hoogslaper - welke leeftijd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roozjuh, 14 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Wij hebben al een tijdje een bed in gedachten voor onze zoon. bed komt bij ikea vandaan en deze kan je omdraaien als hoogslaper. maar nu heb ik een ander leuk bed gezien (met glijbaan eraan) en deze is niet om te draaien naar een laag bed.

nu vroeg ik mij af vanaf welke leeftijd is het veilig voor een kind om te slapen in een (half)hoogslaper?

2. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Tja ik denk dat dat afhankelijk is van je eigen gevoel.
    Mij verklaarde veel mensen voor gek dat ik mijn dochtertje met 3 jaar in een stapelbed liet slapen,bovenste bed.Gelukkig was/is mij dochter meewerkend en hield zich prima aan de regel dat ze niet alleen uit bed mocht klimmen en ons moest roepen.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Toevallig vandaag ook naar bedden gekeken voor onze dochter.
    De hoogslaper met glijbaan was een groot succes alleen ben ik bang dat er van slapen niet veel zou komen.
    Van de gewone hoogslaper stapte ze gewoon naar beneden en zou dan gevallen zijn als papa haar niet opgevangen had.

Dus net als Mr K krijgt Ms K zo'n halfhoogslaper (omkeerbaar) van de ikea.
    Mr K slaapt nog steeds in de lage stand maar geeft sinds deze week aan dat hij hem ook wel andersom wil hebben.
    In ieder geval is mijn hart wat geruster dan dat ik Ms K meteen in een hoogslaper zou leggen.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben ook dat bed van Ikea die je kan omdraaien. Quinn heeft vanaf mei vorig jaar tot 1 maand geleden laag geslapen, tot hij bij een vriendje zag dat het bed omgedraaid stond en hij dat ook wilde.

Hij heeft ook de tent erop, en hij vind het geweldig!

5. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn heeft ook het omkeerbaarbed van de ikea en heeft hem sinds dat hij 4 werd in de hoogste stand :D Hij zag het bij zijn neefje en toen wou hij ook. Daarvoor wou hij het zelf niet maar het mocht wel van ons..

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Mijn nichtje is er een keer uitgevallen toen ze 12 jaar was.
    Het is altijd uitkijken! Ik raad je iig een beschermend hekje aan.
    Je kent zelf je kind het beste en kunt het daarom zelf het beste inschatten denk ik.

7. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier met 2 jaar hoogslaper van het omkeerbed gemaakt. Nu is meneer bijna drie en slaapt hij toch liever onder zijn bed hehe. Maar nooit gevallen (we hebben zelf een schuiner trapje gemaakt dit helpt wel heel veel)

8. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Hier met 5 jaar pas, en nu nog met slaapje hoodje uit bed komen. vind ik het nog gevaarlijk.
    maar op je iegen gevoel afgaan.

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    over welk omkeerbaar bed van de ikea hebben jullie het eigemlijk?

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
  11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ja de Kura inderdaad. Onwijs handig ding :) toch vind ik die met glijbaan ook heel leuk maar dat is dus voor een 2jarige nog best gevaarlijk. Wij gaan dus denk ik toch maar voor de Kura

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Is echt een leuk bed, wij vonden alleen dat hout niet zo mooi, dus we hebben hem geverft!

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    en zo staat hij omhoog

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Leuk dat bed! Slim om te verven want wij vinden m inderdaad ook wat boring :p heb je die handgrepen er zelf op gezet of zitten die erbij? Kan me ze niet herinneren

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben het bed 2de hands gekocht en de mensen deden ze erbij.

Ze horen er eigelik dus niet bij, en ik vind het wel fijn dat ze eraan zitten, net even wat meer grip om in het bed te klimmen

16. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

afhankelijk van je kindje..... die van mij kan heel goed klimmen, maar zeer wild.... vond het bij hem niet verantwoordelijk een hoog bed...denk pas als hij 15 is hahaha
    Hij zit standaard onder de blauwe plekken en de boel kapot.
    Maar het je rustig en beheerst kindje, dan is het al heel anders.

Deel Deze Pagina