Afgelopen week weer druk bezig geweest met mijn zoon van 10 om een leuke surprise voor in de klas te maken. Hij is super trots op zijn creatie en ik stiekem ook. Hij vind dit altijd zo leuk Het jongetje van het lootje had staan dat hij graag kookt, gitaar speelt en dat zijn favoriete dier een pinguin is. Ik moest zelf even verzinnen wat we daar mee konden maar toen kwam zoonlief met dit idee '' We maken gewoon alles in één '' hahaha Ik moet zeggen, hij is goed verzonnen. Morgen inleveren en dan is het afwachten wat hij krijgt. Ben benieuwd Hoe zien jullie creaties er uit? Ben erg nieuwsgierig
Oh ik zie juist zo tegen die tijd op... Ik ben echt zo slecht in knutselen haha . Echt super gaaf gedaan jullie!
Ik zag er ook altijd tegen op maar moet zeggen, het is best wel leuk. Het is toch een beetje anders dan anders zeg maar, ik knutsel nu met een doel, zo voelt het hahaha. Ik zet lekker een muziekje op, kruidnootjes erbij, saampjes op kado jacht. We hebben er een leuke week van gemaakt, iedere dag een stukje
Oh wauw. Dit is echt geweldig creatief. Zowel zoon als ik zijn echt niet van het knutselen. We hebben een taart gemaakt van playmais met daarin de kadootjes (meisje houdt van heel Holland bakt). Vond ik al heel wat... hahaha
Idee is toch ook al leuk Ik vind dat ook al creatief dat je toch nog iets probeert te maken naar aanleiding van wat er op een lootje staat. Leuk toch
Leuk! Mijn zoontje heeft hetzelfde jongetje als vorig jaar en als hobby voetbal heeft. Vorig jaar had hij een voetbaltafel gemaakt, dit jaar een voetbal van papiermache. Dochyetje heeft voor een paardenliefhebber een paardenstal gemaakt met kartonnen paarden erin. Onder het stro zitten de cadeautjes verstopt. Ik was ziek deze week en oma was zo lief om met ze aan de slag te gaan. Ben er zelf ook niet zo weg van, dus erg blij mee.
Klinkt ook erg leuk Vind het altijd leuk om te zien dat kinderen en ouders ( of opa's en oma's ) er moeite insteken.
Hij is fantastisch!!! Wat gaaf gemaakt! Bij 3-in-1 dacht ik eigenlijk aan een pinguïn in een pan en vroeg me af hoe je de gitaar erin verwerkt had
Ik vind alles wat met knutselen te maken heeft horror. Op mij is eerder het volgende filmpje van toepassing.
Mijn dochter had het lootje van een meisje dat ballet als hobby heeft. We hebben dus een toneel met een ballerina gemaakt. Het cadeau zit onder de dubbele bodem.
Dochter heeft het bedacht, de doos gevuld met snippers (was een halve dag werk ), satéprikkers er in gestoken, papier er op geplakt, geprobeerd het touw te knopen (uiteindelijk samen gedaan) en de bokshandschoenen gevuld. Ze heeft een klasgenootje getrokken dat oa op thaiboksen zit. Onder de bokshandschoenen heeft ze ook nog haar naam geplakt. Gedicht heeft ze ook zelf geschreven, ik heb alleen gefunctioneerd als 'rijmwoordengenerator'.
Wat leuk! Ben altijd zo nieuwsgierig naar die koppies in de klas. Jammer dat je op die momenten niet mee mag kijken
Hahaha dat had ook wel een goeie geweest, gebakken pinguin filets ofzo hihi Is maar goed dat ik bij het idee van mijn zoon ben gebleven anders hadden we wel heel crea bea moeten worden
Ik vind surprises maken geweldig. Had ook heel veel ideeën, maar (gelukkig) had mijn dochter ook ideeën en had ik verder ook weinig invloed.
mag de surprise van oudste zoon (21 jaar) vernoemd worden?? (is tenslotte ook een kind haha) Hij heeft autisme/ADHD en zo dyslectisch als een peer. wat het maken van een surprise mét gedicht niet bepaald eenvoudig maakt natuurlijk. Maar deed op het werk lootjes trekken en trok zijn bazin ....(die een goede kennis van mij is ) Hij was van de week vol goede moed begonnen, hij wilde toffees maken en ik had hem de suggestie gedaan om een platte doos met zilverfolie te bekleden, zodat het een zilver dienblad zou lijken. Maar hij wikkelde hem gewoon om, dus was het heel hoog, ipv in de doos. alles er weer afgehaald en hem geholpen opnieuw te doen. Nou, dat ging redelijk. Ik ging naar mijn werk en hij vol goede moed verder met zijn toffees. Ik zeg tegen hem: boven op mijn linnenkast ligt allerlei soorten glitter-inpakpapier, perfect voor toffees. En toen ik thuis kwam, zei hij dat hij klaar was, maar ik kon het niet bekijken ivm zeer gelovige kindjes die thuis waren. Komt ie gisteravond half 12 aanzetten.....(ik wou net naar bed) Mam, wil jij met mij een gedicht maken? Uhm, ja, nu??? Ja, want morgen hebben we de sinterklaasviering... Dus ik met mijn goede gedrag een gedicht in elkaar gezet (ben ik gelukkig erg goed in, 15 min later was hij klaar. Laat hij me zijn surprise zien...Had ie het ingepakt met sinterklaaspapier en leek het niet op toffees. Dus gauw samen met glitterpapier opnieuw ingepakt. Ik vraag hem: wat heb je precies gekocht voor je bazin? Zegt ie: losse thee, marsepein, een chocoladeletter, chocolademuntjes, een chocoladesinterklaas en nog meer chocolade.... Dus ik zeg tegen hem: Je weet toch wel dat S allergisch is voor chocolade??? (krijgt ze enorme hoofdpijn van) Dat was ie dus even vergeten dus gauw mijn kasten nagelopen: ik had gelukkig nog meer nieuwe losse thee, allerlei verschillende smaken, ook marsepeinsmaak En nog een nieuw luchtje van Oililly, dus ook die als toffee versierd. En zoon op het hart gedrukt dat hij niet mag zeggen dat de helft van de cadeautjes uit MIJN kast komen.... Hij is nu heel mooi geworden hoor (helaas geen foto gemaakt) en ik hoop dat ze het gezellig hebben vanavond, de chocolade moet ze maar naar haar man en zoon doorschuiven Het was vannacht half 2 toen ik mijn bedje zag