Mijn hoogste opleiding is mbo niveau 4. Ik ben para-veterinair. In laatste jaar engels, nederlands, wiskunde, scheikunde en natuurkunde op hbo niveau positief afgesloten, om zo op het hbo minimaal 1 leerjaar minder te hebben. Maar ik ben nooit naar het hbo gegaan
Mbo. Daarna hbo maar niet afgemaakt. E nu een thuisstudie mbo verzorgende ig kraamzorg. Wilde wel een hbo studie gaan doen weer. Maar wil kraamverzorgende worden dus dan is het slimmer deze studie te doen . Wel van plan te blijven door studeren. Ik vind het leuk om te doen en te blijven ontwikkelen.
Maar wie zou dan ook meer drinken? De hoogopgeleide mama, of de laagopgeleide mama Ik denk de hoogopgeleide mama.
Mbo, voor mijn vakgebied is er enkel een mbo opleiding. Na de havo ben ik dus een mbo opleiding gaan doen.
Wo studie afgerond via een hele omweg (mavo-havo-hbo propedeuse-wo) Werk sindsdien echter op HBO niveau. Zelfs MBO begonnen omdat de arbeidsmarkt toen op zn gat lag. Binnen bedrijf weer opgeklommen naar een leuke functie.
Na 2 foute studiekeuzes (1 jaar hbo commerciële economie en 2 jaar wo psychologie) ben ik uiteindelijk afgestudeerd aan de pabo. Duidelijk een gevalletje van ‘youth is wasted on the young’ bij mij . Maar gelukkig kwam alles toch nog goed
Mbo-4 maar dat was omdat ik met 15 jaar klaar was met de middelbare school. Dus ik moest een opleiding doen van mijn ouders. Heb de koksopleiding gedaan, dus veel stage en praktijk. Ik kon bij mijn stage aan et werk in de weekenden en ben er na mijn studie nog heel wat jaren gebleven. Al met al zo’n 13 jaar denk ik. Nu werk ik vanuit huis. Ik heb niet zoveel met school en een baas
Het is zelfs zo dat de meeste vrouwen die wel eens drinken tijdens een zwangerschap, hoogopgeleide zijn.
Over het algemeen leven laag opgeleiden gemiddeld ongezonder. Roken meer, meer overgewicht, eten minder groenten en fruit en sporten minder. Ze drinken gemiddeld ook meer alcohol. Maar bij hoger opgeleiden is een soort tweedeling tussen mensen die wel veel (dagelijks) drinken en mensen die niet/nauwelijks drinken. Die laatste groep haalt daardoor het gemiddelde omlaag. Bij laag opgeleiden komen geheel onthouders veel minder voor. En voordat er mensen gaan reageren; dit zijn gemiddelden en zegt niks over jou als persoon. Dus niet persoonlijk opvatten.
Voortgezet. Helaas Heb me toen aangemeld, op vakantie bij terug komst afwijzing en alle scholen dicht... Had toch al een hekel aan school, dus toen gaan werken Oh en overigens,.. ik drink bijna nooit ( wel gedaan , vroegaahhh )
Ik heb 2 diploma's, spw 4 en verpleegkundige 4. Ben werkzaam als verpleegkundige. En ik drink niet als " lager opgeleide"
Ik haal het gemiddelde lekker omlaag; heb m'n eindexamen vwo niet gehaald en daarna niks anders meer gedaan.
Off topic maar mag ik jou een pb doen over je fiscaal recht carriere? Mijn vriend is ook fiscalist en ik vroeg mij het een en ander af.
Ik had al een MBO opleiding en werkte al ruim 12 jaar. September 2016 ben ik gestart met een BBL opleiding verzorgende IG. DIt moet ik in 2 jaar klaar hebben alleen door heel veel doorwerken ben ik nu half maart al lekker klaar. Door mijn manager gevraagd of ik gelijk door wil voor verpleegkundige maar ik weet niet of ik dit wil. Misschien over een jaartje weer. Nu ik ouder ben vind ik het leren veel makkelijker gaan. Ook door de werkervaring die ik heb opgedaan in al die jaren.