Hoi dames, sorry voor het lange wachten Vanmiddag weer bloedgeprikt en een echo gehad.. HCG waarde was van 430 naar -weet niet meer precies- ruin 750 gegaan.. in anderhalve dag tijd.. dit zag er volgens hem (de gyn) erg gewoon goed uit.. Op de echo helaas nog niks te zien, wel verdikt baarmoederslijmvlies.. wat volgens hem betekende of idd een prille zwangerschap, of aankomende menstruatie.. Aankomende donderdag moet ik weer bloedprikken, en zal er ook iets te zien moeten zijn op de echo.. (een ring, puntje?) Hij heeft even gerekend, ikzelf heb het vermoeden mij ei 25 mrt gevoeld te hebben, dit zou ook goed overeenkomen met de waardes en het echobeeld... de HAP had het al heel anders berekend en zou ik dus verder zijn.. Verder waren de klachten die ik opnoemde, volgens hem heel normaal
ik heb gster bij het afvegen een beetje roze afscheiding gehad.. dit was 1 x.. Nu vandaag heb ik het al 3 x gehad, niet bij elke keer afvegen, ook niet in de urine.. echt alleen bij afvegen.. Als ik nies, is het ook best gevoellig in de onderbuik/bm, verder geen krampen oid Moet ik me zorgen maken of hoort dit ook bij de gewone zwangerschap?
met niezen heb ik ook altijd (gehad) bij zwangerschap.. dus dat is niet zo gek.. Wat betreft de roze afscheiding.. het kan natuurlijk erbij horen.. Hier ook een bloeding gehad tijdens deze zwangerschap en alles gaat hier goed.. Maar ik ben natuurlijk geen arts..
Je hebt waarschijnlijk een inwendige echo gehad? Dat kan er soms ook voor zorgen dat je wat gaat bloeden. Het hoeft niet iets ergs te zijn.
Ja, zaterdag en gister een inwendige echo gehad... Gister zei hij nog dat hij verder ook niks vreemd zag, naast dat er dan nog geen duidelijke zwangerschap te zien was in de bm
Hoi dames, daar ben ik weer.. Vanmiddag weer bij de gyn geweest (weer een ander) Direct bij binnenkomst kreeg ik te horen dat mijn hcg weer mooi was gestegen.. afgelopen zaterdag 430, maandag 750(ongeveer, weet niet meer precies) en vandaag 1417.. Hij begon met de inwendige echo en zei meteen dat ik zeker wel zwanger was, maar niet in de bm Hij is even bezig geweest met kijken, en toen hij klaar was zei hij dat hij dacht wel iets te zien, maar wist het niet zeker.. Hij heeft niets gezegd over een vruchtzakje oid, maar de vrouw in de afsprakenkamer zei me toch echt een vruchtzakje te zien op de echo (dit omdat toen ze me vroeg of ik de echo meewilde, ik al huilend zei dat er niks op te zien is) Wij worden echt heen en weer geslingerd en weten niet meer waar we aan toe zijn.. Op moment ook al 3 dagen last van roze afscheiding (wat volgens deze gyn niets erg is) Zouden julie eens naar de echos willen kijken, en een mening geven? En als het vruchtzakje in de bm zit, kun je dan alsnog buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebben? Kan een vruchtzakje in 3 dagen zichtbaar worden? Want ik denk dat als deze maandag te zien was geweest, de gyn van maandag dat wel had gezegd, aangezien die meneer alles goed uitlegde en opmeette
Ik heb er niet veel verstand van maar ik lijk wel een vruchtzakje te zien. Hopelijk heb je geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Liefs
Duidelijk een vruchtzakje! Maar helaas is er nog niets in te zien. Helaas kan bij een MA ook het HCG "netjes" stijgen, ik hoop het echt niet voor je En tja, je kunt ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebben met een vruchtzakje in de baarmoeder, maar dan zou je twee eitjes gehad moeten hebben... Meid, wat een spanning!
Lievemama19, ik heb in oktober een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad in mijn eierstok (heel uitzonderlijk). Op de echo in de bm was toen ook niets te zien. Toen ze in het ziekenhuis opnieuw keken zagen ze wel een vruchtje zitten in de eierstok. Ik wil je niet ongerust maken maar de echo foto's kunnen ook van een plek buiten de baarmoeder zijn. Rechtsbovenin zit geloof ik je eierstok. Het kan zijn dat deze echo van je eileider is en dat daar t vruchtje zit. Ik hoop voor je dat ik ongelijk heb, maar als je gyni heeft gezegd dat je zwanger bent maar niet in de bm dan zou ik dat eerder geloven dan een assisent. Wat ik wel vreemd vind is dat hij je naar huis heeft gestuurd? Ik mocht absoluut niet naar huis en ben twee uur later meteen geopereerd. Ik had nog helemaal geen klachten of buikpijn, behalve bloedverlies. Mocht niet eens meer op en neer naar huis. Dus ik denk dat de gyni het ook niet helemaal weet. Ik duim voor je. Sterkte!
Als dit een vruchtzakje is (en als dat het niet is, dan weet ik het echt niet meer, heb er heeeel wat gezien na 5 miskramen), en het zit niet in je baarmoeder, dan had je toch meteen geopereerd moeten worden? Ik snap er niks van, wat is nu het vervolgbeleid? Is je niets verteld over wat er wel of niet te zien was? Een arts gaat toch niet zitten afwachten bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? En toch een beetje hoop: er worden echt veel fouten gemaakt bij vroege echo's. Ik ken iemand die zogenaamd een lege baarmoeder had, maar die het niet geloofde en om een nieuwe echo vroeg. Een half uur later werd er weer een echo gemaakt: een joekel van een vruchtzak. En zo zijn er meer verhalen. Heb zelf meegemaakt dat ik abortuspillen mee naar huis kreeg omdat de vruchtzak leeg was. Ik vertrouwde het niet, en liet de dag erna ergens anders een echo maken. En toen klopte er een hartje.
Ik moet nu morgen weer bloedprikken en echo.. als het hcg dan op 1500 zit en er is nog niks te zien, dan word ik morgen gelijk opgenomen voor een kijkoperatie.. Morgen heb ik de gyn die ik maandag had, de enige die zei dat het niet heel vreemd was dat hij niks zag op dit termijn.. Echter, toen was er geen vruchtzakje te zien, dat heb ik ook gezien.. Nu vandaag dus wel, maar deze gyn heeft er niks over gezegd.. Hij heeft alleen naar de bm gekeken, dus moet haast wel in de bm zijn
mijn gyn zei dat het hcg bij iedere vrouw verschillend is en dat ze daar echt niet 1 lijn in kunnen trekken. Het zijn altijd meerdere factoren die meespelen. Ze hebben wel een indicatie als t echt heel hoog of heel laag is, verder niet. Goed dat je morgen weer terug kunt, maar wat een spanning meid!! Hoop voor je dat ze morgen alles goed in beeld krijgen en toch iets van een vroege zwangerschap zien!!