Ik moet even spammen hoor meiden... Gisteren zijn mijn schoonouders de familie wieg langs komen brengen. Mijn man heeft er als baby ingelegen. Zelfs de bekleding is nog van 27 jaar geleden! Zelfs het mint groene randje wat nu weer erg in is Mijn schoonmoeder heeft het dekentje erbij gehaakt en de knuffel/rammelaar! En ik ben heeeeeeelemaal verliefd!!
Mooi! Bijzonder zo'n verhaal achter de wieg. Hier ook een familie-wieg, al ruim 100 jaar oud. Gemaakt door de pa van mijn schoonmoeder. De hele familie heeft erin gelegen.
Leuk is dat! Wij hadden de wige van mijn man zijn familie langs moeders kant. Mijn schoonmoeder en haar vader hebben erin gelegen, en waarschijnlijk zijn vader ook nog. Dus die wieg is wel zo'n 100 jaar oud. Beetje hetzelfde idee als de jouwe, alleen dan geen dichte zijkanten en op pootjes ipv wielen.. Het was wel een smal wiegje, na 6 weken was het echt te smal voor onze (snel groeiende) zoon.. Alleen de bekleding die erbij zat was gemaakt door een nichtje, en echt niet onze smaak. Stofje had een typische kleur en erg synthetisch. Dus ik heb zelf nieuwe bekleding gemaakt. Mijn schoonzusje ook, en een nichtje heeft de mijne gebruikt.
Leuk meiden! Ik vind dat zo bijzonder, zo'n familie wieg. Het heeft gewoon iets! Deepfreeze, jullie wieg is helemaal een oudje zeg!! Wauw!! Dat is helemaal bijzonder!
Wauw wat een mooie wieg! En vooral ook dat mint groene randje! Hier ook een familiewieg die door mijn moeder opnieuw is bekleed.. Mijn net overleden oma heeft er als kind nog in gelegen, dus nu wel heel bijzonder dat ons kindje er straks ook in mag liggen. Hier juist een grote wieg, dus hopelijk hebben we er lang plezier van!
Ook al zo'n oudje! Gaaf! Deze wieg is ook groot. Mijn man heeft er ruim drie maanden ingelegen, en dat was een flinke baby Maar ik hoorde dat ze soms ook aan de stof gaan trekken enzo, en dat het dan ook beter is om het ledikantje te gaan gebruiken.
Wat een mooi wiegje! Mijn moeder heeft ons ook haar wiegje aangeboden maar die vond ik helaas heel lelijk. Zo'n ouderwets donkerrood terwijl wij al niet van rood houden en geen rood in huis hebben. Maar als het er zo uitgezien had was het een ander verhaal geweest haha.
O, jammer zeg! En je kon hem niet verven en nieuwe stof er op doen? Ik werk zelf als kraamverzorgster en kom regelmatig de familie wieg tegen in gezinnen. Meestal is deze dan opnieuw geverfd en nieuwe bekleding er in. Het verbaasde mij eigenlijk ook hoe mooi de wieg nog is! De stof heeft mijn schoonmoeder volgens mij wel drie keer gewassen voordat hij volgens haar weer wit genoeg was, hihi. En de wiegbak en wielen heeft mijn schoonvader nog wel weer helemaal geverfd. Die waren crème achtig en nu is het witter. Super lief hoe ze bezig zijn met die spulletjes voor hun aankomende kleinkind! Pukske, ik ben zo blij met mijn handwerkende schoonmoeder! Haha! Ze heeft ook al een heerlijke zachte omslagdoek gehaakt en is nu bezig met het breien van een ledikant deken. 100x150... Dat arme mens weet waar ze aan begonnen is hihi! Ze vind het heel leuk om te doen, dat scheelt Mijn schoonzusje vond het gebreide en gehaakte helemaal niets terwijl ik er juist helemaal verliefd op ben. Dus ze gaat helemaal los
Dat had misschien wel gekund. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik daar niet zo veel tijd voor/ zin in heb. En dan moest er inderdaad ook nog nieuwe bekleding in etc. Maar die van jullie is prachtig geworden hé! Wel heel leuk hoor dat jullie er zoiets moois van hebben weten te maken.
Oh wat is 'ie mooi! Hier nog nog steeds een beetje verdrietig dat ik de wieg niet af heb gekregen De familiewieg is nu 114j oud.