Hoog zwanger en stad in ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xprincessx, 21 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Ik ben op een maandag bevallen en heb zondag nog gewoon een flinke boswandeling gemaakt met de hond. Zolang je je goed voelt gewoon doen, beter dan alleen maar thuis zitten toch?

En succes met de laatste lootjes!

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik had rond dat termijn nog examens op school en ging ook gewoon nog winkelen en boodschappen doen(ben alleen wel op 38 weken bevallen).

3. MariSam

MariSam Actief lid

13 nov 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gister nog boodschappen gedaan en wandel iedere dag nog een half uur met de hond in het bos.. Krijg ook allerlei verbaasde opmerkingen, maar je moet gewoon naar je lichaam luisteren!

In beweging blijven is volgens mij juist goed, zowel voor nu als voor je herstel!

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Gewoon nog lekker doen hoor als je het aankan! Bij mijn oudste kon ik vanaf 27 niet meer lopen, dus ik kon het niet. Nu gaat het tot nu toe nog steeds best goed, dus als ik het straks nog gewoon kan, zou ik het ook zeker doen!

Ik twijfel straks wel of ik, als ik nog niet bevallen ben 2 dagen voor de uitgerekende datum, nog naar de andere kant van het land moet gaan voor een verjaardag.

5. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    echt de stad in, winkels in en uit doe ik niet meer. heb de conditie van een oud wijf en moet om de haverklap plassen. maar boodschappen doen of even naar bijv de action doe ik wel.

6. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Ach mensen kijken me nu ook al aan alsof ik gek ben en ben bijna 27 weken..
    Als jij je goed voelt lekker doen, beweging is juist goed voor je en ook voor de baby.

7. mammierdam

mammierdam Actief lid

7 apr 2015
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom niet? Ik liep over tijd en heb ook nog van alles gedaan. Ben ook naar een verjaardag geweest, 3 kwartier rijden... Waarom zou je thuis wachten? Je kan beter je dag sneller voorbij laten gaan.

8. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Binnen blijven wachten helpt ook niet. Dan moet je ook nog wel een tijdje binnen zitten als je net als ik een bijna-olifantendracht hebt van 42 weken. Ik hield me erg rustig tussen 39 en 40 weken maar daarna dacht ik 'ja zo duurt het wel errrg lang' dus heb ik alles maar weer opgepakt. Ik zat met ruim 41 weken nog bij de kapper in de stad. Die waren wel erg nerveus haha :).

9. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Je bent nu bijna 38 weken. Ik moest vanaf toen nog een maand!

10. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Gewoon doen hoor, anders loop je de muren op :). Ik zat al sinds eind december thuis i.v.m. de vele harde buiken en de laatste weken mocht ik dus weer beginnen bewegen. Dat heb ik dan ook gedaan en inderdaad, de mensen kijken je dan vreemd aan: "alsjeblieft niet in mijn winkel" hoor je ze dan denken :D

11. VSC

VSC Niet meer actief

Ik kon toen niet meer zo goed lopen vanwege mn rug.
    Maar ik heb met 40 weken nog onkruid tussen de tuintegels weg zitten halen :D als je niet gaat bevallen, dan maar een klusje doen

12. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Tja, als je al kinderen hebt rondlopen kun je natuurlijk ook niet de hele dag op de bank hangen. En waarom zou je ook? Als je geen klachten hebt, ben je niet ziek, maar zwanger.

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ben met 40+5 naar de bioscoop geweest. Met 40+6 heerlijk gaan shoppen door de stad en tig winkels gezien en lekker mijn gang gegaan. 's Avonds voelde ik wel iets - dat bleek achteraf weeën te zijn - maar met 41 weken ben ik gewoon lekker gaan stofzuigen, bedden verschonen/opmaken, vaatwasser in- en uitruimen, de was doen, badkamer poetsen en 8x douchen, etc. Pas de avond erna is ons kind geboren.

Je bent zwanger, niet terminaal :D ! Je mag gewoon bewegen hoor. Ik zou alleen niet té veel van jezelf vragen en goed luisteren naar je lichaam. Als jij zegt: stop, het wordt me teveel - dan stop je.

14. VSC

VSC Niet meer actief

Oeh let een beetje op je woorden :(

15. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Hier s middags wezen winkelen om vijf uur thuis en om 22:43 uur bevallen van onze zoon.

16. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben tot de dag vd bevalling lekker blijven lopen; gewoon doen als je je goed voelt. Bewegen is juist goed!

17. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Natuurlijk. 'k Heb alles gedaan tot het moment dat de bevalling begon. En nee het was niet altijd fijn, maar dagen op de bank hangen... niks voor mij. Gewoon lekker je ding doen zolang het gaat. 'k Ging met 40.2 nog even slippers halen toen die man dat hoorde zei hij 'ga aub. snel m'n winkel uit haha'.

18. Marrel

Marrel Actief lid

10 sep 2014
    201
    1
    16
    Op de dag van de bevalling nog boodschapjes gedaan en met 2 zware ah tassen lopen sjouwen: maakt niets uit toch? Gewoon lekker dorm wat nog lukt :))

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Op mijn uitgerekende datum (oudste) nog uitgebreid "gesjopt" bij het Zweedse woonwarenhuis :) Twee dagen daarna nog op bezoek geweest bij mn vriendin en s avonds op de hondenclub gekeken... snachts begonnen de weeën.

Jij moet gewoon doen wat voor jou goed voelt...

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wat? Hoezo? Je bent niet terminaal als je zwanger bent. Wanneer je in goede gezondheid bent en er niet zo gek veel aan de hand is, kun je nog genoeg doen. Zwanger wil niet zeggen dat je dood in een hoekje moet gaan zitten wachten totdat de baby klaar is. Dat wil gewoon zeggen: luisteren naar je lichaam en naar je gezondheid en de verantwoordelijkheid voor jezelf en je baby nemen. En shoppen is gewoon leuk en kun je zo intensief maken als je zelf wilt.

Deel Deze Pagina