verjaardagskado jongetje 5 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cw26, 18 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.080
    308
    83
    HI Meiden,

Misschien hebben jullie tips. Onze zoon wordt over 3 weken 5 jaar.
    Nu heb ik echt geen idee wat we moeten geven. Hij heeft al zoveel en eigenlijk speelt hij nergens mee.

zo heeft hij lego, dat maakt hij, het beland in een doos, en daar blijft het voorlopig in. ( sinds december ligt het er al).
    Hij heeft een aantal bruder appararten ( trekker vrachtauto) die staan geparkeerd in de huiskamer. Soms als er een vriendje is dan speelt hij er even mee, maar dat is het ook.
    Buiten speelt hij vaak, maar dan is hij vaak aan het rommelen. Dus met een schep in de tuin. Of met zijn skelter aan het rondjes rijden.
    Knutselen of iets dergelijks houdt hij niet zo van. En heeft hij ook de concentratie niet voor.

Als je me vraagt wat doet hij de hele dag, nou dus niet zo veel, hij rommelt vaak, pakt ff een boekje, bekijkt 2 blz legt het boekje weer neer, loopt naar de tafel kijkt wat er op de tafel ligt, pakt iets op, en het wordt weer neergelegd. Buiten gaat het zelfde.

Ik heb dus geen flauw idee wat ik kan geven. We dachten eerst aan een kidizoom camera, maar toch hoor ik daar niet zulke hele goede verhalen over.
    Toen dacht ik aan playmobil huis of brandweer auto. Maar als ik kijk naar de lego en de bruderspullen, ben ik bang dat hij er ook niet meer speelt.

Hebben jullie nog goede ideen???
    Het is trouwens geen sporter. Dus een bal of skeelers of iets dergelijks is ook niet echt een idee.

Ik ben benieuwd..

Alvast bedankt

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Een karretje voor achter skelter?
    Een graafmachine-achtig iets voor buiten?
    Een trampoline (zeer succesvol hier! Bij alle kinderen, ook degene die komen spelen ;) en dan hebben wij gewoon een kleine van 1 meter)?
    Mini-tuinsetje van schep, hark, bezem e.d. (eigen tuintje geven?)

3. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    -trampoline
    -spacescooter
    -bestuurbare wagen
    -computerspel
    -leesboekjes
    -nerf
    -tablet
    -leuk gezelschapsspel
    -dagje uit pretpark/museum/zwemparadijs etc
    -abonnement op een tijdschrift (hier hebben we ze ranger gemaakt van het ifaw, krijgen ze maandelijks de TamTam
    -robot (wij hebben bv Zoomer Kitty en Zoomer T-rex)
    -ipv kidizoom zou ik kiezen voor een gewone goede camera met makkelijke bediening, hebben wij voor onze dochter ook gedaan.

4. Deliana

Deliana Niet meer actief

* voor buiten: Step, spacescooter, Trampoline
    * Losse lego steentjes, ramen, deuren en wielen ipv complete sets zijn hier wel een hit. Er worden vooral veel voertuigen gemaakt.
    * spellen: 4 op een rij, monopoly, doolhof, noem maar op
    * tiptop (vnl dierenrijk en de globe doen het goed hier)
    * kamer make-over; spullen in een nieuw thema
    * hotwheels net bijbehorende baben waren hier een grite hit met 5 jaar
    * mijn 1e atlas
    * camera: Nikon coolpix is een aanrader!

5. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Onze dochter kreeg een bureau voor op haar kamer. Ze kreeg er ook 2 krukjes bij. Zodat ze er met een vriendin aan kan zitten. Kidizoom heeft ze ook en daar doet ze heel veel mee. Muziek luisteren, de spelletjes spelen en natuurlijk foto's maken.

6. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.080
    308
    83
    Hi meiden alvast bedankt!

Een karretje voir zijn skelter wilde ik al geven maar de mannen zijn vorige week begonnen om zelf iets te maken.
    Maar een dagje uit vind ik een leuk idee!! Fototoestel check ik nog even. Tip top check ik ook. Dat heeft hij laatst bij een vriendje gespeeld.

Trampoline hebben we niet echt ruimte voor. Een space scooter vind ik hem toch nog wel klein voor.

Ww gaan rustig verder kijken. Dank jullie!

7. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Hier was een 10 rittenkaart van Monkey Town een groot succes
    Waterpistool/waterballonnen
    Playmobil
    Stoepkrijt

8. Yaraa

Yaraa Actief lid

3 mei 2013
    289
    1
    16
    Vrouw
    Zoetermeer
    Mijn dochter wordt in juni 5 en we nemen haar een dagje mee naar de Efteling. Want dat vind ze zo leuk. En hebben we quality time, die dag zetten we haar lekker in het zonnetje.
    Van de opa's en oma's krijgt ze een trampoline en glijbaan voor in de tuin.

9. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    misschien kan je je zoon zelf vragen wat hij zou willen hebben.

ik ken een jongen van 6 en die heeft altijd maar een paar dingen die hij zou willen voor de rest hoef je met niks aan te komen want hij speelt er inderdaad ook echt niet mee.
    ken ook een meisje haha en die heeft een hele waslijst wat zij leuk vind en daar is eigenlijk alles wel goed. zo kan het verschillen.

wat leuk is om te vragen:

dekbedovertrek, met iets wat hij leuk vind
    iets voor zijn kamer
    bal
    verder zijn er al wat dingen genoemd.

succes!

10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    Playmobile is echt anders dan Lego. Lego is meer echt bouwen. Het kan zijn dat dat niet meteen bij hem aansluit. Bij playmobile kan dit zomaar anders zijn.
    Ik zou voor buitenspeelgoed gaan. Hierboven is al van alles genoemd.

Deel Deze Pagina