Hoogslaper ideeën??

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Baileyy, 13 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Mijn dochter is 5 en wil een hoogslaper. Nu heeft ze een kleine kamer, dus lijkt me handig om dingen te combineren.
    Een bureautje eronder juist niet want dat gebruikt ze niet. Wel extra speelruimte of opbergruimte.
    Wie heeft er een hoogslaper? En wat voor 1?
    Ik zie steeds de halfhoogslaper van Kura voorbij komen op Pinterest maar daar kan je dan weer niet onder staan?
    Of juist speelruimte boven en het bed beneden? Maar ik vind op de grond dan weer niet fijn.
    Kortom ideeën en ervaring gezocht?
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik dacht dat de advies leeftijd voor een half hoogslaper 6 was en voor een hoogslaper 8. Ik zou daarom nog even wachten. Een 5 jarige heeft nog niet echt iets aan een bureau. Maar een 8 jarige misschien wel.
     
  3. Sammie85

    Sammie85 Bekend lid

    22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    finley-roze.jpg Onze dochter heeft zo'n bed. Ze is nu bijna 5 en dat gaat prima ligt ook aan het kind denk ik. Hier heeft ze maar een kleine kamer en dit was de beste oplossing want ze sliep nog in een peuterbed. Nu kan ze fijn spelen onder haar bed en heeft meteen een extra slaapplek.
     
    Kaatje92 en Baileyy vinden dit leuk.
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier een kura en stuva hoogslaper in huis.
    De kura kun je niet onder staan en gebruikt de oudste als laag bed.
    De jongste heeft al vanaf zn 5e de stuva hoogslaper, gaat perfect.
    Hij heeft het bureau eronder.
     
  5. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.163
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Een halfhoogslaper kan je niet onder staan idd. Zo 1 hebben wij. Een hoogslaper gaat er hier nooit komen, vind het bed opmaken met een halfhoogslaper al irritant. :roflmao:
    Die sammy85 laat zien is wel erg leuk!
     
  6. Sammie85

    Sammie85 Bekend lid

    22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Haha ja mijn man moet het laken erop doen! Het scheelt dat je niet kunt zien of het dekbed netjes ligt of niet haha;)
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  7. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Wat een leuk bed zeg! Waar heb je die vandaan dan.
     
  8. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Haha precies.
    Nou ja zowel een half hoogslaper als een hoogslaper lijken me irritant opmaken, dus dat laat ik maar los.
     
  9. Sammie85

    Sammie85 Bekend lid

    22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Ja wij zijn er ook nog steeds heel blij mee. Wij hebben hem voor 50euro via marktplaats gescoord. Ik vind ze nieuw echt veel te duur. Misschien kun je daar eens kijken? Weet niet wat je eraan wil uitgeven natuurlijk. Ze zijn ook bij wehkamp te koop maar dat vond ik vrij prijzig.

    En het voordeel vind ik dat je er heel makkelijk een stapelbed van kunt maken dus als het boven slapen toch nog niet lukt kun je heel makkelijk beneden het bed opmaken.
     
  10. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.364
    12.057
    113
    Vrouw
    Wij hebben een stapelbed in huis. Dat is denk ik vergelijkbaar met een halfhoogslaper. Ik vind het opmaken van het bed niet fijn. Zeker hoogzwanger vond ik dat niet te doen. Ik moet op het trapje en op het voeteneind van het onderbed staan om het onderlaken om het matras te krijgen. Een hoogslaper is denk ik nog lastiger.
    En de hoogslapers van bijv IKEA zijn te hoog voor onze slaapkamers. Dan passen ze niet meer in hun bed:roflmao:

    Als je ruimte wil winnen zou ik persoonlijk kiezen voor een halfhoogslaper met kastjes eronder . Of een kajuitbed, daar zitten kastjes onder. En kunnen dus spullen onder opgeruimd worden. En dan een bureautje er naast.
     
  11. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Zoontje heeft een halfhoogslaper met glijbaan. Je kunt er niet onder staan dat klopt maar er wordt wel vaak een hut onder gebouwd, gespeeld, verstopt enzo. Onze is van Lifetime.

    Ik vind opmaken juist prima te doen, bij dit bed kan de glijbaan er ook af zodat je een normaal trapje hebt en je kunt er ook gewoon een normaal laag bed van maken.
    20191119_210720.jpg
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  12. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.364
    12.057
    113
    Vrouw
    Die is heel leuk!
    Dit bed is wel lager dan ons stapelbed.
    Zit een stapelbed misschien qua hoogte tussen een halfhoogslaper en een hoogslaper in?
     
    Majo1983 vindt dit leuk.
  13. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik denk dat dat per stapelbed verschilt. Wij hadden er 1 qua hoogte vergelijkbaar met de foto van @Sammie85. En inderdaad, hoogzwanger is dat niet te doen :roflmao: ons peuterstapelbedje is denk ik wel weer te vergelijken met een halfhoogslaper, het onderste bed is dan ook een bakje op de grond.

    Ik wil er nu voor mijn jongste dochter zo 1 met een glijbaan, hoever komt die glijbaan de kamer in als ik vragen mag @Majo1983?
     
  14. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.399
    113
    Onze dochter heeft een half hoogslaper.
    Ze heeft eronder een chill hoekje gemaakt met licht en een boekenkastje.
    Ik vind het opmaken van het bed best vervelend, maar gelukkig is ze oud genoeg om te helpen.
     
  15. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb t even voor je opgemeten. T verste puntje komt precies 1 meter de kamer in vanaf de rand van het bed. Het was zijn grootste wens, een bed met glijbaan en nu 2 jaar later vind hij het nog steeds fantastisch!

    We hebben hem op marktplaats gekocht trouwens, hij was grenen maar hebben hem zelf gewhitewashed.

    Edit: ze hebben er ook superleuke tenten voor voor onder het bed!
     
    Eppo82 vindt dit leuk.
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Half hoogslaper is net te doen moet bed opmaken, hoogslaper is echt ellende. Bij een buikgriep vervloek je dat ding haha (ook een enig effect als ze over de reling spugen omdat de emmer niet mee naar boven was genomen....). Hier heeft zoon met 4 een bureau en maakt er dagelijks gebruik van.

    Halfhoogslaper geeft ook knusse hoekjes. Speeltent, of wat kussens en lampje (lekkere leesplek over 2 jaar) of juist bureau eronder en veel opbergplek. Neefje lag met 4 in de half hoogslaper en ging super
     
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.983
    8.787
    113
    Wij hebben een kura bed. Ik kan hem gewoon een kus geven zonder te klimmen en onder het bed staat een kast met vakken.

    Er staat nog een tafeltje van toen hij klein was.
    Wij hebben wel een bureau in zijn kleine kamer staan. Dat wou hij zo graag. Hij is hoogte te verstellen dus voorlopig kan hij vooruit.
    Overigens ook een kleine kamer
     
  18. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Kind 1 heeft een halfhoogslaper. Daaronder een lampje, zitzak en alle knuffels. Onder het voeteneinde staat een ikea expedit/kallax vakken kast met boekjes. Ze zitten daar vaak lekker te lezen. Bed verschonen vind ik prima te doen . Als ik bij het bed sta dan kan ik net bij het uiterste puntje van het matras. Die trek ik naar me toe, hoes erom en matras weer op z'n plek.

    Kind 2 heeft een stuva hoogslaper. Eerst met het bureau eronder maar ze wilde graag een chillplek.
    Nu een grotere kamer dus bureau onder het bed is qua ruimte niet echt nodig. Ze heeft er van die doorzichtige gordijnen voor gehangen. Onder het bed slinger met lampjes, matras en knuffels.
    Bed verschonen gaat wat lastiger maar ik laat dochter vaak het bed afhalen.
    Of ik klim er zelf even op. Oude hoeslaken in de verste hoek eraf halen en de nieuwe er meteen omheen doen. Terwijl ik achteruit naar het trappetje schuif, trek ik zowel het vuile hoeslaken als het schone hoeslaken. Vervolgens op het trappetje staan en laatste stukje hoes om de hoeken van het matras doen en klaar
     
  19. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
  20. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Deze hebben wij ook. Onze dochter was 5 toen ze hem kreeg. Ze is 1x van (de onderste tree) van het trappetje gevallen, de eerste dag. Verder altijd goed gegaan.
    Alleen het zitje wordt vrijwel nooit gebruikt. Ze is nu bijna 8 en wil liever een gewoon bed met een bureautje dus over 1 of 2 jaar schuift dit bed door naar haar broertje (nu 4 en veel wilder dan zijn zus dus even aankijken).

    Met bed verschonen klim ik er gewoon op en dan is het te doen. Maar toen ze 5 was plaste ze soms nog in bed en dan midden in de nacht het bed verschonen is een minder groot succes.
    Wij hebben hem bij beterbed gekocht voor €450 ofzo
     

Deel Deze Pagina