verloskundige bellen? erg veel pijn

Discussie in 'De bevalling' gestart door Friesland90, 1 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Sinds eergister zit ik in overweging om de verloskundige te bellen en gisteren toen ik bij elk stukje dat ik lopen moest (wc, bed) in huilen uitbarstte, zei mijn vriend we bellen morgen de verloskundigen zien wel wat ze voor ons kunnen doen.

Ik heb zo pijnlijke heupen dat ik niet langer dan een half uur op 1 kant kam liggen en dat ik blij ben als ik er in de ochtend af kan. Daarnaast heb ik zo verschrikkelijk pijn aan mijn schaambot dat ik nog amper een stap kan verzetten. Ik loop met een stoel voor me naar de wc omdat ik er anders gewoon niet kom. Ik hoi dit niet meer vol!! Het wordt in eens zo snel erger en ik ben de pijn zo zat.
    De fysio kan ook niet meer voor mij betekenen. De buikband heb ik zoveel mogelijk om, ik log met kussens tussen de benen en onder de buik, probeer te blijven bewegen en slik al paracetamol.

Nu kan niemand mijn vraag beantwoorden natuurlijk of de verloskundige iets voor mij zou kunnen / willen betekenen, maar misschien zijn er meer met deze ervaring en wat er toen is gedaan en of er iets is gedaan?

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen ervaring mee, maar zou je verloskundige bellen. Zoveel pijn is niet de bedoeling.
    Sterkte!

3. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Ik zou ook even bellen met je verloskundige, heb je al langer last van je bekken?
    Ik ben 2 maanden geleden ingeleid met 38,3 dagen vanwege bekkeninstabiliteit, bij mij was het ook niet meer vol te houden.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Gewoon bellen, alleen zij kan je vertellen of zet wat voor je kan betekenen. Zo veel pijn is niet 'normaal' (in de zin dat de meeste vrouwen dat niet hebben) dus zeker een reden om even te bellen.

5. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    ik zou ook bellen....nu put je jezelf uit en dan moet je nog bevallen....je hebt je energie hard genoeg nog nodig....

sterkte!!

6. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    hier doen ze er niks aan.
    mijn schoonzus heeft het ook gehad die ging kruipend door haar huis als ze naar het toilet moest en sliep beneden op het kraambed.
    ze had heel erg veel pijn maar de verloskundige heeft haar mooi laten kruipen er werd niet ingegrepen. bi vinden ze hier geen medische noodzaak. de gezondheid van de baby is niet in gevaar en van moeder ook niet levensbedreigend het word als ongemakkelijk gezien.

hoop voor je dat er bij jullie anders naar gekeken word
    sterkte meid

7. bananenschuimpj

bananenschuimpj Actief lid

28 feb 2011
    223
    0
    0
    Ik had het ook, deden ze niks aan hoorde erbij volgens hen. Wat mij hielp was kussen tussen benen stoppen bij het slapen. Veel minder pijn aan heupen. Gelukkig na 2 weken geen last meer van gehad

8. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Eens.

En misschien kunnen ze je dan inleiden? Dit is ook geen doen, zoveel pijn...

9. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Die pijn in je heupen met slapen herken ik ook. Is dan niet zo erg als bij jou, ook niet elke nacht, maar is idd echt niet fijn!!!
    Heb je een buikwand of een bekkenband? Zelf slaap ik wel eens met m'n bekkenband omdat dat meer steun geeft en je daardoor minder last hebt met draaien en merk ook dat het scheelt in de pijn in m'n heupen.

Succes meid!

10. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Bedankt voor de berichtjes.

Ik heb zowel een bekkenband van rafys als een buikband van anita belt ofzo. De fysio raadde mij aan om de bekkenband om te doen met bewegen, zoals boodschappen (maar dat gaat inmiddels al niet meer) en de buikband gewoon de hele dag om te houden. Het geeft echt wel wat verlichting, zeker in combinatie met de pcm, maar ik kan het gewoon niet meer verdragen. Het wordt te erg nu en elke dag weer erger nog.

Een was kussen tussen mijn benen is niet genoeg hoor. Ik heb een heel hoofdkussen tussen mn benen en op de bank 3 kussens ertussen. Het liggen doet dan geen pijn aan mijn schaambot, maar ik kan gewoon niet langer dan een half uur liggen en dan hou ik het niet meer vol door de pijn aan mn heupen.

We gaan zo meteen bellen en we wachten het af.. Ik voel me best een slappeling. Ik weet natuurlijk zelf ook heel goed dat een zwangerschap nou eenmaal niet altijd een pretje is en het gewoon 40 weken duurt. Maar dit is echt verschrikkelijk.

11. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    De zwangerschap hoeft niet "gewoon 40 weken" te duren hoor. Als de pijn echt niet uit te houden is ziet de verloskundige dit ook wel. Bij mij hebben ze me toen (om andere redenen overigens) ingeleid bij 37w2d.
    Deze pijn klinkt als niet normaal dus idd gewoon de verloskundige bellen en kijken wat zij zegt.

12. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ze komt zo langs.. Ben benieuwd..

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Jeetje ik ben er ook bang voor nu al bekkenpijn hier. Ik hoop dat ze naar je wil luisteren en je op z'n minst wil strippen als dit mogelijk is. Veel succes en sterkte zoveel pijn is niet leuk.

14. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Ben benieuwd hoe het gaat!

15. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    FleurSylvano, Ik had in het begin veel rug en rib klachten, maar door de tips van de fysio / andere ligging kindje etc. is het uiteindelijk toch goed gegaan en heb ik zelfs toch nog kunnen werken tot 30 weken! Dat had ik ook nooit verwacht.

De verloskundige is langs geweest en ze probeerd het hoofdje te voelen, maar voelt alleen schouders, zo laag ligt het hoofdje al! Precies waar mijn pijn zit, zit de achterkant van het hoofdje dus de pijn is wel duidelijk te verklaren.

Ze gaat zo meteen bellen met de gynaecoloog (tussen de middag is de poli dicht) of ik vanmiddag nog terecht kan voor inleiding en anders wordt het maandag. Ik heb nu helemaal de zenuwen, maar ben ontzettend opgelucht dat ik niet meer 2 weken nog door hoef.
    Al voelt het wel heel tegenstrijdig omdat ik nog geen 40 weken ben en het kindje het erg goed lijkt te hebben in mijn buik. Helaas heeft mama het er wat minder onder, maar toch is het wel fijn te weten dat de baby het goed maakt.

We wachten nu af tot we worden gebeld en ik hoop dat we vanmiddag nog terecht kunnen. Anders wordt het vast een zenuwslopend weekend.

16. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik hoop voor je dat het vanmiddag nog kan. Succes en laat ons even weten :)

17. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Jeetje, spannend zeg als je vandaag nog terecht zou kunnen! Lijkt me heel erg omschakelen. Maar in ieder geval fijn dat de verloskundige gekomen is en er nu wat aan gedaan gaat worden!

18. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ohh ik kan om 15.15 terecht..!! Dat is snel zeg.. Mijn man gaat mn zoontje klaar maken en dan brengen we die weg.. Pff ik heb flinke zenuwen nu

19. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Oeehhh spannend! Kan me helemaal voorstellen dat je nu flinke zenuwen hebt.

Zet hem op! En heel veel succes!

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Succes! En wat fijn dat er toch goed naar je geluisterd is want niet meer kunnen lopen van de pijn kan gewoon niet!
    Hier inderdaad ook oefeningen van de bekkenfysio dus doe mn best :) Zet m op!

Deel Deze Pagina