hahahaha..... wellicht krijg ik daarom elke keer te horen dat mn zoontje (ondanks spraak-achterstand vanwege slecht horen)... zo slim is.... idd... belachelijk... een slim kind kan ook uit "domme" ouders geboren worden... of andersom.... en tja wat is "dom" en wat is "wijsheid"....? net of alles aan n papiertje hangt.... je bent pas dom als je denkt dat je alles weet en daardoor nergens meer voor open staat... want dan halen de -in jouw ogen "domme" mensen- je snel in.......
Mavo heb ik afgerond MBO ben ik aan begonnen maar heb ik niet afgemaakt Ga nu via m'n werk een MBO opleiding doen duurt gelukkig maar een jaar heb echt een hekel aan leren. Om kans te maken op een vast contract is het wel belangrijk dat ik het doe.
weetje dat ik dat niet eens invul? en zet er gewoon niets neer hahaha hebben hun toch niets mee te maken?
Hier ook zo hoor...alleen is het zo dat mijn man geen opleiding heeft. Ik heb HBO PABO gedaan, mijn man heeft op het speciaal onderwijs gezeten en werkt nu via een sociale werkvoorziening bij de post. Je wilt niet weten wat voor vooroordelen wij de afgelopen jaren al naar ons hoofd hebben gekregen. Als mijn man als kind iets meer gestimuleerd was en geholpen, ipv misbruikt te worden door zijn stiefvader, dat had hij daar nu niet gewerkt nee....maar maakt dat wat uit?? Ik hou zielsveel van hem, we kunnen overal over praten en hij is een geweldige vader... Wat maakt die opleiding dan uit.....nou voor veel mensen schijnbaar veel. Heb zovaak gehoord waarom ik toch met hem was. Nou sorry, als je dat tegen me zegt, dan is het voor mij klaar... Dit is geen aanval op iemand hier hoor maar gewoon wat ik zelf meemaak mbt opleidingsniveau!
Over verwachtingen gesproken: De directeur van onze basisschool vroeg bezorgd aan mijn ouders of ze het niet erg vonden dat hun 2e dochter (ik ben de oudste en heb WVO gedaan) "slechts naar de HAVO kon" Ik weet eigenlijk niet precies wat mijn ouders hebben geantwoord, maar het is nooit meer echt goed gekomen tussen hen en die man!
Mavo afgemaakt, had makkelijk de havo kunnen halen, maar vond andere dingen belangrijker, achteraf stom maar ja kan er niets aan veranderen.
Heb tijd gelee een hele nette discussie gehad met CB daarover... maar ze hadden toch moeite met dit "domme meisje"... misschien dat ik volgende keer maar vraag of ze het formuliertje kunnen voorlezen, omdat ik het niet begrijp..... Voldoe ik wellicht aan hun verwachtingen....
is ook zo ben ik het helemaal mee eens.. ik kreeg van de basisschool het advies om naar de lomschool te gaan.want de mavo zou al te hoog zijn voor mij. ik heb het vmbo gedaan op de TL richting daarna een mbo en daarna door naar het hbo met die papieren maar eens terug gegaan naar de basisschool
Ik vind het vooral een hoop tijd verdoen. En het is inderdaad maar net waar je kwaliteiten liggen en intresses. Ik ben een drop out geweest en leerde op vwo niveau. Als mensen dat horen is het, oochhhhh wat zonde! Maar ik vind dat echt zoeen bull.... Ik woon sinds mijn 18de in mijn eigen huis. Zit goed in de centen en woon inmiddels in een huis met uitzicht op zee en ben pas 24. Als ik mijn diploma had gehad had ik er geen reet aan gehad. Ik bedoel.. Een diplomatje brengt je niet altijd ergens in je leven. Er is nog zoveel meer.
mavo D afgemaakt... en daarna op Spw in het derde leerjaar gestrand.... en ach... heb nu mn eigen verticale groep hier... dus breng nog wel wat van de theorie in praktijk....
In 6 atheneum gestopt, snel HAVO examen gedaan en toen MBO secretaresse. Toen nog een jaartje HBO gedaan, maar vond ik niet zo leuk, wel even mijn propedeuse gehaald.
ik ben ook gestopt in 5 vwo en krijg ook altijd te horen oo wat zonde, maar weet je ik wil al me hele leven medewerker op een kdv worden en daar heb je helemaal geen vwo voor nodig en wij hebben het als schoonmakers veel breder met geld dan mensen met een opleiding
Inderdaad als je hoger opgeleid was wildat nog niet zeggen dat je persee op dat niveau een baan zou vinden die bij jou past. Toen ik nog op school zat is er iets op mijn pad gekomen waar ik nogsteeds goed mee verdien. Dus ik zou niet weten waarom ik mijn vwo diploma had moeten hebben.
Mavo afgemaakt, MBO opleiding begonnen maar na 2 jaar gestopt want ik had volledig mijn buik vol van school. Ik ben toen full-time gaan werken met de bedoeling na een jaartje terug naar school te gaan maar het is anders gelopen en ben tot nu toe niet meer gestart met een nieuwe opleiding. Zou het wel graag willen doen maar vrees dat ik na een jaartje ofzo er weer mee stop.
Hier ook WO. Overigens is het opleidingsniveau van de ouders voor de basisschool van belang omdat ze voor kinderen van laag opgeleide ouders meer subsidie krijgen. Heeft dus niet veel te maken met de verwachtingen naar een kind toe.
Ik ben tot 3 keer toe gestopt met mbo, door mijn depressie en ik heb een concentratiestoornis waardoor mezelf er toe zetten gewoon niet lukt. Vanaf groep 3 krijg ik al commentaar op me rapporten, dat er meer in zit dan dat er uit komt. Het klinkt zo zwak, en zo weinig mensen begrijpen me, maar het lukt me gewoon niet om dingen af te ronden.