Niemand zegt dat je van een hoge opleiding een eloquent spreker wordt, of wel? Verbaal sterk zijn en intellect staan denk ik los van elkaar.
Wat een onzin! Dat is net zo'n vooroordeel als dat mensen met een lage opleiding wel heel dom zullen zijn. Ik lees dit soort dingen wel vaker en vind het zo vreemd. Er zijn zat mensen die heel hoog opgeleid zijn en sociaal uitstekend funtioneren. Het lijkt soms wel alsof sommige mensen die laag opgeleid zijn vinden dat ze daar een excuus voor moeten hebben (maar ik heb wel veel levenservaring etc, alsof mensen met een hogere opleiding dat niet kunnen hebben?) en dat er raar aangekeken wordt tegen mensen met een hoge opleiding, zo raar. Ik heb geen drie titels hoor Doctoraal psychologie en een niet afgemaakte promotie.
Gut sjezus .. zo kun je het idd ook lezen. Ik word toch een beetje schijtziek dat iedereen alles maar persoonlijk opvat. Want ik zei namelijk idd dat IEDEREEN met drie titels autistisch is Nee, ik geloof het niet toch. Ik mensen ken zonder opleiding die sociaal heel kundig zijn. Mijn punt is meer dat het nou eenmaal wel is dat sommige autistische stoornissen nu eenmaal met een hogere intelligent gepaard KUNNEN GAAN (ik zal het maar even duidelijk omschrijven, voordat anderen zich weer daar druk over gaan maken). Mijn andere punt was ook dat het nogal stom is om mensen met 3 titels en slechte sociale vaardigheiden stom te noemen. Maar goed, I'm outta here ... doei!
Huh, ik vatte het juist helemaal niet persoonlijk op (om dat extra duidelijk te maken schreef ik dat ik geen drie titels heb) maar jij helaas blijkbaar wel. Ik schreef ook "ik zie dit wel vaker op het forum", dus daarmee is lijkt me ook duidelijk dat ik niet alleen jouw post bedoel.
Dat is niet waar. Vaak zijn dat mensen die hoogbegaafd zijn. Dat is totaal wat anders dan autistisch zijn. Artsen zijn mensen die op het VWO de beta-vakken hebben gevolgd en die zijn wat vaker dan gemiddeld niet heel geweldig sociaal behept. Dat heeft niets met intellect an sich te maken, want ook mensen op lager beta-niveau zijn vaker dan gemiddeld wat minder sociaal behept. Want dat sociale zit nou eenmaal aan de alpha-kant
Grappig, meestal gaat autisme juist samen met zwakbegaafdheid en niet omdat ik het zeg, maar omdat dit expliciet zo bij de officiële diagnose genoemd staat. Asperger onderscheidt zich van andere vormen van autisme doordat hierbij vaak wel de intelligentie normaal tot hoog is, maar dat is dus een uitzondering.
Dat klopt ook weer niet helemaal. Mensen met autisme presteren doorgaans op benedengemiddeld niveau. Maar dat komt lang niet altijd doordat ze benedengemiddeld intelligent zijn, maar veel vaker doordat hun autisme hen gewoon in de weg zit bij goed kunnen functioneren.
Ik heb hbo en best redelijk wat levenservaring. Een mooie mix zou je denken. Om nu te zeggen dat ik op dit moment ben waar ik wil zijn, neuh. Ik heb nog geen idee wat ik nu precies wil in het leven, wat werk enz betreft dan he.
Momenteel MBO ik heb in april gesprek op de hogeschool omdat ik aan het overwegen ben nog voor HBO te gaan.