Hoogst genoten opleiding

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 7 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoogst genoten opleiding

1. Basisonderwijs

0 stem(men)
    0,0%
  2. Voortgezet onderwijs

14 stem(men)
    3,8%
  3. mbo

104 stem(men)
    28,3%
  4. hbo

161 stem(men)
    43,9%
  5. wo

88 stem(men)
    24,0%
  1. Koon

Koon Niet meer actief

HBO sociaal pedagogische hulpverlening gestudeerd. Inmiddels dik 10 jaar geleden afgestudeerd en nog altijd werkzaam in de (jeugd)zorg. Inmiddels wel een regelmatige baan gevonden (heerlijk!)

Mijn partner heeft alleen de middelbare school afgemaakt. Uiteindelijk nu een HBO+ functie in het bedrijfsleven. Dus het kan soms ook zonder papiertje op z'n pootjes terecht komen. :)

2. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Eerst MBO opleiding SPW gedaan. 1 jaar op die opleiding gezeten, was niet mijn ding. Toen mbo niveau 2 commercieel administratief mdw gedaan, daarna mbo niveau 3, basiskennis boekhouden en basiskennis calculatie. Beide afgerond. Mijn doel is om straks na bevalling van de tweede mbo niveau 4 praktijkdiploma boekhouden te halen. Dit zal ik echter thuis gaan doen.

3. maliro

maliro Niet meer actief

Een hbo-opleiding afgerond. Daarvoor nog een tijd een wo-studie gevolgd maar niet afgemaakt.

4. motormuis

motormuis Actief lid

24 nov 2014
    157
    178
    43
    Vrouw
    GGz-agoog in de psychiatrie en verslavingszorg
    Gelderland
    Hbo sph
    Post hbo GGz-agoog
    En nu post hbo cognitief gedragstherapeutisch werker

5. noellegi

noellegi Actief lid

5 dec 2017
    117
    106
    43
    Vrouw
    Ik heb een hbo studie afgerond (IBL)
    Mijn man heeft eerst pro gedaan, toen niveau 2, niveau 3, niveau 4, hbo. Hartstikke slimme vent maar een ‘probleemkind’ geweest waardoor hij school compleet links liet liggen.

Best wel heel trots dat hij toch zover is gekomen :)

Bubblez, VBJ82, Chocolat en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Hier ook van mavo naar universiteit gekomen (via de havo en het hbo). :) Heb uiteindelijk een studie in de sociale wetenschappen (cum laude :roflmao:) afgerond.

Nescio, Chocolat en iMoeder vinden dit leuk.
  7. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Twee masters op de uni :) had liever wat anders gestudeerd helaas

8. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Leuk al die fiscalisten hier die er ook niks mee doen :thumup:

9. hollandsenieuwe

hollandsenieuwe Niet meer actief

Zag dat ze in de tweede kamer de namen willen veranderen. Dus niet meer hoger of lager opgeleid, maar theoretisch of praktisch.
    Lijkt mij een goed streven. Ik heb vaak het idee dat mensen die mbo hebben gedaan zich soms "schamen" omdat ze "maar" MBO hebben gedaan en mensen die HBO of WO hebben daar heel trots op zijn.
    Is natuurlijk ook heel fijn als je goed kan leren, maar mijns inziens hebben we beide mensen nodig en maakt het niet uit wat voor opleiding je hebt gedaan, als je je talenten maar gebruikt :)
    Ik kom hierop doordat het mij opvalt dat er in dit topic meer gereageerd wordt door HBO en WO mensen dan MBO mensen ;)
    Heb zelf trouwens ook MBO4 gedaan..

jt82, famofthree, Roanna en 12 anderen vinden dit leuk.
  10. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik heb alleen het VBO gehad, wel had ik mij aangemeld voor de opleiding helpende in de zorg maar ben er niet aan begonnen. De huisarts leek het beter als ik niet dat werk ging doen i.v.m. mijn benen, had ik maar niet geluisterd. Op school ook een leerkracht die mij op het vbo wilde houden en niet naar de mavo wilde laten gaan en mijn ouders luisterden naar hem. (een meisje gaat toch trouwen en blijft thuis, behalve ik)
    Ik werk nu in de thuiszorg als huishoudelijke hulp.

amdaa vindt dit leuk.
  11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #111 amdaa, 7 dec 2017
    Laatst bewerkt: 7 dec 2017
    Wat is zijn opleidingsniveau in land van herkomst?
    Mijn advies is om alle focus te leggen om zo snel mogelijk de taal te leren! Leerkansen zijn niet afhankelijk van een taal (die is te leren, duurt hooguit iets langer) maar van het denkniveau en doorzettingsvermogen.

Ik heb ook een langere weg afgelegd omdat ik basisonderwijs in buitenland heb gehad: mavo - havo - hbo1 - hbo2- wo1 - wo 2.
    Vanaf tweede hbo studie ben ik deeltijd aan het studeren, naast parttime baan en inmiddels drie kinderen.

Ot: ik drink dus regelmatig een wijntje

12. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik heb een wo-master binnen de pedagogische wetenschappen. Ik wil ooit nog een master halen, als de kinderen iets ouder zijn.

13. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Hbo, leerkracht basisonderwijs

14. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ja, dat hij de taal moet leren is volstrekt logisch, en een belangrijke eerste stap.
    Maar daarom vroeg ik me af wat daarna komt: als hij de taal spreekt en alleen de middelbare school heeft gedaan, wat zijn dan de opties voor een baan?

15. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Havo en daarna een middelbare opleiding die in principe beneden niveau lag, maar ik wilde iets 'creatiefs' doen en was liever lui dan moe. Met de betreffende opleiding heb ik uiteindelijk maar een jaar of twee iets gedaan, daarna vertrokken uit Nederland en in Engeland (waar men gelukkig voor mij veel meer op karakter en eigenschappen selecteert dan opleiding alleen) van het één in het ander gerold. Onderweg veel geleerd en opgestoken en uiteindelijk nog redelijk goed terechtgekomen, al zeg ik het zelf. Op een compleet ander vlak dan wat ik in eerste instantie voor ogen had.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Helemaal mee eens.

17. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Examen vwo tijdens mijn zwangerschap gehaald. Toen een jaartje ertussenuit geweest om te bevallen en moederen. Daarna begonnen aan WO psychologie. Met heeeeel veel studievertraging mijn WO bachelor binnengeharkt en nu tijdelijk ervaring op doen in de praktijk. Als de jongste naar school gaat wil ik mijn master psychologie nog halen.

18. Essie3

Essie3 Niet meer actief

ik heb een wo opleiding gedaan

19. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.485
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Mbo 2; helpende zorg en welzijn. Nu bezig met mbo 3 verzorgende ig.

20. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    MBO3 verzorgende IG

Deel Deze Pagina