de titel van mijn andere topic gaf niet zo duidelijk aan wat de bedoeling was van de topic. die dus mag van mij gesloten worden. hier open ik een nieuwe. hier kun je dus de link van je kind delen die op internet bezig is. of openlijk op ivm PM sturen. zodat de kinderen elkaars paginas, websites, blogs etc kunnen bezoeken. tips, ideeen, ervaringen delen kan ook. alvast bedankt. ik ben benieuwd! groeten Belize!
Mijn zoontje wil erg graag zijn eigen blog. Toevallig hebben we nu net samen een filmpje gemaakt dat van mij ook echt online gezet mag worden. Zodra we weer in Nederland zijn wil ik gaan uitzoeken of het beter is om een site te maken of gewoon via YouTube. Iemand daar misschien ervaring mee?
in you tube kun je gewoon bepalen wie het mag zien! dat is dan goed beschermd. alleen bekenden zien het waarvan de email adres toegevoegd is.
zoontje heeft eerst op webnode een website gemaakt. maar de gratis versie daarvan draagt geen links. hij kan dus geen links geven en nog erger de nieuwe dingen op een topic schrijven gaat met uitwissen van het oude. de oude stukken die hij geschreven heeft kon je dus niet meer lezen. waardeloos. wordpress gratis versie heeft meer mogelijkheden.
Wat een leuk idee! Mijn zoons zijn er nog te jong voor, maar zullen dit later vast ook prachtig vinden
Ja iets om van alles te oefenen. lezen, schrijven, fotos maken, filmen, praten, presenteren, uitzoeken en onderzoeken... en vooral regelmatig onderhouden. routines volgen. daar is er veel van te leren.
geen echt internet kinderen dus hier? vreemd want ik zie in mijn omgeving dat de kids hier acht mee bezig zijn. filmpjes maken vlogjes beginnen op you tube etc
Vreemd...gelukkig niet zelfs... Onze oudste is 8, maar totaal niet bezig met die onderwerpen, vind ik helemaal niet erg. Hij is druk met buitenspelen, Kapla, Donald Duckies lezen e.d. Hij vindt internet best interessant, maar dat beperken we nog zoveel mogelijk. Ik vind het dus niet vreemd dat je hier weinig reacties krijgt, ik ken in onze omgeving geen enkel kind wat vlogt...laat staan een kind van 8...
zo een vlog kost maar ongeveer 15mn per dag, soms 5mn of helemaal niets, nadat het gestart is. het is niet zo dat hij er constant mee bezig is. de rest van de tijd gewone dingen doen. zoontje heeft wel vanaf 3,5 jaar eigen laptop. in de zomer vakantie mag hij meer comp tijd hebben. zeker als het zo enorm regent. want dan buitenspelen, fietsen steppen kan gewoon niet.
Oh balen zeg! Hopelijk is hij ondertussen weer een stukje verder? Hier heeft mijn zoontje ondertussen zijn eigen YouTube account. Hij heeft zijn wachtwoord niet, want wij bepalen wat erop komt. Hij maakt namelijk gerust filmpjes terwijl zijn zusje in dr onderbroek door het beeld komt rennen. Dat gaat dus niet online. Hij heeft zelf ingezien dat het best lastig is om elke dag een leuke vlog te filmen dus nu heeft hij besloten om ook gewone en grappige filmpjes te plaatsen. Zelf vind ik 8 jaar niet te jong, mijn zoontje is zelfs net 7! Er valt inderdaad heel wat van te leren (wat kan je wel of niet plaatsen, welke tags gebruik je etc), van zowel het maken als het kijken (hoe doen andere mensen het, Engelse taal etc). En natuurlijk speelt mijn zoontje ook buiten, maar als het dagenlang regent is het een mooie afleiding.