DHEA en niet ongesteld, maar ook negatieve testen. Wie ook?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kaltje, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaltje

Kaltje Actief lid

4 feb 2013
    108
    0
    0
    Amersfoort
    Hallo,
    Sinds februari gebruik ik 50mg/dag dhea, ter voorbereiding op onze 4e (zelf te betalen) ICSI.

Nu ben ik altijd heel stipt ongesteld, maar nu 4 dagen overtijd. Dat gebeurt me nooit! Als sinds 5 dagen zere borsten en het gevoel dat ik ieder moment ongesteld moet worden, maar alle testen (behalve predictor, maar die koop ik niet meer) testen witter dan wit.

Ik ben benieuwd of hier nog meer dhea-gebruiksters zijn met soortgelijke ervaringen?

Groetjes,
    K.

2. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Beste Kaltje,

Dat kan een bijwerking zijn van DHEA.
    Ikzelf heb er nooit problemen mee gehad, maar er zijn meer mensen die er "last" van hebben.

Onderstaande info heb ik voor je opgezocht (staat op de website van Dusseldorf kliniek; IVF Düsseldorf | Wetenschap en onderzoek)

Zoals bij alle medikamenten kunnen ook bij DHEA bijwerkingen optreden, die gerapporteerd worden mild te zijn. Dit betreft hoofdhaaruitval, acne, toename van fijne gezichtsbeharing, stemverandering, menstruatiestoornissen, geirriteerdheid, rusteloosheid. Bij langdurig gebruik zou theoretisch het risiko op mamma of ovariumca vehoogd kunnen worden. Hierbij moet wel besefd worden dat de DHEA spiegel na het 30e levenjaar verlaagd wordt en dat bij vrouwen in de overgang vaak langdurig fysiologisch verhoogde hormoonspiegels aanwezig zijn.

3. Kaltje

Kaltje Actief lid

4 feb 2013
    108
    0
    0
    Amersfoort
    Hallo Jolanda,
    Dankje voor je reactie. Ik had dat ook gelezen, maar ben benieuwd wat die ''menstruatiestoornissen'' in de praktijk dan inhouden.
    Ik slik op eigen initiatief, dus misschien maar even wat minderen;).
    Groetjes,
    K.

Deel Deze Pagina