Hoogbejaarde Tanja overleden

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door nienke70, 25 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    Het was te verwachten maar juist op 1e kerstdag wel een beetje sneu.

AMSTERDAM - In de vroege uurtjes van eerste kerstdag is het hoogbejaarde nijlpaard Tanja in Artis overleden. Ze werd 49 jaar. Dat liet een woordvoerster van de Amsterdamse dierentuin vrijdag weten.

[​IMG] © NU.nl/Alphons Nieuwenhuis

Tanja was een van de markantste bewoners van de dierentuin. Ze kampte al geruime tijd met haar gezondheid.
    Haar toestand verergerde de laatste tijd aanzienlijk. Een dierenarts besloot haar te laten inslapen. De verzorgers van Tanja zijn erg aangeslagen door haar overlijden.

Het nijlpaard heeft haar hele leven in Artis gewoond.

2. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    aaaah wat zielig :(
    was een leuk beestje!

vond altijd wel dat ze een klein hokje had....

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    zo dat vind ik echt heel erg!!:(

We zijn regelmatig bij Tanja geweest!
    Tanja RIP!!

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    De laatste jaren had Tanja toch n uitloop naar buiten? Of was dat weer n andere dierentuin... Pfff.. kom te veel in dierentuinen denk ik.
    Maar t beestje was volgens mij gelukkig en goed verzorgt gezien het feit dat ze zo oud geworden is. En aangezien ze hoog bejaard was was het ook wel een beetje te verwachten dat er een eind aan aan t komen was. Maar het lijkt me enorm moeilijk als je de verzorger van zo'n beestje bent hoor. Of al erg lang in de dierentuin werkt en haar al al die tijd kent.

5. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had helemaal over nijlpaard heen gelezen en moest echt een paar keer overlezen want bleef hangen bij hoogbejaard en 49 jaar.
    Hoe oud kan een nijlpaard worden dan?

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    ohhh dat is een heel triest verhaal!!!

Maar ze heeft een goed en liefde vol leven gehad! :D

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hoe triest het ook is ik ben blij dat het beestje nu in vrede kan rusten en dat de dierenarts besloten heeft dat ze niet langer meer hoeft te lijden. Hoe moeilijk zo'n beslissing ook is om een geliefd (huis)dier in te laten slapen is het het beste om in het belang van het dier te kiezen in plaats van de mensen die (totaal begrijpelijk) een beestje nog langer bij zich willen houden.

9. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    ahhh wat zielig, maar wel goed dat ze in het belang van tanja hebben gehandeld...

Deel Deze Pagina