Mijn zoon gaat sinds september naar school. S ochtends krijgt hij een glas melk en een broodje, in zijn trommel een stuk fruit met druiven en een pakje appelsap of chocomel. Met lunch eet hij een of twee boterhammen met tomaat en komkommer. Vinden jullie dit genoeg of doen jullie ook een boterham voor de 10.00 pauze?
Ik geef alleen een boterham mee voor de kleine pauze. We hebben verschillende dingen geprobeerd, maar dit werkte het best voor mijn zoontje. Hij had bij de overblijf niet zoveel tijd en honger, dus dan was 1 boterham wel genoeg. Maar op 1 boterham en koekje/fruit redde hij het geen dag. op 2 boterhammen (1lunch, 1 tien uur) gaat het wel goed.
Hier voor de kleine pauze fruit. met een beker drinken. Grote pauze 2 boterhammen en met een pakje drinken..........
Mij leek het ook genoeg totdat ik hoorde dat andere ouders ook een boterham en/of koekjes of liga in de trommel doen voor de kleine pauze. Maar misschien eten hun kinderen s ochtends niks
10:00 drinken en fruit grote pauze: 3 boterhammen en melk (soms wat lekkers erbij) Drinken is hier trouwens nog altijd sterk aangelengde diksap
Hier altijd fruit, eigenlijk altijd kiwi, soms druiven of een banaan. Met een pakje, Eva kiest zelf wat, maar ze mag 1 pakje yoki of chocomel per dag, dus als ze chocomel drinkt bij het fruit krijgt ze bij de boterham sap. Als ze overblijft, eet ze 1 boterham en ze krijgt 1 'verrassingskoek' mee, meestal een halve eierkoek, digestive of rijstwafel met chocola.
Voor de kleine pauze een liga of fruit, met een beker drinken. Voor de overblijf 2 boterhammen met een pakje drinken. Tot nu toe gebleken dat het genoeg is
Hier eigenlijk altijd fruit zoals appel,banaan, druiven, peer etc. Soms komkommertjes of tomaatjes of een liga of rijstwafel. Maar gewoon altijd 1 stuk zeg maar dus niet fruit en koek. Hier zeggen ze ook altijd kijk naar wat je kind thuis eet. Hier schrijnt het nogal vaak voor te komen dat kinderen super volle trommeltjes meekrijgen voor de pauze en moeite hebben om het allemaal op te eten. Lijkt me ook niet nodig tenzij je kind een grote eter is.
@Snoopy.. in geval van zoon eet hij thuis 1 à 2 boterhammen maar op school echt 3.. dat komt ook omdat hij anderen ziet eten en vaak heel actief is geweest (gym, buitenspelen etc). School vraagt ook wel wat meer energie vaak dan thuis. Het valt me op dat zo weinig kinderen melk drinken? Hier wordt schoolmelk gedronken (okay, hij is één van 4 in de klas...)
Hier gaat er altijd iets van fruit en wat rauwkost mee naar school en daarbij sap in een beker (of soms water of afgekoelde thee). Melk drinkt hij 's ochtends en tussen de middag (thuis). Melk meegeven vind ik niet handig omdat het dan niet meer koud is en dan vindt hij het niet lekker.
Onder de speeltijd voormiddag krijgt hij een koekje mee. Meestal is dat zo'n berenkoekje van Petit Lu. Blijft hij de namiddag ook, krijgt hij voor namiddag fruit mee. Onder de middag ofwel boterham (hangt van het brood af, langwerpig of rond en afhankelijk van de grootte van de boterham) ofwel een sandwich.
Eva lustte alleen borstvoeding en heeft nooit andere melk gelust. Dus ze krijgt geen melk mee . Als ik het mee zou geven zou ik er een ijsklontje bij doen (van die plastic dingen die je kan invriezen). Schoolmelk hebben ze hier niet.
Mijn dochter ook maar uit de klas van 29 zijn er dus maar 2 kindjes die schoolmelk drinken. In de ochtend gaat er een koekje, rijstewafel oid mee en op woe en vrijdag een stukje fruit. Dochter eet slecht fruit dus dat geef ik liever in de middag thuis zodat ik zie dat ze het opeet. Op school laat ze het meestal in haar trommeltje zitten
In de ochtend fruit met evt een plakje peperkoek, en een beker diksap. Met overblijven 2 boterhammen met 1 knijpfruitje en beker water. Een vraagje: hoe geven jullie kiwi of rauwkost mee zonder dat het een kliederzooi wordt? Ik heb 1 keer gesneden tomaten meegegeven, en onderweg naar school begon tomatensap uit de trommel te druppelen. Kiwi gewoon geschild in 1 stuk in de trommel? Ben bang dat het ook gaat lekken...
meestal fruit. een appel, banaan, bakje druiven ofzo. en een beker limonade. heel soms krijgt hij een soort koek mee van liga of evergreen. maar tussen de middag eet hij thuis brood.
Kiwi gewoon in stukjes, zorgen dat je een niet te zachte kiwi meegeeft. In een goed afsluitbaar bakje. Wij hebben die van de action, platte rechthoekige bakjes met half doorzichtige blauwe of grijze deksel, te koop per 4. Sluiten echt goed af, maar zelfs Lisa kan ze wel makkelijk openmaken.
Hmm hier mocht enkel fruit voor 10 uur mee. Nouja, en een pakje/beker drinken dan natuurlijk. Maar boterhammen en koek mochten echt niet. Het is een tussendoortje, geen complete maaltijd. Aldus onze school.