Ik mag snel weer traktaties maken voor Emma haar verjaardag. Nu heb ik al wat leuks bedacht en wilde daar (yoghurt)rozijntjes bij doen. Wat vinden jullie vallen yoghurtrozijntjes onder snoep? Ik zelf vind van niet maar denk even andere moeders informeren.
Het is snoep want zit een suikerlaagje om. Rozijntjes vind ik ook snoep trouwens. Beide acceptabel om uit te delen. In mijn boekje dan
ja, de hoeveelheid suiker is gelijk. Je geeft dit ipv snoep niet als gezond tussendoortje. Het is een acceptabele traktatie
Precies. Geen chemisch rotzooi. Hier zijn de gangbare snoepjes gedroogd en gesuikerd fruit. Dus net zo zoet maar wel met een natuurlijke basis. Slechts een vriendinnetje lust ze tot nu toe maar M en T vinden het heerlijk. Ik vind het echt heel jammer dat M soms een zakje chips uitgedeeld krijgt. Vooral ook omdat het zo liefdeloos is. Liever dan mierzoete zelfgemaakte cakejes met suikerlaagversiering
Laten we voorop stellen dat ik natuurlijk weet dat fruit oid geven beter is als rozijntjes. Maar jullie vinden het dus wel acceptabel? Vind het anders lastig wat anders erbij te doen. Ga lekker knutselen verder voor de traktatie en doe er een speeltje bij maar wilde er evt ook wat te eten bij doen. Bij ons op de pzs mag er ook geen snoep gegeven worden. Wordt meestal ook wel aal gehouden. Al had pas iemand zelf kleine cakejes zelfgemaakt. Ik heb er dan geen probleem mee dat dat uitgedeeld wordt. Zoals iemand al noemde er wordt dan ook moeite voor gedaan.
Ik vind het ook snoep. Wel acceptabel. Een prik er met kaas, komkommer en een druif vinden ze vaak ook erg lekker.
heb liever rozijnen als traktatie dan alle snoep dat ze hier krijgen op de psz. Hier krijgen ze sosm hele zakken snoep getrakteerd, ben er absoluut niet blij mee en vind een klein dingetje genoeg. Deel zelf ook vaak iets(zelf geknutseld dingetje) met rozijnen uit bij de peuters.
Ik vind yoghurtrozijntjes snoep, rozijntjes niet. Ik neem aan dat het om (afscheid bij) peuters gaan? Dan zou ik persoonlijk gewone rozijntjes doen.
Omdat ze niet dezelfde voedingswaarde hebben. Met het drogen (en bewaren) vervallen veel van de vitamines. Dus hou je voornamelijk suiker over. En iets met veel suiker en weinig voedingsstoffen noem je al snel snoep. Overigens zitten er wel nog de voedingsvezels in die je bij "gewoon" snoep niet hebt, dus m.i. wel een stuk verantwoorder.
Rozijnen kunnen in mijn ogen prima, ook die yoghurtrozijntjes. Vind dat toch anders dan winegums, gigaspekken en lolly's. Ik maak een soepstengel met uitgeknipt handje ("ik zwaai jullie uit") die vast gemaakt is met een snoepveter. Ik vind 1 snoepje op een verjaardag best kunnen. Zelf zitten we ook niet alleen aan de appels en mandarijnen
Ik zou het dan weer op zo'n manier uitdelen dat de ouders zelf kiezen of ze het hun kinderen geven. En dat je het dus iedereen naar huis laat meenemen.
Hier word de verjaardag altijd het laatste kwartier gevierd. De kindjes mogen hun traktatie openmaken als papa of mama er is