Mijn dochter hobbelt in haar slaap (ook gedurende de nacht). het gevolg is dat haar haar 's ochtends helemaal vervilt is. Het haar is aan de voorkant afgebroken tot 3 cm en aan de achterkant net iets over haar schouder. Iedere ochtend ben ik 30 min bezig met kammen. Ik gebruikt anti-klit spray van Gliss. Dat werkt goed (vind ik zelf). Ze heeft heel stijl en dun haar. Nu mijn vraag; omdat aan de voorkant haar haar is afgebroken en helemaal gespleten is denk ik dat het daardoor ook sneller klit. Kan dit bijgepunt worden? Hoe kan ik hier wat aan doen?
Voor kleine babies die kale plekken krijgen op hun achterhoofdjes gebruiken ze toch satijnen of zijden kussensloopjes? Is dat niet wat? Ons meisje had ook achterop zo'n viltplek, ik heb heel goed gekeken welke plukken waren afgebroken en deze bijna helemaal afgeknipt (met een haar-knip-schaar), zoveel mogelijk tussen de goede haren door. Zo kort dat al het afgebrokene eraf was, best eng, die plukken waren nog maar een cm of 3-4 lang daarna, terwijl de rest van achter zeker 10-1e cm lang was. Je zag het ook echt wel door het langere haar door schemeren, die kortere haren. Maar het heeft wel geholpen: mi blijft het anders sterk klitten en vilten als het eenmaal dood/afgebroken/gespleten is! Daarnaast ieg zorgen dat ze gekamd en niet met nat haar gaat slapen, de plek goed en voorzichtig bijhouden. Wij hebben er nooit iets ingesmeerd trouwens, en wassen haar haar af en toe met weleda spul, verder spoelen we het alleen met water. Nu is haar haar net wat langer, of slaapt ze anders, en het probleem is weg.
Ik ben kapster geweest en ik zou zeker even naar de kapper gaan.......... Gespleten haarpunten gaan steeds verder als je er niks aan doet.
Mijn dochter ligt ook heel veel te woelen in d'r slaap en 's ochtends zitten d'r haren ook altijd helemaal in de klit, echt een ramp om 't wee goed te krijgen. Tegenwoordig vlecht ik d'r haren altijd helemaal in en dan zit het 's ochtends meestal nog redelijk goed. Heb je dat al geprobeerd?
fit ends van schwarskopf gebruiken ( alleen in de kapsalon te koop ) vlechten en glad beddengoed gebruiken . ben kapster overigens
onze zoon heeft prachtige krullen maar omdat hij op 1 kant slaap met zijn hoofdje ook schuin voor helemaal dun haar gekregen, je keek er zo doorheen. Van die lange pieken, vond het niet verzorgd staan. dus toch naar de kapper geweest inderdaad.
Of via webshops voor kappers - waar je gewoon kunt bestellen als particulier. Gebruik ook een aantal kappersproducten, deze ook volgens mij.