Goedemorgen dames , Aller eerst wil ik even zeggen dat ik hierover nog contact ga opnemen met de dokter. Maar eventuele ervaringen/herkenning is wel fijn om te lezen Sinds een week of 2/2,5 heb ik geregeld last van darmkrampen. Vaak gaat dit vooraf aan de grote boodschap, krijg dab ontzettende krampen en even later moet ik rennen naar de wc en spuit het eruit (het is dan niet zo dun als water, maar meer plakkerig zegmaar ) vaak zakt de buikpijn dan daarna ook wat af. Eerst dacht ik nog aan een virusje, maar lijkt me toch niet dat dit dan lang kan aanhouden? Op oudjaarsdag heb ik wel een antibiotica kuur gehad ivm met een longontsteking, uiteindelijk de 3e antibiotica waar ik geen heftige bijwerkingen van kreeg sloeg aan, geen idee of de antibiotica nu nog voor darmkrampen kan zorgen? Laatste pil was zo rond 10 januari. Ook heb ik geen veranderingen in m'n voedingspatroon . Ben wel bekend met geregeld obstipatie,maar daar lijkt op dit moment geen sprake van. Iemand die dit herkent? Of misschien weet wat er aan de hand is?
Ik denk gelijk aan pds. (prikkelbaardarmsyndroom) ik heb het zelf ook en heeel veel andere mensen. Alleen ieder op zijn eigen manier. Die buikkrampen en daarna gelijk naar de wc rennen komen heel erg overeen ook in combinatie van obstipatie. 't wisselt elkaar vaak af. Rondje huisarts is zeker geen slecht idee. Ik ben geen arts dus altijd goed die er ook een oordeel over te geven
Je darmen hebben zeker 6 weken nodig om zich te herstellen na antibiotica. Dus het kan zeker nog door de antibiotica komen, je kan eventue probiotica proberen. Langs de huisarts gaan is altijd een goed idee als je twijfelt.
Ja ik herken dat ook, maar bij mij begon dat niet ineens, maar heb dat al jaren, dus even in de gaten houden en langs de huisarts is idd geen slecht idee denk ik. Kan idd ook nog van de antibiotica komen.
In mijn kindertijd is er idd ook prikkelbare darm syndroom gediagnosticeerd! Kan dat ineens weer zo hevig opvlammen dan?
Oh dat denk ik wel, zeker na een antibiotica kuur, dat vinden je darmen vaak niet zo fijn. Maar zeker even overleggen met je arts. Hier werd de prikkelbare darm veel erger bijvoorbeeld nadat ik een trage schildklier kreeg.
Ja kan zeker. Bij mij is 't op 't moment ook weer erger. Als kind had ik altijd gedoe en obstipatie. Pas toen ik ouder werd kwamen die diarree aanvallen erbij
Oh bah! Nou in ieder geval wel een gerust stelling dat t dus vaker voor komt Ik kijk het dan nog effe aan
Het zou best nog van de antibiotica kunnen komen. Ook kan prikkelbaardarmsyndroom ineens weer erger worden. Ik merk het heel met verschillende voedingsmiddelen. Zo reageren mijn darmen op vet, suiker, tarwe en melkproducten.
Ik denk dat het ook nog wel van een virus kan zijn, had je de griep voordat je longontsteking kreeg? Wij hebben hier nog altijd een nasleep van de griep. Wij zijn eind december/begin januari ziek geweest en onze darmen zijn nog steeds niet in orde. Volgens de dokter is dat normaal... Maar vervelend is het wel!
Ja, zo vervelend! Ik had dit na mijn derde zwangerschap volgens mij. Een paar keer per week. 'S avonds een uur na het avond eten hevige krampen en naar de wc moeten. Het maakte niet uit wat ik wel of niet at, het was zo onvoorspelbaar. Zó vervelend dat het altijd 's avonds kwam, omdat ik altijd avonddiensten werk. Ik zat altijd met stress in de auto, bang dat het die avond weer zover was. Stom genoeg, nooit naar de huisarts geweest. En zo plotseling als het kwam, ging het ook weg toen ik zwanger van de vierde was. Sindsdien nooit meer last gehad.