Zoon was drie toen hij een groot bed kreeg, mijn dochter was 11 maanden (toen klom ze overal overheen). Maar eigenlijk sliepen z allebei tot ongeveer hun derde bij ons in bed.
Onze dochter was 13 maanden: we vonden het het proberen waard aangezien de 2e op komst was. Dit pakte super uit: vanaf dag 1 gaat ze haar bedje niet uit. Ik denk dat ieder kind anders is dus kijk gewoon naar je kindje zij ging dan wel naar een peuterbedje. Deze is lekker laag, dus mocht ze er zelf uit gaan, kan ze er ook zelf weer terug in.
Hier net na zijn 2e verjaardag over, ivm komst 2e. Wel een groot bed, geen peuterbed. Eigenlijk zonder problemen.
Met 20 maanden. D'r kamer is vrij klein. En de babymeubels waren vrij 'fors'. Toen ze 1 jaar werd, misten we echt ruimte in de kasten. En plek om in d'r kamer te spelen, had ze ook niet. Dus hebben toen d'r hele kamer aangepakt. Babymeubels eruit, nieuwe meubels erin, likje verf, en nieuwe indeling. Toen is ze ook gelijk over gegaan naar een peuterbed. Ging direct goed. En nog steeds. Ze is er nog nooit uitgekomen. 's Morgens als ze wakker is, blijft ze liggen tot wij d'r komen halen. Ligt ze rustig te zingen, haha. Heb wel het idee dat ze het nu niet meer zo makkelijk zou 'accepteren', als toen. Hoe ouder ze worden, hoe meer besef ze hebben van zo'n verandering.
Als zijn nieuwe kamer af is, gaat hij naar een peuterbed. Dit omdat zijn ledikant dan voor de baby is straks... Ik hoop dat hij het ermee eens is. Zijn peuterbed staat nu al op zijn 'oude' kamer, maar hij wilt er nog niet in slapen...
Met 21 maanden ging mijn dochter zonder problemen over van een ledikant naar een 1 persoons bed. Ik vond peuterbed geldklopperij . Hiervoor gekozen omdat ik zwanger was van de 2e en haar niet eens meer een kusje kon geven bij het in bed leggen en zo was er genoeg tijd om er rustig aan te wennen zonder dat klein zusje het ledikant nodig had .
Net voor zn 2e verjaardag. nieuwe kamer stond al start klaar aangezien ik toen net weer zwanger bleek te zijn wilde ik het in eerste instantie met 1 middag slaapje uitproberen. Dat pakte zo goed uit dat hij niet meer terug is gegaan naar de baby kamer. De zwangerschap ging helaas al vroeg mis en is pas weer misgegaan dus op zich hadden we er ook nog eff mee kunnen wachten. Maar hij slaapt er goed dus tja... Hij heeft trouwens geen peuter bed maar een gewoon 1 persoons bed. Dankzij ah slaapzak komt hij ah bed nog steeds niet uit
Ze heeft met 1, 5 een andere kamer gekregen een mnd later is mn zoon geboren. Tot 2, 3jr i de ledikant en toen de zijkant ervan af. Toevallig dit weekend 1pers bed gekocht volgende wk ophalen en zetten we m meteen neer.. Vind peuter bedjes persoonlijk onzin.. Dus ze zal een goede 2, 6 jr zijn als ze overgaat...
Mijn oudste met 20 maanden naar een 1 persoonsbed. De jongste is nu 22 maanden maar nog lang niet toe aan een gewoon bed.
Onze dochter is net voor haar tweede verjaardag naar een peuterbed overgestapt, maar dat was omdat zij uit het ledikant klom met slaapzak aan, en het toch wel een beetje erg gevaarlijk werd. De overstap verliep prima. Gewoon naar je eigen kindje kijkje, als ze er niet uit was geklommen had ze er nog wel even in gelegen hoor.
Hij krijgt voor z'n tweede verjaardag een autobed. Hij slaapt op zich nog prima in z'n ledikant maar het is voor mijn rug te zwaar en voor een groot bed moet eerst de andere kamer opgeknapt worden...zo hebben we daar meer tijd voor.
oke best verschillend dus als ik het zo lees. wij willen namelijk als mijn dochter 1 is ons weer aanmelden in het ziekenhuis voor IUI. duurt maand of 2/3 voor je intake hebt. en daarna beginnen. we hebben 6 pogingen daarna is het klaar. dus mocht het lukken.. nog 9 maanden zwanger. zou ze op z'n vroegst 2 zijn, mocht er een kleine komen.. dus opzich zou dat wel moeten gaan dan in een groot bed.