Hoi Meiden / Moeders ik heb een dilemma haha ik wil niet het geslacht weten van mijn aanstaande kindje ( is 1e wondertje ) en mijn vriend wel. mijn vriend kan zich redelijk erbij neerleggen dat we het niet te weten komen maar nu als volgt word ik een beetje moe van mijn schoonmoeder. steeds als ze wat ziet zegt ze. ja kan ik niet halen weet niet of het een jongen of meisje word. ook zegt ze tegen mijn vriend dan moet jij maar vragen wat het word blah blah ik begin nu erg te twijfelen wat ik moet doen we hebben 9 sept de 20 weken echo maar zie der een beetje tegen op liefst zou ik willen weten om van dit gezeik af te komen maar mijn hart zegt nee het moet een verassing blijven iemand tips ?
Ten eerste je SM heeft er niks over te zeggen. Dit is echt iets tussen jou en je vriend en jullie er met z'n tweeën achter staan. En als jij het niet wilt dan moet je het ook niet doen. Hier is het precies andersom, ik wil wel, maar mijn vriend niet. We praten erover en we hebben nog niet definitief besloten of we het wel of niet doen. Maar het is iets van ons en wat anderen denken, boeit me echt voor geen meter.
Ik vind het best ongepast van je schoonmoeder om dat soort dingen te zeggen, en in jouw situatie zou ik alleen maar meer geneigd zijn het een verrassing te laten. Moet ze maar niet proberen je vriend te manipuleren . Jullie baby, jullie beslissing!
Ik vind het ook wel gezeur van je SM.. Wij weten het wel (sinds 2 uurtjes), maar dan nog vertellen we het niet aan anderen. Het is gewoon ons geheimpje, onze keuze. Beetje flauw van je SM om je vriend daar ook zo mee te bestoken..
wij hebben besloten om het niet te willen weten.terwijl mensen om ons heen het heel graag willen weten ivm leuke dingen willen kopen. we doen alles heel neutraal, lime groen/wit/zilver kamertje en kleidng net wat nodig is aan heoveel heid en zo gauw ik op de been ben ga ik dan helemaal los met roze of blauw, heerlijk lijkt me dat. heb voor de eerste dag een jongens en meisjes pakje in huis en weet zeker dat zo gaiw de naaste het weten zich gelijk te buitne gaan met specifiek kopen. diep in me hart wil ik het graag weten maar dan mag ik het tegen niemand vertellen van aanstaande papa, hij kan eht voor zich houden maar ik weet dat ik dat niet kan. dus het blijft ene verrassing, en lijkt me geweldig m de oma; op te bellen en de naam en geslacht te vertellen dus we moeten nog 23 weekjes geduld hebben
Bij de eerste wisten we het zelf wel, maar hebben we het aan niemand verteld, ook al bleef m'n SM er elke keer ze ons zeg ernaar hengelen... Voor nu zijn we er nog niet uit of we het willen weten, maar het is samen uit, samen thuis; dus niet dat de een het weet en de ander niet...
lekker je hart volgen zou ik zeggen. Het is jullie zwangerschap dus jullie beslissing. En een beetje nieuwsgierigheid in de omgeving is gezond maar uiteindelijk zijn jullie degene die bepalen en in de hand hebben tot hoever iemand op de hoogte wordt gebracht. Belangrijkste tip die ik je mee wil geven. Probeer vooral te blijven genieten van je zwangerschap, dat je straks terug zult kijken op een bijzondere EN leuke periode in je leven. Veel suc-6 en een goede zwangerschap gewenst! Liefs Genesis
wat een bijdehante sm zeg...ook al zouden jullie het wel willen weten is toch niet gezegd dat je dat dan ook aan de rest verteld? :S vriendinnetje van mij wilde het ook neit weten en manlief wel, dus de echochopiste heeft een briefje meegegeven met het geslacht erop....manlief heet keurig zn mond tegen iedereen gehouden tot aan de bevalling...en als ze samen gingen shoppen koos zij 2 pakjes uit, jongen/meisje en dan rekende hij het juiste pakje af hij waste het uit en vertopte het in de kast...waar zij ook bewust niet in keek...(vind ik overigens heel knap...ik ben van het type ik wil alles weten en heb zelfs net een cadeautje uit mn moeders kast gehaald en even gespiekt wat er in zat )
Ook ik vind het aanstellerij. Ze kan heus wel spullen halen want ze hebben eigenlijk alles ook in wit of neutrale kleuren. Ze gebruikt dat gewoon als excuus om jou een schuldgevoel aan te praten en hoopt daarmee dat je het dan toch gaat vragen bij de echo en aan haar vertelt. Mijn moeder is daar ook een ster in dus herken het gedrag van mijlen afstand. Mijn mening? Ene oor in laten gaan en andere oor uit. Jij wlt het liever niet weten, hou je daar dan ook bij. Het zou toch vervelend zijn als jij na die echo een slechter gevoel hebt? Dit gaat om jullie, niet om je schoonmoeder. En probeer erom te lachen dat ze zich zo druk maakt hierover. Het is haar probleem, niet het jouwe.
hey , thnx allemaal voel me toch wat beter nu ja ik wil het echt niet weten ik heb ook tegen me vriend gezegd dat als sm steeds erover heeft als we er zijn ik er dus niet meer naar toe ga tot na de bevalling. ze is al bij de bevalling samen met mijn moeder omdat mijn vriend er niet tegen kan. die valt van zijn graatje als ie wat bloed ziet of wat niet fris is. mijn schoonzus komt ook steeds voor me op ik word er alleen zo moe van als ik deze week er weer ben geweest en ze is weer zo bezig dan ziet ze me voorlopig een tijdje niet en hoop ik dat dat dan duidelijk voor der is. thnx voor al jullie opmerkingen voel me echt gesteunt
Gewoon volhouden hoor! Is inderdaad jullie kindje, jullie zwangerschap. Erg flauw van je SM zulke opmerkingen... Wij wisten het bij onze eerste ook niet en als ik dan vragen kreeg of we al wisten wat het werd zei ik gewoon: ja hoor, een baby
Huh? Het is toch jouw keuze? Als jij het niet wilt weten wil je het niet weten. Einde discussie. Je schoonmoeder kan op dr hoofd gaan staan als ze dat wil..zou mijn mening zijn hoor
wat een onzin zeg dus omdat ze niet weet wat het word kan ze niks voor de beeb kopen ? hoe deden ze dat vroeger dan en al die anderen mensen die het niet willen weten liggen die baby in de,r blootje of hebben doe een speelgoed .....lekker zelf weten wat je doet en je schoonmoeder moet maar lekker de,r geduld bewaren ...vind je niet ? liefs edith mama van mees*
lees nu pas dat ze ook al bij de bevalling mag zijn ..mazzelaar is ze !!! mijn ouders en schoonouders mogen blij zijn als ik ze dezelfde dag bel niet schuldig voelen jij ... nergens voor nodig ! liefs edith mama van mees*
Mijn schoonmoeder heeft dezelfde opmerkingen gemaakt, "als ik niet weet wat het wordt kan ik ook geen leuke dingen kopen". Daarnaast dan een beschrijving van een winkel waar ze alleen maar roze of blauw zouden hebben . Wij weten het geslacht wel, maar de meerderheid van wat we hebben is nog steeds neutraal, dus heb ik sm lief verteld in welke winkels ze wel leuke neutrale spulletjes kan kopen , sindsdien hoor ik haar er niet meer over.
dan zeg je toch dat als je bevallen bent de meeste winkels gewoon open zijn en dat ze dan alsnog los kan gaan in het roze of blauw. Bij de eerste wisten wij het ook en sm zat ook vaak te zeuren we hebben ook gezegd dat we het niet willen vertellen. maar bleef maar zeuren en toen hebben we het ongemerkt de andere kant op laten gaan ze dachten dat het een jongen werd maar wij wisten dat het een meid werd. Bij deze willen wij het ook weten maar zeggen tegen iedereen dat we het niet willen weten hopelijk zeurt dan niemand.
Laat je sm lekker miepen! Wij wisten het bij de tweede ook niet en mijn sm kon daar ook niet tegen. Ze bleef maar zeggen " ik denk niet dat je het volhoudt!" en bij de pretecho dacht ze het toch gezien te hebben.. (sam was maar tot zijn buik in beeld geweest.. Tuuuuurlijk heb je t gezien) Uiteindelijk heb ik gezegd dat zelfs als wij het wel zouden weten, we toch niets zouden zeggen. Vond ze niet leuk maar het hielp wel, toen heeft ze niets meer gezegd. Dus doe gewoon wat jullie willen! Ik vondniet weten trouwens leuker dan wel weten, maar het was wel moeilijk.
Lekker je sm laten miepen of het recht voor haar raap zeggen dat je er niet van gedient bent. Mijn ouders en souders hebben het beiden gevraagd of wij het weten willen. Wij hebben gezegt dat we het weten willen, maar dat we nog niet weten of we het wel vertellen. Beide partijen waren met dat antwoord tevreden want het is ons kind. En hoezo niks kunnen kopen? De dag nadat wij het gemeld hadden bij mijn souders is mijn smoeder naar de hema gerend om leuke dingetjes te kopen. We kregen dit met de mededeling dat ze weet dat het nog erg vroeg is maar ze kon zich gewoon niet beheersen. Spuugdoekjes, badcapeje en een luieremmer allemaal in het wit! Je sm mag al in dr handjes knijpen dat ze bij je bevalling mag zijn en dat ze zien mag wat ze zien mag, maar kom echt voor jezelf op hoor anders blijft ze maar doorgan totdat een van jullie toegeeft.
Wat een gezeur van je sm. Ten eerste gaat het haar geen fluit aan en ten tweede (maar dat is heel persoonlijk) vind ik het bezopen dat ze blijkbaar alleen maar genderspecifieke pakjes wil kopen? Je hebt superleuke kleertjes die voor een jongen en een meisje kunnen (nu vind ik sowieso dat blauw niet per se voor een jongen is en roze niet voor een meisje, maar goed daar zijn al eens eeerder discussies over geweest).