Peuter accepteert geen kindjes van eigen leeftijd.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door esje91, 22 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    #1 esje91, 22 mei 2016
    Laatst bewerkt: 22 mei 2016
    Ik heb gisteren een onderwerp gestart met de naam : Peuter speelt niet samen met kinderen van eigen leeftijd.
    Dit heb ik achteraf gezien verkeerd beschreven.
    Mijn zoontje is 2 jaar , het gaat niet zozeer om het spelen maar eerder om het accepteren van kindjes van eigen leeftijd.
    Het kdv zegd altijd "ze accepteren elkaar maar samen spelen nog niet " maar hij accepteert ze niet..
    voorbeeld : ik ben in de winkel en sta aan de kassa, kindje van zijn leeftijd staat voor hem, hij loopt erheen gaat dicht bij hem/haar staan kijkt heel doordringend en duwd/ slaat hem opeens?
    Dit gaat dus ook zo op het kdv, ik zou mn zoontje echt geen 2 min alleen bij een klein kind kunnen laten..
    Het rare is bij oudere kinderen boven de 6 jaar is er niks aan de hand daar speelt hij zelfs mee hij vind ze geweldig!

Is dit normaal gedrag?

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik denk dat je zelf ook wel voelt dat het geen normaal gedrag is. Wat zeggen ze op het kdv?

3. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Ja ik voel dat inderdaad ook zo, zij zeggen telkens dat hij nog moet wennen maar hij zit er al bijna een jaar dus dat vind ik nogal vreemd..
    en het gebeurd ook gewoon in een winkel of in een speeltuin.. hij zou de kinderen bij het kdv beter moeten kennen..

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ja ik snap dat je je zorgen maakt. Dit is geen normaal peuter gedrag in mijn ogen.
    Wat zeggen ze het op het cb hiervan? De huisarts? Ik zou als ik jou was toch even een balletje opgooien daar. Misschien niets aan de hand, en anders kunnen ze je mogelijk handvatten bieden om hem goed te begeleiden.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Toen je het beter omschreef heb ik idd ook al gereageerd dat ik dit afwijkend gedrag vind.
    Een peuter kan in een boze bui best een een kindje duwen, maar zomaar op een kindje aflopen en duwen of slaan is echt geen normaal peutergedrag.

Ik vind het van het kdv ook nogal vreemd om te zeggen dat hij nog moet wennen als hij daar al een jaar is.
    Maar ik zou hier zeker verder mee gaan. Je zorg uitspreken bij het cb. Er is daar vaak ook een jeugdzorgteam die je evt verder kunnen helpen.

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens (ook met tuc).

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Precies dit.

8. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Consultatie bureau moet ik binnekort heen daar zal ik dit ook vertellen, hij is ook een tijdje bij virenze onder behandeling geweest voor gedragsproblemen dit is al een hele tijd geleden toen voor andere problemen ik ga daar nog eens contact mee opnemen kijken wat zij ervan zeggen.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Mag ik vragen wat voor problemen dat toen waren, soms zit er wel een overlap in...maar zou zeker contact opnemen.

10. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Hoe reageer jij als hij dit doet? Begrens je hem, corrigeer je hem, geef je aan wat hij WEL moet/mag doen?
    En wat waren de problemen waarvoor hij behandeling heeft gehad?

Deel Deze Pagina