Hoogbegaafde baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Frummel, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daja27

daja27 Nieuw lid

26 mrt 2011
    2
    0
    0
    secretarieel medewerker
    prachtig bosrijk en toch stads stukje Nederland
    @ blup: waar haal je de wetenschap vandaan dat asperger en hoogbegaafdheid hand in hand gaan?? Mijn zoon van 13 is hoogbegaafd en evan asperger is niets te ontdekken. Het is zelfs een wijd verspreid fabeltje dat hoogbegaafde kinderen sociaal onbeholpen zijn. Integendeel, hier is zelfs helemaal niets van waar. Asperger is aangeboren, maar veel hoogbegaafde kinderen ontwikkelen eventuele sociale vaardigheidsproblemen gedurende hun jeugd.

@ Frummel:

Toen ik je stukje las, was het eerste wat in mij opkwam:hoogsensitief. Daarna zag ik dat er nog wat waren die dit herkenden. Voor deze kids is massage en yoga erg geschikt om in alle rust te aarden en de opgedane prikkels rustig te verwerken.
    En laat je idd niet gek maken door de reacties hier. Jij kent je kind het beste. Ik proef ook duidelijk in je verhaal dat het je niet te doen is om aandacht te krijgen, maar juist steun en advies. Want uit eigen ervaring weet ik dat hoogbegaafdheid goed begeleid moet worden. Op die manier kan je kind zich namelijk ook sociaal gezond ontwikkelen. Misschien moet je eens kijken op de site van Pharos ( site voor ouders met hoogbegaafde kinderen). Wie weet kunnen ze daar nog tips of advies geven!

2. Sensea

Sensea Niet meer actief

daja@ omdat me dat een keer of 30 door allerlei hulpverleners psygologen speciale scholen enzo verteld is. en omdat mijn eigen kind beiden heeft. natuurlijk hoeft een hoogbegaafd kind geen asperger te hebben maar andersom is in driekwart van de gevallen dus wel zo.

3. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

jou verhaal doet me gelijk aan mijn zoontje denken...

hij is nu bijna 8 maanden maar speelgoed van zijn leeftijd vindt die oon niet intressant alles moet 1 jaar en ouders zijn....
    kwa eten en drinken ook hij geef aan wanneer hij honger heeft en dan zeg die ook echt onger heel apart voor een baby vna bijan 8 maanden.. maar wel leuk...
    kwa ontwikkeling volgens de kinderarts loop hij voor op ze soort genoten hij doet en kan al dingen wat een baby van 11 a 12 maanden nu zou moeten ondervinden...
    hij liep met 5 maanden al in ze loopstoel wat eigelijk een kind van 10 a 11 maanden hoort dit pas te doen... zeiden ze..
    kwa dingen doen en oppakken doet die heel goed hij kijk en doet het dan naar en onthoudt het gelijk..
    hij weet al wat ja en nee is en afblijven en auw en dat mag niet...

maar om nu te zeggen dat hij hoogbegaaf is kunnen we pas uitsluiten als die ooit ene e-q test gaat doen dan is alles goed vast te stellen maar nu zeg ik hij is slim voor ze leeftijd en is nieuwsgierig en pak dingen alles snel op...

4. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Ik herken veel in mijn oudste zoon. Ik wil het geen hoogbegaafheid noemen omdat ik het daarvoor te jong vind. Maar op het buro noemen ze hem zeer bijdehand en zeer slim manneke. Ook wij zijn al bij een psycholoog geweest.

Onze zoon kroop met 4mnd, liep met 8 mnd.
    is net 2 en kan je al hele gesprekken mee voeren en praat al heeeel goed. Ook onderwerpen waarvan je van de stoel afvalt.
    Maar ook hij is enorm gefrusteerd geweest, hij wilde zoveel meer.
    Nu hij heel goed kan praten gaat het al stukken beter met hem.

Hoe zijn ontwikkeling loopt zien we wel! We kijken wat er op ons pad komt. We hopen dat hij alleen slim is en niet hoogbegaafd. Maar dat zal de tijd uitwijzen. We hebben dit ook niet echt besproken met mensen. Want ja eerlijk is eerlijk..... het wordt vaak gezien als opscheppen. Maar ik heb wel mijn handen vol gehad aan hem.

En nu hebben we nr 2, die rolt nog niet eens en is al bijna 6 mnd. Dus heel groot verschil.

Deel Deze Pagina