Hoogbegaafdheid kan carrière in de weg staan

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bosi333, 5 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Haha, hier nog eentje met zo'n zus, grote familie wordt dat.

2. Lovelymom85

Lovelymom85 Actief lid

1 mei 2016
    330
    9
    18
    NULL
    NULL
    Haha, nou ik BEN die zus:') gelukkig uiteindelijk wel een studie afgemaakt.

Waar ik vooral veel last van heb, ik las het net hier al ergens, is het "moeilijke denken", terwijl iets eigenljk ontzettend simpel is. Dat lukt me niet en dat heeft me met name op werkgebied al vaak "problemen" opgeleverd. Collega's die je raar aankijken, want hoe kun je zoiets simpels nou niet snappen. En dan voel ik me juist heel erg dom.

Over koetjes en kalfjes praten is ook zo'n punt :') Ik probeer het wel maar dat hoor ik mezelf zo stamelen:D En mn gevoel voor humor is volgens mij ook ietwat apart. Weinig mensen die het waarderen.

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Dan is hier je tweelingzus ;). Een klas over geslagen op de basisschool en uiteindelijk een hbo-opleiding gehaald. Nooit hoeven leren.
    Ik ben zo weinig praktisch. Het is voor mij ook belangrijk (een voorwaarde) om te werken vanuit waarden en normen die mij eigen zijn. Twee jaar geleden zijn we vanuit een kleine organisatie (veel zelfstandheid en invloed) gefuseerd met een grote en logge organisatie. Hiërarchisch en zo inspiratieloos. Ik heb een heel moeilijk jaar achter de rug, waarin ik ervaar dat het voor mij (bijna) onmogelijk is te werken als een uitvoerende machine. De juiste omgeving is essentieel.

Ik werd vreselijk onzeker en voelde me zo anders dan mijn collega's. Ik deed mezelf geweld aan, eiste net zo te worden als hen. Alleen, kon ik die knop niet vinden. Uiteindelijk de beslissing gemaakt om te solliciteren naar een andere werkomgeving. Ergens waar ik met mijn kwaliteiten tot m'n recht kan komen.

Ik hoop zo'n plek te vinden, alleen voorspelt die berichtgeving niet veel goeds ;).

4. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn vader is recruiter en ik ben met hem gaan samenwerken recent. Ik ben bekend met dit probleem en heb nav het (niet bepaald compleet maar wel oriënterend) onderzoek dit met hem besproken. Ik ben al heel lang voorstander van matchen op meer dan diploma's en ervaring.. wat een persoon in zijn mars heeft en wat écht bij hem past, en of hij in het bedrijf past zijn veel belangrijker dan waar werkgevers nu vaak (alleen) naar kijken. Sommige bedrijven staan hier voor open maar het is hard werken voor ons. Het is wel mijn streven om meer mensen met potentie te plaatsen, ook al hebben ze niet de juiste papieren. Maar wrs zullen het dan vooral doorgroei functies zijn.

Deel Deze Pagina