Vallen (yoghurt)rozijntjes onder snoep?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ellen291982, 19 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik mag snel weer traktaties maken voor Emma haar verjaardag. Nu heb ik al wat leuks bedacht en wilde daar (yoghurt)rozijntjes bij doen. Wat vinden jullie vallen yoghurtrozijntjes onder snoep?
    Ik zelf vind van niet maar denk even andere moeders informeren.

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het is snoep want zit een suikerlaagje om. Rozijntjes vind ik ook snoep trouwens. Beide acceptabel om uit te delen. In mijn boekje dan ;)

3. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik vind rozijntjes niet onder snoep vallen maar ook niet onder fruit. meer een iets gezondere snack.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

ja, de hoeveelheid suiker is gelijk. Je geeft dit ipv snoep niet als gezond tussendoortje. Het is een acceptabele traktatie

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ja ik vind het snoep. Net als gewone rozijnen trouwens

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Same here..
    Al heb ik ondanks dat... Liever rozijnen dan winegums :)

7. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ik vind het ook snoep

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Valt onder snoep maar wel acceptabel als traktatie.

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Precies. Geen chemisch rotzooi. Hier zijn de gangbare snoepjes gedroogd en gesuikerd fruit. Dus net zo zoet maar wel met een natuurlijke basis. Slechts een vriendinnetje lust ze tot nu toe :D maar M en T vinden het heerlijk.

Ik vind het echt heel jammer dat M soms een zakje chips uitgedeeld krijgt. Vooral ook omdat het zo liefdeloos is. Liever dan mierzoete zelfgemaakte cakejes met suikerlaagversiering :)

10. Ellen291982

Laten we voorop stellen dat ik natuurlijk weet dat fruit oid geven beter is als rozijntjes.

Maar jullie vinden het dus wel acceptabel?
    Vind het anders lastig wat anders erbij te doen.
    Ga lekker knutselen verder voor de traktatie en doe er een speeltje bij maar wilde er evt ook wat te eten bij doen.

Bij ons op de pzs mag er ook geen snoep gegeven worden. Wordt meestal ook wel aal gehouden.
    Al had pas iemand zelf kleine cakejes zelfgemaakt. Ik heb er dan geen probleem mee dat dat uitgedeeld wordt. Zoals iemand al noemde er wordt dan ook moeite voor gedaan.

11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik vind het ook snoep. Wel acceptabel.
    Een prik er met kaas, komkommer en een druif vinden ze vaak ook erg lekker.

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hahaha ja precies!

13. oxbow

oxbow Niet meer actief

heb liever rozijnen als traktatie dan alle snoep dat ze hier krijgen op de psz.
    Hier krijgen ze sosm hele zakken snoep getrakteerd, ben er absoluut niet blij mee en vind een klein dingetje genoeg.
    Deel zelf ook vaak iets(zelf geknutseld dingetje) met rozijnen uit bij de peuters.

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik vind yoghurtrozijntjes snoep, rozijntjes niet.
    Ik neem aan dat het om (afscheid bij) peuters gaan? Dan zou ik persoonlijk gewone rozijntjes doen.

15. Ellen291982

Klopt idd afscheid. Ja dan pak ik wel gewone rozijntjes idd.

Dank jullie wel!

16. kvinna

kvinna Niet meer actief

Waarom zijn druiven fruit en is het als het gedroogd is snoep?

17. fafa

fafa Niet meer actief

Omdat ze niet dezelfde voedingswaarde hebben. Met het drogen (en bewaren) vervallen veel van de vitamines. Dus hou je voornamelijk suiker over. En iets met veel suiker en weinig voedingsstoffen noem je al snel snoep. Overigens zitten er wel nog de voedingsvezels in die je bij "gewoon" snoep niet hebt, dus m.i. wel een stuk verantwoorder.

18. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Rozijnen kunnen in mijn ogen prima, ook die yoghurtrozijntjes. Vind dat toch anders dan winegums, gigaspekken en lolly's. Ik maak een soepstengel met uitgeknipt handje ("ik zwaai jullie uit") die vast gemaakt is met een snoepveter. Ik vind 1 snoepje op een verjaardag best kunnen. Zelf zitten we ook niet alleen aan de appels en mandarijnen :)

19. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou het dan weer op zo'n manier uitdelen dat de ouders zelf kiezen of ze het hun kinderen geven. En dat je het dus iedereen naar huis laat meenemen.

20. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Hier word de verjaardag altijd het laatste kwartier gevierd. De kindjes mogen hun traktatie openmaken als papa of mama er is :)

Deel Deze Pagina