hoelang zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tierlantijntje, 27 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tierlantijntje

Tierlantijntje Niet meer actief

ik heb sinds kerstochtend testen waar geen twijfel meer over bestaat; ik ben zwanger!

nu zit ik me helemaal suf te lezen op het internet over het hoe & wat nu want dit is mn eerste zwangerschap dus ik heb nog echt geen idee.

nou vraag ik me af hoelang ik ongeveer zwanger zou zijn en ik kom er niet uit. reken je vanaf de bevruchting? of vanaf je laatste periode?

mijn laatste periode begon 22 november, cyclus van 28 dagen dus verwachte de 20e ongi te worden maar dat gebeurde dus maar niet!

hoe bereken je dit?

maandag maar de huisarts bellen ofzo, neem aan dat dat de 1e stap is na een positieve test?

2. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Als ik van je laatste menstruatie uitga ben je precies 5 weken.
    Weet je wanneer je ei gesprongen is?

Huisarts hoef je niet te bellen, je kan gelijk een verloskundige bellen!

Gefeliciteerd!!

3. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Je rekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.

Gefeliciteerd!

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Als je de eisprong niet zeker weet, dan ga je uit van de eerste dag van je laatste menstruatie. Bij jou dus 22nov en dan ben je nu precies 5w.

Als je de eisprong wél zeker weet (door testen, tempen of MMM), dan is de rekensom: aantal dagen sinds de eisprong + twee weken = zwangerschapsduur.

Volgens mij hoef je de huisarts niet te bellen, maar kun je rechtstreeks een verloskundige bellen. Meestal mag je tussen de 7-10 weken voor het eerst langskomen.

Succes met je zwangerschap!

5. Tierlantijntje

Tierlantijntje Niet meer actief

mn eisprong weet ik niet precies, dus dan 5 weken berekend vanaf mn laatste ongi dus.

wauw, 5 weken :-D

nu maar op zoek naar een vk dan maar! (en nog even kijken hoe t zit met mn verzekering)

bedankt!

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ja, 5 weken :D
    Verloskundige zorg zit volgens mij in de basisverzekering, maar het even checken kan geen kwaad natuurlijk ;)

7. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Gefeliciteerd!

Verloskundige is volgens mij idd basisverzekering. Maar je zou nog wel even kunnen kijken naar eventuele aanvullende verzekeringen voor vergoeding van bijvoorbeeld eigen bijdrage van de kraamzorg, eigen bijdrage poliklinische bevalling mocht je in het ziekenhuis willen bevallen , vergoeding zwangerschapscursus of vergoeding Lactatiekundige zorg. Vaak kan een aanvullende verzekering wel uit.

8. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Mocht je persé in het ziekenhuis willen bevallen en geen eigen bijdrage willen betalen voor kraamzorg dan is het raadzaam een aanvullende verzekering te nemen.
    Zorg dat je tijdig overstapt!

9. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina