Onze zoon is zind januari zindelijk En enkele weken geleden gaf hij aan snachts geen luier aan te willen ik dacht nou mooi op inhaken Nu issie vaak nat uit bed.. Proberen hem overdag vaker te sturen en eind vd dag dus niet meer heel veel te laten drinken. Savonds voor wij naar bed gaan zetten we m nog even op het potje in z'n slaapkamer meestal doet hij dan nog een plas maar zelfs dan is de volgende ochtend toch een nat bed. Ook wordt hij niet wakker als hij heeft geplast in bed. Nu gaan wel volgende week op vakantie maar om nou 6x beddengoed mee te nemen.. Maar ben ik gewoon te vroeg hier aan begonnen, moeten we terug naar luiers? Collega van me zei dat ik dat echt niet moest doen haar zoon is 7 en daardoor nog steeds niet nachtzindelijk. Wie heeft er tips of ideeën
Ik zou op vakantie gewoon een luier aan doen. Nachtzindelijkheid is niet te trainen (op deze leeftijd). Het is een combinatie van factoren namelijk, onder andere een hormoon aanmaken waardoor je minder plas aanmaakt snachts. Dat kan wel tot 7 jaar duren. Ik zou met je zoon afspreken dat hij op vakantie een luier aandoet snachts. En als hij elke ochtend droog was, dat hij na de vakantie weer zonder luier mag slapen snachts.
Hiermee eens! Het komt vanzelf en dat haar kind met 7 nog niet nachtzindelijk is, ligt echt niet aan met 3,5 jaar nog een luier aan hebben hoor.
Zelf zou ik niet weer met een luier beginnen. Ik had voor de kinderen een bedzeiltje van Meyco. Voelt niet als een zeiltje maar meer als een molton. Dat lag bij de kinderen onder hun achterste. Je hebt ze in verschillende maten. Als ze nat waren kon ik het matje verschonen zonder het hele bed af te halen.dan moeten ze natuurlijk wel een beetje op dezelfde plek in bed blijven liggen. Bij mij waren de kinderen nog geen 3, 4,5 en 6,5 en ze waren tegelijkertijd nachtzindelijk. Bij de middelste merkte ik dat haar luier steeds droog was. Maar ze durfde niet. Haar heeft het geholpen dat de jongste het ook ging proberen en ze kon het best. De oudste leek er nooit aan toen. Hij is nu 7,5 , maar als ik op een gegeven moment hem niet zonder luier had laten slapen dan had hij nu nog elke morgen met een volle luier gezeten.. Dus ik ben geen voorstander om te wachten tot de luier droog is en dan pas te beginnen met nachtzindelijk worden. Ik had bij hem eigenlijk veel eerder de luier af moeten laten. Hij had met 6,5 nog vaak een natte broek s morgens. Heel vervelend, maar ik heb toch doorgezet. Nu gaat het heel goed en heeft hij nog maar zelden een ongelukje. De jongste was nog geen 3 en wilde ook wat de oudste deed, dus zonder luier slapen. In het begin heeft hij nog verschillende keren in bed geplast maar vrij snel ging het heel goed. Hij wilde het echt zelf, en daar ben ik in meegegaan omdat hij er zo stellig in was. In het begin dacht ik dat het nooit goed zou komen maar toen ging het opeens heel goed.
Mijn dochter is ook sinds januari overdag zindelijk. Ze is 2.5 jaar wil ook haar snachts zindelijk maken maar ben nog niet begonnen. Ze heeft in de ochtend ook volle luier. Hoe is het overdag bij jullie? Mijn dochter plast nog wel elke 2 uur dus ik denk dat snachts heel moeilijk is omdat ze niet heel lang haar plasje kan ophouden.
Dat is echt je reinste onzin dat dat kind nog niet nachtzindelijk is omdat moeder terug is gegaan naar de luiers (die frustratie die doorklinkt in m'n bericht bedoel ik niet naar jou Riverdale, maar naar haar, ook al leest ze dit niet haha )!! Nachtzindelijkheid werkt heel anders dan overdag zindelijk worden namelijk. Genoeg drinken is juist goed. Het lichaam moet ook het plassignaal leren herkennen namelijk. Een plaswekker had ik je geadviseerd als je kind flink wat ouder was geweest. Maar ik zie dat je kind nog maar 3,5 is!! Hoe ik erover denk: het is goed dat jullie het hebben geprobeerd, tenslotte gaf je kind zelf aan het te willen en dat is meestal een goed moment om zoiets te starten. Maar nachtzindelijkheid kun je niet trainen, dat is iets wat het lichaam zelf tzt. op moet pikken qua signaal. Dus vertel je kindje dat het goed is dat hij dit wil en dat het goed is dat jullie het een tijdje hebben geprobeerd, maar dat zijn lijfje er nu nog niet klaar voor is en dat jullie het over een half jaar* (of wanneer het voor jullie dan ook een goede periode is) opnieuw zullen proberen. * = Gezien z'n leeftijd zal hij nog niet beseffen wat een half jaar in houdt. Daarom zou ik zeggen ''na Pietje z'n verjaardag/ na dat we op vakantie zijn geweest van de zomer/ na ... vul in''.
plaswekkertje, als je het zonder luiers wilt blijven doen. Dan word hij in ieder geval wakker en ligt niet de hele nacht in een nat bed, dat vind ik sneu voor hem. Vind hij zijn natte bed zelf vervelend of maakt het hem niet zoveel uit? Zie ik in je onderschrift goed dat hij 4 word in augustus? Gaat het overdag wel goed? En is hij overdag al lang zindelijk? Als je in de nacht vaker een nat dan een droog bed hebt zou ik zeggen het is gewoon nog te vroeg en weer voor de nachten een luier bij hem om doen. Helemaal tijdens je vakantie. Ik zou het zelf denk ik even een paar maanden rust geven, een luiertje om doen en bijvoorbeeld over een maand of 2 a 3 het opnieuw proberen. Als je hem elke nacht moet wakker maken voor het potje omdat hij zelf niet wakker word is hij er in mijn ogen gewoon nog niet aan toe. En een goede nachtrust is voor zo een jong kind ook erg belangrijk. hier was zoon 2 maanden nadat hij overdag zindelijk was ook de nachten zindelijk. Overdag was precies op zijn 2e verjaardag en de nachten dus met 2 jaar en 2 maanden. Dochter werd overdag een stuk later zindelijk, pas na haar 3e verjaardag, maar die was diezelfde dag ook nachtzindelijk. Luier is afgegaan en nooit meer om gegaan en sindsdien hebben we 1x een ongelukje in de auto gehad en nooit een nat bed.
mijn kinderen wilden het ook beide zelf. Met dochter voor ze dat aangaf op mijn initiatief het in de lente (want dan kunnen ze makkelijk in huis en tuin in alleen onderbroek spelen) ook al een keer geprobeerd toen ze ruim 2 was maar dat leverde alleen maar heel veel frustratie op omdat hij veel vaker goed dan fout ging. Jaar erop weer op mijn initiatief in de lente geprobeerd toen was ze inmiddels 3 en ook dat wilde totaal niet lukken, dus toch weer die luier om. Ik was al bang dat ze voor de kleuterschool niet zindelijk zou zijn. En een maand of 2 a 3 later gaf ze het zelf aan dat ze geen luier meer wilde en is die ook nooit meer om gegaan omdat ze dag en nacht in 1x zindelijk was. Leek bij haar echt letterlijk of ze een knopje had omgezet.
hier had dochter met luier ook altijd een natte luier in de ochtend nog tm een dag voor de luier af ging bij haar. Dus een natte of droge luier in de nacht zegt ook niet alles over of het zal slagen of mislukken. Wij hebben dochter ook nooit wakker gemaakt om te plassen als we zelf gingen slapen (ik was bang dat ze daar dan aan gewend zou raken) en ze dronk ook nog een fles melk voor het slapen gaan en had altijd een flesje water op haar nachtkastje die in de ochtend 9 vd 10 keer leeg is. Vlak voor het slapen en in de nacht drinkt ze dus ook nog 400ml maar ze word maar zelden wakker om in de nacht te gaan plassen. Pas als ze in de ochtend wakker word moet ze plassen en gaat ze naar de wc. mijn kinderen hebben beide ook thuis nooit op een potje geplast of gepoept. Dat vonden ze vreselijk, dus beide direct op de wc. Wel met een bril verkleinen. Ik heb wel altijd een potje in mijn kofferbak van de auto liggen. Voor als dochter onderweg nodig moet plassen en het niet op kan houden. En als we een dagje gingen varen ging dat potje ook altijd mee.