hier is een foto van mijn echo. toch iets anders dan ik me herinnerde..maar ik had dus met deze exho, 1.5 week later een mooi kloppend hartje. ik was hier 4.4 zwanger
Hierop is het vruchtzakje nog iets kleiner zelfs, of zie ik dit verkeerd? Ik dacht namelijk maandag ook al zoiets kleins, zwarts te zien op de echo
O meid, in de richtlijn staat dat er bij 2000 meestal wat te zien is, MAAR bij mij was dat dus NIET zo. Ik was 5.3 en had iets meer dan 2000, en je zag nog niets. Dus geen vruchtzak en laat staan iets erin. Pas bij 3000 zag je bij mij wat je nu bij jou ziet. Zorg dat je heel goed uitgelegd krijgt waarom die kijkoperatie moet, en wat er op die foto's van vandaag dan wel PRECIES te zien is. Vraag er een andere arts bij als je er een slecht gevoel bij hebt of als je het niet helemaal snapt, want ik heb hier vorig jaar ook gelezen dat iemand om deze reden een kijkoperatie moest en dus gewoon gezond zwanger bleek te zijn. OEPS! En dan heb je dus wel een narcose en alle overige risico's gehad. Artsen zijn mensen, net als wij, en ze begaan soms enorme blunders. Het is jouw taak om heel erg kritisch te zijn, want dit verhaal is aan alle kanten gewoon vreemd. Het lijkt wel of omdat er in het begin (geheel voorbarig) de diagnose 'waarschijnlijk buitenbaarmoederlijke zwangerschap' is gesteld, dat iedereen nu bang is om er een te missen. Maar dat betekent niet per se dat er sprake is van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Als ik naar je echo kijk, zie ik wel zeker een vruchtzakje. Alleen denk ik ook daaronder je baarmoeder te zien. Dat is dat langwerpig ovale ding, met dat dunne streepje in het midden. Ik hoop dat je arts je meer zekerheid kan geven morgen. Wat zit jij in een nare, onzekere situatie. Heel veel succes morgen!
Als dat zo is, dan kan die zwarte vlek ook nog een cyste zijn. Die had ik namelijk ook. (onschuldig, komt veel voor, verdwijnt vanzelf) In dat geval is er misschien gewoon nog niets te zien. Niet heel gek bij deze termijn en dit hcg. Ik duim voor je, TS.
Helaas geen goed nieuws gekregen vandaag.. Helaaas niet de gyn die ik wilde, die ik afgelopen maandag ook had.. die stond op de OK Meteen al bij binnenkomst kreeg ik te horen dat mijn HCG (gister 1417) gezakt van naar 526 vandaag, een hele flinke daling dus (kan dit echt zoooooo snel dalen? Het verdubbeld dus met de dag, maar kan dus in 1 dag bijna 2/3 afnemen?) (als er een 1 voor had gestaan, was het precies het hcg dat ik nu ongeveer had moeten hebben met dit termijn, kunnen ze zo een fout maken? Sorry, wanhopige gedachte denk ik ) Een miskraam... Waarschijnlijk heeft het zoiezo niet in de BM gezeten, aangezien ze nog steeds niets konden zien, aldus deze gyn.. Ik moet nu zondag weer bloedprikken, en dan dinsdag weer bloedprikken en echo om te kijken of het hcg verder gaat dalen.. Daalt dit, dan lost mijn lichaam het vanzelf op, anders moet er gekeken worden waar het zit..
Hoi hoi, Wat super shit dat je dit nieuws hebt gekregen vandaag Ik werk zelf op de spoedeisende hulp en die bloeduitslagen gaan via apparatuur dat alles elektronisch doorstuurt. Heb nog nooit meegemaakt dat er een fout in gemaakt werd. Alleen uitslagen verwisseld maar das weer wat anders. Ik snap wel dat dit soort dingen door je hoofd gaan als je zo graag wilt dat het goed zit! Ik weet niet precies hoe snel HCG kan dalen maar ik denk dat dit best heel snel kan zijn. Hoe rot het ook is het klinkt toch echt niet goed. Ik hoop dat het vanzelf op zal lossen en dat je een volgende ronde meer geluk hebt!! Heel veel sterkte!!
Let heel goed op je eigen lichaam!! Ik heb ook een "miskraam" gehad. Bloedverlies en baarmoederslijmvlies dat ik verloor. Week later bleek mn baarmoeder "schoon" te zijn, maar helaas zat t toch in mn eileider. Laat ze dus idd alles goed checken. Dikke knuffel meid, dit is echt niet t nieuws waar je op hoopte
Wat een rotnieuws. Wel een pijlsnelle daling na een stijging volgens schema, maar wellicht kan dat bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Hebben ze nog wel met echo gekeken waar het dan wel zit? Edit: o ja, ik lees het. Sorry. En heb je gevraagd wat de vlek is op de echo van gisteren?
Ja hebben ze gekeken, maar volgens de gyn is er nergens iets te zien Moet nu zondag alleen bloedprikken, om te kijken of waarde gedaald is weer en dan dinsdag weer bloedprikken en afspraak met de gyn, waars ook weer echo