'Hoog' zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ladylittleangel, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Wanneer mag je eigenlijk zeggen dat je hoogzwanger bent?
    Was gisteren bij een vriendin die aan het verhuizen is, en natuurlijk ga ik niet lopen sjouwen enzo, maar een beetje schoonmaken kan ik heus nog wel.
    Toen zei ze: Nee, je bent hoogzwanger, dus je gaat lekker op je gat zitten met een kopje koeffie!

Natuurlijk heel lief hoor, heb het ook lekker gedaan ;)
    Maar ik vroeg me dus af wanneer je mag zeggen dat je 'hoog' zwanger bent?

Liefs

2. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    volgens mij is dat meer een soort uitspraak dan echt een term.. uhm.. lastig uit te leggen..
    in elk geval super lief van je vriendin!

3. Female

Female Niet meer actief

Ik weet niet, maar voor mijn gevoel is het vanaf 37 pas

4. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ja idd. dacht vanaf een week 0f 35

5. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Daar bestaan volgens mij geen regels voor. Gevoelsmatig zeg ik: als je in de periode zit dat je mag bevallen (dus 3 weken voor en 2 weken na de uitgerekende datum).

6. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik weet het! zo gauw je bed op klossen moet! 8)

7. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    ik vind ook vanaf 37 weken hoor maar is natuurlijk per persoon verschillend de ene doet nog alles tot 40 weken en de ander is met 30 wk al hoogzwanger

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Met 7 maanden ben je hoogzwanger.

9. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

er stond laatst in de krant iets over een vrouw die 30 weken zwanger was, ze werd hoogzwanger genoemd door de schrijver dus de meningen verschillen inderdaad :)

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    meestal zodra je met verlof mag dus 32-34 weken ergens..

11. mamarenata

17 sep 2008
    72
    0
    0
    Ik ben 31 wk zwanger en de verloskundige noemde mij vanmorgen hoogzwanger. Ik dacht zelf dat het vanaf een week of 37 is maar blijkbaar kan het nu al gezegd worden.

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

:) :) :)

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    gewoon gebruik van maken :p (til jij die boodschappe even liefje , ik ben HOOGzwanger :p ) KIDDING!

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik vind mezelf nog niet hoogzwanger hoor ;)

Volgens mij is er geen vaststaande termijn voor, men zegt gewoon maar wat.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik vond mezelf vanaf 37 weken pas hoogzwanger, ben ik ook maar 5 dagen geweest :)

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :) idd dan ben je best hoog zwanger :D!

Maar verder ook echt geen idee, volgens mij is dag gewoon zo een benaming voor als iemand bedoeld dat je bijna moet gaan bevallen. En tja das dus meer richting de 37 weken! Maar van je vriendin is het nu gewoon lief bedoeld, en ze duidelijk wilde maken dat je zwanger bent en dus niet zo mee moet helpen ;)!

Overigens ben ik met Malou en Ruben dan nooit hoogzwanger geweest ;)! Bevallen met 35 weken en 6 dagen, en ook pas mn bed op klossen toen ik al bevallen was ;)!

17. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik ben het ook al een paar keer genoemd, vooral denk ik omdat mijn buik al echt een obstakel begint te worden enzo.
    En af en toe sta ik naar mezelf te kijken als ik net puffend de trap op ben geklommen en tsja, dan voel ik me toch eigenlijk ook wel 'hoog'zwanger.. en nee dat heeft dan niets met de hoogte na die trap te maken :p

Maar ik weet het eigenlijk niet, ik heb ook vlagen dat ik nog lekker fit ben en bijna vergeet dat ik zwanger ben (tot ik weer soep op mn buik knoei of met de hoek van de tafel in gevecht ben).

En sorry maar 's nachts in bed mn buik letterlijk omrollend naar de andere kant.. of als mn vriend me een zetje moet geven omdat het anders niet lukt... tsja dat zijn ook wel momenten dat ik me echt hoogzwanger voel denk ik? :)

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb mezelf eigenlijk nooit hoogzwanger gevonden (ben 39 weken en 2 dagen zwanger geweest). Maar dat kwam denk ik vooral omdat ik nooit echt heel dik ben geweest en tot het eind toe makkelijk alles kon doen.

Ik hoorde laatst iemand die 6 maanden zwanger was, zeggen dat ze hoogzwanger was, en dus niks meer kon doen. Toen had ik wel even zoiets van: nja, 't moet niet gekker worden, beetje misbruik maken van je zwangerschap.

Maar met 32 weken snap ik wel dat je 't er lekker van genomen hebt hoor ;)

19. prinsesje

prinsesje Lid

1 jul 2008
    48
    0
    0
    doktersassistente
    lexmond
    Ik ben ook 32 weken zwanger en voel me nog niet hoog zwanger.
    Vorrige week bij vk geweest en die zei dat ik bijna hoogzwanger ben.

gr

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou ook denken vanaf 34/35 weken, maarja, als je een mega buik hebt dan kan ik me voorstellen dat je eerder als hoogzwanger aangeduid wordt.

Deel Deze Pagina