hoogste opleiding?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 23 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoogste?

1. basisschool

2. vmbo mavo havo etc

3. mbo

4. hbo

5. wo

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Chai

Chai Niet meer actief

Cb vond ik geen probleem. Maar die pipos op de basisschool straks gaat het niks aan vrees ik..

Mijn moeder zei dat toen mijn broertje (10jaar jonger dan mij) bijna naar school moest alle ouders tijdens een ontmoetings avond in een kring moesten zitten en omstebeurt ging iedereen vertellen wat voor baan ze hadden..;)
    Echt zo vaag, maargoed.

2. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Vwo, en nu 2e jaars psychologie aan de universiteit. Ik had er voor kunnen kiezen om na mijn vwo aan het werk te gaan, wellicht zou dat in mijn situatie als alleenstaande moeder financieel beter zijn geweest. Maar ik wil zelf graag verder studeren omdat ik het zonde vind om niks te doen met mijn vwo diploma. En ook omdat ik, ondanks dat een diploma niet garant staat voor een goede financiële toekomst, het idee heb dat ik mijn kansen hierop door verder te studeren wel vergroot.

3. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    indirect dan toch wel...???
    het is toch niet voor niets dat er subsidie-verschillen inzitten....

4. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Indirect is dat er misschien een gevolg van. Maar het is dus niet de reden dat een basisschool om het opleidingsniveau vraagt. De subsidieregels bepaalt een school niet zelf maar zijn van bovenaf opgelegd.

Ik merk op onze school niets van verwachtingen van kinderen naar aanleiding van het opleidingsniveau van de ouders in ieder geval.

5. Chai

Chai Niet meer actief

Mijn broertje is toch een paar keer onderschat omdat onze moeder nietzo hoog opgeleid is en bij een kdv werkt.
    De voorbeelden kan ik nietzo direct noemen hiervan, misschien ook iets te prive.
    Maar ik snap wel dat ze er om "moeten" vragen, maar vaak word het toch ook gebruikt in het nadeel van het kind..

6. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    vond het wel bizar dat het inschrijvingsformulier (ook standaard geregeld?) nu zo veranderd is, dat zelfs opleidingen, namen van mijn scholing, eindexamen-data, en werkgevers dienden te worden vermeld...

bij oudste (zelfde basisschool) was dit nog niet het geval.....

Nu zal het wellicht per gemeente ook schelen.... (Rotterdam)

maar ga off topic.... sorry Amfy...

7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    HBO.

Wilde me laatst inschrijven aan de VU voor studie psychologie, maar dat ging niet door. Als je al een Bachelor diploma hebt, moet je voor een volgende Bachelor titel maar liefst 9000 euro collegegeld per jaar betalen :(

8. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    En elke enquête van het CB vraagt er naar.....

nu vul ik die dingen helemaal niet meer in tegenwoordig....
    (niet hoog opgeleid, maar ik leer wel snel... :D)

9. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    :D:D Eigenlijk zouden ze de vraag moeten veranderen dus :D:D

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee hoor vind dit ook een hele handige eigenlijk.

ik ben dus ook van mening dat het geen reet ut hoeft te maken en dit heb ik dan ook netjes op het inschrijfformulier bij de opmerkingen gezet dat ik er het nut niet van in zie.
    dat hij een eigen individu is met eigen capaciteiten en dar hij niet beoordeeld hoeft te worden op het opleidings niveau van zijn ouders

11. Chai

Chai Niet meer actief

Haha... :D

12. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hbo.

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Atheneum

14. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
  15. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ttja er zit een bekostigingsverhaal achter. Voor ouders met een lagere opleiding krijgen ze meer geld, evanals voor kinderen met allochtone ouders (bepaalde regels).

op basis van bepaalde criteria kan een kindje ook in aanmerking komen voor gratis voorshool en dergelijke. Waarom ze het vragen is dan ook omdat ze vast moeten stellen of het voor je kindje door de gemeente betaald gaat worden of niet.

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Fluitend tot aan de laatste tentamenweek voor de centrale examens mijn vwo gedaan. Toen stel op sprong gestopt doordat ik echt niet lekker in mijn vel zat (zacht uitgedrukt ;)). Nu doe ik af en toe wat modules via de Open Universiteit en ook die gaan vrij makkelijk.
    Word ook altijd een beetje mal van die 'hoogst genoten opleiding'-vraag.

17. Onder water

Onder water Niet meer actief

Van mavo-havo naar VMBO BBL naar MBO 2 en nu HBO 3e jaars

18. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerst MAVO behaald, MBO 3 en 4 behaald en nu bezig met HBO maatschappelijk werk

19. Ik heb het allemaal verschrikkelijk verpest vroeger.
    Vmbo niet afgemaakt.... Was altijd bezig met mijn paarden en met jongens!
    Toen uiteindelijk MBO gaan doen, en toen was ik ineens zwanger van ons kleine meisje, wou eerst die opleiding afmaken.
    Maar zag dat later toch niet zitten, nog een paar jaar 5 dgn in de week naar school met een internationaal vrachtwagenchauffeur als vriend/papa ;) .
    Dus voorlopig ben ik nog ongeveer 1.5 jaar huismama :) .. (ben vorige week 22 geworden)

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook universiteit. Heb een master gehaald in Literatuurwetenschappen en algemene letterkunde.

Doe er momenteel niet veel mee, maar hoop (als alles goed en rustig gaat met de baby) te kunnen starten als promovenda.

Deel Deze Pagina