Onze dochter wordt begin januari 6 jaar en ik heb zeer weinig cadeau-ideetjes helaas. Nu vindt ze fotografie erg leuk en ook het bewerken van foto's. Welke camera of zoiets is daar geschikt voor? Dus kindvriendelijk in gebruik, kan tegen een stootje, waterproof misschien?
Toen mijn dochter vijf werd heeft ze een gewone camera gekregen, eentje van canon. Ik heb gekeken naar de prijs en of het voor haar gemakkelijk te gebruiken was. Waterproof zijn ze er ook wel. En het is natuurlijk een risico om een vijfjarige een camera te geven, maar dat pakte hier goed uit. Ze is er trots op en is er zuinig op. Heb geen kindercamera gekocht omdat de kwaliteit van de foto's veel slechter is.
Hier hebben mijn zoons een kiddyzoom touch wat een schot in de roos was. Foto's maken, filmpjes, maar ook een hoop leuke gadgets erop zoals bijvoorbeeld hoedjes op foto's zetten, maar ook spelletjes spelen. Ik vind zelf de kwaliteit goed genoeg, maar dat is wat je wilt natuurlijk
Nikon Coolpix S33 kreeg zoon voor zijn vijfde verjaardag. Hij heeft hem met een keycord om zijn nek hangen. Mooie foto's, kan tegen een stootje, kan ook in water foto's maken, foto's bewerken. Vandaag maakte zoonlief er een filmpje van met muziek en dieren.
Wij hebben dit ook gedaan, en mijn dochter is helemaal vastgegroeid met haar camera. Ze draagt hem om haar nek, maakt de meest bijzondere foto´s vanuit het kind perspectief, laat mensen poseren, verplaatst dingen in een restaurant om ze beter op de foto te krijgen enz. Iedereen vindt het geweldig om een kleuter zo serieus mee bezig te zien. Het toppunt was toen ze een presentatie mocht geven in groep 2 van haar beleving van de sinterklaasintocht en van het schoolfeest. Dus mijn advies: als je kind ervan houdt, absoluut doen!!