Hooggevoelig / Autistisch / Of gewoon normaal, maar anders?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Pien120213, 30 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Naar een andere KNO-arts dan, wat een kul dat die arts elke keer stelt dat de huisarts het niet goed gezien heeft, als hij het zelf een week tot anderhalve week later pas beoordeelt.
    Je echt niet weg laten sturen en doorzetten.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Idd doorzetten! Nu geloof ik best dat onze kno wat voortvarend is, maar er is nu zowel door de huisarts als kno vocht geconstateerd, met een maand ertussen. Hij vindt de 'schade' die het voor een kind oplevert door een taalachterstand een erg groot argument om een relatief simpele ingreep te doen. Ook zei hij dat het met de winter voor de deur niet te verwachten is dat ze veel of lange periodes zal kennen zonder vocht. Dan is ze straks dus 3 en dan is een spraakachterstand toch echt wel zorgelijk.

3. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is niet bij Kentalis geweest, de oren waren prima genoeg volgens de KNO. Dat vond ik zelf ook wel, hij hoort het zachtste geluidje, hij begreep me prima als ik fluisterde enz.

De testen die mijn zoontje heeft gehad, waren bij de logopediste zelf. Zij hebben meerdere testen om dingen te testen.

Hier ook een wijkverpleegkundige die na 1x hem gezien te hebben, begon over autisme en speciaal onderwijs. Zij wilde hem graag in de vroeghulp hebben (extra werk voor haar, dus meer geld). Daar zijn we niet aan begonnen.

Mijn zoontje had meerdere problemen waarom hij niet praat(te). Hij was erg laat met fruithapjes, brood enz en heeft daar ook al prelogopedie voor gehad. Daarbij is hij niet zelfverzekerd, doet pas dingen als hij het kan en is hij erg rustig. Iedereen begreep hem en hij begreep iedereen. Voor hem was er geen reden om te gaan praten.

Deel Deze Pagina