Heb HBO Sociaal Pedagogische Hulpverlening gedaan en afgerond. Maar werk nu in een totaal ander werkveld.
MBO en dan de reisbranche. Nu een BTM maar wel altijd in de reiswereld gewerkt. Mocht ik ooit nog terug gaan werken dan zou ik wel weer de reiswereld in gaan.
Zelf gekozen! Heb jaren in de gehandicaptenzorg en psychiatrie gewerkt, maar was de onregelmatigheid zat. Ook mentaal vond ik het steeds zwaarder worden.
Ik was een opstandige puber die het op haar 15e niet meer nodig vond om naar school te gaan. Dat was in 3 havo. Helaas leerplicht (toen tot 16), dus mbo (iets in de reiswereld) gaan doen. Dat vond ik wel leuk! Maar met 2 vingers in m'n neus afgerond. In laatste jaar m'n dochter gekregen. Branche van die opleiding betaald slecht en veel onregelmatig werken. Dus door naar HBO. Uiteindelijk gekozen voor een International Business (Engelstalig) opleiding. Ook afgerond. Maar was niet de beste keuze Laatst aan zitten denken om om te scholen naar tolk/vertaler. Mijn guilty pleasure opleiding/beroep blijft toch wel forensisch onderzoeker, criminologie of (klinisch) forensisch psycholoog
Zeker weten! Ik ben ook op de mavo begonnen. Toen havo er achter aan, toen hbo propedeuse in 1 jaar gehaald. En toen door naar de universiteit. Ondertussen nog jong moeder geworden.
Ja!! Als ik de hersens had om alles te kunnen worden wat ik maar wou dan had ik ook 1 van deze richtingen gedaan. Zo vet en interessant!!
Mbo 4 Manager Opslag en vervoer. Ben nu thuis-blijf moeder. Als de jongste naar school gaat, wil ik kijken of ik weer in de transport & logistiek aan het werk kan.
Het is razend interessant... maar je hebt er ook een heeeeuuuule lange adem en doorzettingsvermogen voor nodig! Diagnosticering is tot daar aantoe, maar behandeling is m.i. niet altijd goed te rijmen met het disciplinerende karakter van detentie. Het zijn bijzondere omstandigheden waaronder behandelaren binnen een PI werken. Er is altijd een heersende discussie over wat nu prioriteit heeft: de vergelding vanuit de maatschappij, de heropvoeding of de behandeling? Hoe kijken we naar de boetedoening en de effecteit hiervan? Heeft straffen überhaupt zin als crimineel gedrag zijn oorsprong heeft in neurologische afwijkingen etc. Razend interessant. Maar ook frustrerend van tijd tot tijd.
Ik heb ook Fiscaal recht met civiel effect gestudeerd en doe er niks meer mee. Daarnaast ook Fiscale economie. Doe ik ook niks mee