Ik heb al vanalles op internet gezocht maar veel wijzer wordt ik niet. Mijn zoontje van 4 is hoogsensitief ik wil uit zoeken hoe ik hier het beste mee om kan gaan zijn er hier ouders die een hoogsensitief kind hebben en hoe gaan jullie hiermee om?? Ik probeer altijd rustig met hem te praten als hij verdrietig of boos is en zijn vragen zo goed mogelijk te beantwoorden, maar soms weet ik geen antwoord bijv. Op de vraag wanneer iemand dood gaat, hij heeft al veel meegemaakt, zijn zusje overleden 8 weken later mijn opa, zijn broertje een jaar later met een schisis geboren, 6 maanden daarna ik (mama) geopereerd aan tumor en tot overmaat van ramp ook zijn hond overleden eind januari dus pfff heftig vooral voor hem heeft iemand raad???
Kijk eens op Leer NU hoe je bewust en ontspannen omgaat met jouw hooggevoelige kind! En misschien ook een beetje hulp voor mama? Tjonge, jonge wat hebben jullie een boel achter je kiezen. Heel veel sterkte daar!
Je mag en kunt een kind dat hooggevoelig is, prima vertellen dat jij het ook niet weet. Ze voelen namelijk haarfijn aan wanneer je iets verzint om ze zoet te houden. Om heel eerlijk te zijn vind ik dat jullie ontzettend veel mee hebben gemaakt en vraag ik me af of je het niet prettig zou vinden om hier wat professionele begeleiding bij te krijgen? Zelf kun je met hem gaan tekeken, schilderen. Liever nog schilderen en laat hem zijn gang maar gaan. Je kunt ook een thema met hem besrpeken. Dat helpt hem om wat uit dat hoofd te gaan. Je kunt hem masseren met en lavendelolie, kaarsje aan. In hoeverre uit de hooggevoeligheid zich bij hem? Tegen welke "gedrags" problemen loop je aan? Zelf ben ik behoorlijk thuis in hooggevoeligheid (ben het zelf, onze dochter ook op en top en ik heb scholing gehad in begeleiding). Je mag me ook atlijd een pb sturen met wat vragen. Voel je daar vrij in.
Sluit me aan bij de eerdere reacties: jullie hebben zoveel op je bord gehad, dat wat professionele hulp waarschijnlijk wel fijn is... Ik zou zeggen: afspraak plannen met je huisarts en die kan je goed vertellen waar je in jullie omgeving goed terecht kunt!
TS, dit lijkt mij eerder iets wat je met de huisarts moet bespreken Ik heb als kind ook een hoop meegemaakt en doordat ik ook veel gevoeliger was dan de meeste kinderen heb ik angsten ontwikkeld. Ik zou hier goede hulp voor zoeken want ik denk dat hij meer te verwerken heeft dan alleen zijn gevoeligheid ( kan ook juist nu naar voren komen door zoveel trauma)