Ik ben zomaar benieuwd of er al peuters of kleuters zijn die alleen boodschappen zouden kunnen doen. Niet alleen over straat, maar ik bedoel vanaf het begin van de winkel alleen gaan. Mijn zoontje wilde van de week alleen boodschappen halen en werd heel boos toen ik toch achter hem aankwam. We moesten alleen brood halen dus ik liet hem gaan maar hij kwam met een pakje worst en een broodje van de bakker bij de kassa terug 😂. Hij was er wel erg trots op en ik vond het wel een leuk experiment. Zouden jullie peuters/kleuters dat al kunnen?
Wat leuk. Dat ik mijn dochter, bijna drie, ook binnenkort maar eens laten doen. Ze rekent al wel vaak af ergens bij een kassa.
nee ze zouden door de winkel gaan rennen en dat wil.ik niet hebben ze leggen wel de boodschappen op de band en ze mogen soms betalen etc
Mijn kleuter zit meestal op school als ik boodschappen doe. Maar de keren dat ze meegaat, maak ik een boodschappenlijstje met eenvoudige woorden/producten voor haar. Leren, spelen en helpen gecombineerd 😉
Toen ze hier zo klein waren maakte ik een briefje en liep langs de paden waar we moesten zijn. Als ik dan wat zag wat op het lijstje stond mochten zij het zoeken en in de kar leggen. Alleen in de winkel deed ik niet omdat ik bang was dat ze dingen om zouden lopen of kwijt en dan in paniek zouden raken.
Ik heb de oudste van 4 wel eens alleen bij de bakker binnen laten gaan om krentenbollen te halen. Ik stond buiten voor het raam mee te kijken, hij heeft zelf besteld en betaald. Maar alleen door de winkel lopen en langs de kassa gaan zou hier nog geen succes zijn denk ik...
Ja hij zou de opdracht wel uitvoeren, maar ik zie hem er voor aan om vervolgens naar de kassa te lopen en te vragen wat het brood kost, z'n geld te laten tellen en dan nog wat lekkers erbij te halen
Oh dat zou ik wel durven, maar ik denk dat hij sowieso met dingen aankomt die we niet nodig hebben. Hij vindt boodschappen doen echt een feest; mandje rollen, boodschappen pakken, op de band leggen, etc.
Dl (3,5) zou dat wel kunnen; ze weet altijd precies wat we nodig hebben (als ik iets vergeten ben vraag ik het altijd aan haar). Ze zou wel een extra dingetje of 2 kopen denk ik, in haar waarschijnlijk grote enthousiasme
Mijn drie-jarige kan wel elf het karretje (Kinderformaat) pakken. Spulletjes die ik aanwijst erin kiepen (geen breekbare!). Helpen zoeken naar producten. Spullen op de band leggen en het karretje weer terugbrengen. Maar ik laat hem niet uit zicht. Oudste van 8 is vorige week voor het eerst alleen op de fiets naar de winkel geweest. Met lijstje en geld. Hij (en ik) was supertrots.
Ja hier met 4,5 jaar een paar keer gedaan. Ik kon op het eind van de zwangerschap slecht lopen en had een brood nodig. Ik ben bij de ingang van de supermarkt blijven staan, heb mijn dochter 2 euro gegeven en ze mocht het brood helemaal zelf pakken en afrekenen. Super trots was ze!
Ik zou het niet aandurven Ik denk dat het zo'n beetje zo gaat als ik hem alleen laat gaan: hij vergeet te pakken wat hij moet hebben omdat hij zoveel andere dingen ziet die mooi zijn, stopt van alles in z'n kar ook al hebben we het niet nodig en zelfs als hij het niet lust. Hij zal halverwege de winkel z'n karretje laten staan en verder gaan zonder, en als het aan hem ligt blijft hij een halve dag in de winkel rondjes lopen.. Zo ongeveer... En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat ik bang ben dat hij van alles sloopt, of het nou per ongeluk is of expres.. En bij de kassa vind hij het ook erg leuk om de hele tijd tegen de andere mensen aan de botsen, zowel met als zonder karretje. Dus alleen daarom al wil ik hem niet alleen laten gaan. Ik laat hem wel, zo nu en dan bijna alles zelf doen, hij mag alles pakken, in de kar doen, op de band leggen en het balkje na de boodschappen leggen en hij mag zelf betalen, meestal pinnen, dan doe ik enkel de pincode zelf Ik zie hem al voor me dat hij in iedere winkel de code hardop gaat opnoemen met intoetsen. Maar hij doet de pas er dan in en mag op OK klikken, of hij mag dat contactloos betalen doen. Verder dan dat ga ik voorlopig nog lang niet denk ik
Onze uk is net 3 en hij helptme met de boodschappen, ik teken vaak mijn boodschappenlijstje. Hij legt het in het karretje. Hij is nog te jong/enthousiast om hem dat alleen te laten doen.
Hier kan ze het wel denk ik. Is ook kind aan huis daar. En de meeste kassa medewerkers kennen haar bij naam. De tijd van rennen en vliegen door de winkel is ze wel voorbij inmiddels.
Ik stuur dochterlief wel om iets te pakken wat we vergeten zijn een paar gangpaden terug. En ze mag afrekenen als we contant betalen. Maar noch boodschappenkarretjes, noch de rekken noch de kassa's zijn gemaakt op een lengte van 1.10. Oftewel ze kan bij de helft niet erbij en de caissière kijkt haar over het hoofd, waarbij dochter vaak nog een acuut moment van verlegenheid heeft. Haar om een boodschap zelf de winkel in sturen bespaart zeker geen tijd.
Wij halen meestal boodschappen voor 4 a 5 dagen, aardige kar vol dus. Proberen ook meestal zonder kids te gaan (gaat veel sneller) maar als de kinderen wel meegaan krijg hij een eigen kar en mag dingen in zijn wagentje doen. Ik ga hem niet met een boodschappen briefje de winkel in sturen, kind is 3 jaar, pakt alles wat hij er lekker uit vind zien, is veel te klein voor de meeste rekken en kan ook geen boodschappen briefje lezen, buiten dat pinnen we ook altijd... kan hem moeilijk mijn pas en de pincode meegeven.
Mijn dochter helpt wel mee in de supermarkt maar durf het niet aan om haar alleen te laten gaan. Wel mag ze alleen brood halen bij de bakker. Ik sta dan buiten te wachten. Nou scheelt het dat mijn buurvrouw bij de bakker werkt en precies weet wat we nodig hebben.
Mijn oudste kon dat met 3 wel, die ging bv bij de Hema ook zelf drinken kopen in het restaurant, geen probleem. Mijn jongste wordt over 4 maandjes 3 en die zie ik dat echt nog niet doen Zij zal of iets heel anders gaan kopen, of gewoon iets totaal anders gaan doen.... Hier was ik er wel bij trouwens, ik stond altijd ergens toe te kijken, echt alleen vind ik met 3 nog te jong.
Met onze oudste zou ik dat wel aandurven. Ze kan het denk ik prima zelf alleen zou ik niet te veel moeten vragen. Een brood en een pak doekjes zou best lukken bijvoorbeeld. Als ze maar niet voorbij de tijdschriften komt Ik hoef al weinig te doen als we boodschappen doen; er is er altijd wel 1 die wil scannen of het lijstje vast wil houden. Heel handig!
Geen idee, nooit geprobeerd. Ik vind zelf dat een kindje van 3/4 jaar niet alleen in een winkel hoort te lopen. Sommigen zullen best heel goed luisteren, maar ik zie echt niet waarom een peuter of kleuter alleen een winkel in moet. Helpen met boodschappen pakken of op de kassa zetten is prima natuurlijk, maar alleen de winkel in nee.