren is. Ik maandag ingeleid ga worden. Ik ben dan precies 42 weken. Ik krijg zaterdag wel weer een ctg en echo, om te kijken of dan alles ook nog goed gaat met de baby.

13. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Dat is verschillend per praktijk. Hier in het ziekenhuis laten ze je liever niet lopen lopen tot 42 werken n.a.v. een onderzoek na doodgeboorte bij baby's die worden geboren met 41 weken & baby's die worden geboren met 42 weken. Als je zelf wil mag je gewoon doorlopen tot 42 weken.

Deel Deze Pagina