M'n dochter heeft al een aardig bosje haren, maar elke ochtend zit de achterkant he-le-maal vol met knopen. Tranen met tuiten natuurlijk als ik een voorzichtige poging doe om ze er uit te halen. Hebben jullie goede tips om van die knopen af te komen??
Ik doe een beetje nat maken, haar plukje voor plukje vasthouden en dan toch maar uitkammen. Het is even niet leuk, maar tot nu toe gaat het hier zo goed... Misschien iets van haarlotion proberen?
Bij Jaime doe ik vaak voor ze gaat slapen een vlecht oid in. Maar weet niet of dat al kan bij het haar van jouw dochter? Je hebt ook spray om te ontklitten. Drama is het heh.....
Ik gebruik ook antiklitspray maar niet die kids versie die vind ik zo chemisch ruiken...Ik gebruik dus gewoon normale..werkt ook een stuk beter
Bedankt voor de tips. @senseemilia: een klein staartje zou wel kunnen, maar een vlecht nog niet. Ik borstel het nu eerst een eeuwigheid en ga er daarna toch maar heel voorzichtig met de kam doorheen, maar ja, als ik d'r schoudertjes al weer omhoog zie schieten van de 'angst' dan vind ik het toch wel heel zielig. Misschien dat ik maar eens zo'n spray ga proberen. Kan dat ook op droog haar?
Herkenbaar! Als mijn moeder mijn haren uitborstelde deed het zoveel pijn! Maar nu weet ook dat ze het helemaal fout deed. Zij begon bovenaan en trok gewoon door naar beneden... Mijn tip: Begin onderaan, bij de puntjes, als zeg maar de eerste 10-20 cm klitvrij zijn, ga dan een stukje hoger. Let vooral op de onderste laag haren. Soms is de bovenste laag klitvrij, maar eronder nog niet. Kan nog een verrassende pijnlijke haal worden! Oh en borstel je het ook voor ze naar bed gaat? Het nadeel van een staart in met slapen, is dat het haar breekt op het punt van het elastiekje. Ik kreeg daar veel losse plukken en pluizende krullen van. Hangt van het haartype af.