Bij mijn dochter begon de bevalling spontaan met 39+2 en ben ik in 7 uur bevallen. Op een heftige weeënstorm na echt een prima bevalling. Ondertussen ben ik nu bijna 36 weken zwanger en bestaat er een kans dat dit een ingeleide bevalling gaat worden. ik kan maar weinig verhalen vinden van vrouwen die bij de eerste spontaan bevielen en bij de tweede in zijn geleid. Hier mensen met ervaringen?
Voornamelijk of er veel verschil in de bevalling was (pijn, aantal uren etc). Ben erg benieuwd! Ps: uiteraard begrijp ik dat als je twee keer spontaan bevalt er ook verschillen zullen zijn.
De eerste duurde 16 uur. Ik kreeg een ruggenprik en had daardoor geen persweeën waardoor ze tijdens het persen mee moesten duwen op mijn buik waardoor weer subtotaal ruptuur. De tweede werd ik met 37+ 1 ingeleid. Die dag 2 x tabletten via de schede. Dat gaf alleen wat lichte weeën zonder ontsluiting. De tweede dag kwam er elke 4 uur een tablet bij. Om 16 uur dachten ze dat het niks meer ging doen want ik had die tweede dag alleen nog maar menstruatiepijn maar ineens kreeg ik om 17 uur een scherpe wee gevolgd door gebroken vliezen en daarna volgde een hele heftige weeenstorm. Om 17:30 is onze dochter geboren. Nu bedenk ik me alleen dat het niet echt te vergelijken zal zijn gezien onze dochter al overleden was in de buik. Mijn lijf nog niet klaar was om te bevallen en er een ander pad is gekozen dan het gebruikelijke inleiden. Er kwam iets meer geweld aan te pas. Over het algemeen genomen zijn de bevallingen van de tweede sneller, mits de eerste bevalling ook via de natuurlijke weg is gegaan.
De eerste duurde 5uur met precies 40 weken. Geen pijn bestrijding. De tweede was ingeleid met 40 weken ivm zwssuiker. Het duurde 2.5uur. De laatste 30minuten waren de weeen heftig maar had vanaf het begin al aangegeven dat mocht dat ik het niet meer kon, wilde ik een pompje. En die kreeg ik ook, dat was zalig. De eerste 2 uur waren de weeen goed te doen. Ik had al 3cm ontsluiting. Dus in die 2 uur ging van 3 naar 5cm. En in die haf uur ging van 5 naar 10cm, no wonder dat was heftig. Maar geef mij die ingeleid bevalling, het was heftig maar alleen half uurtje. Bij de eerste had ik 2 uur persweeen. Dus de persweeen heb ik hetzelfde ervaren als bij de eerste bevalling. Bij de tweede was ik niet geknipt. Kreeg 2 hechtingen en een uur daarna kon ik al lopen naar de badkamer om te douchen. Veel succes.