hoi verloskundigen, ik heb een vraag en vind het beetje 'onzin' om daarvoor de vk te storen. als ik 's ochtends wakker wordt en nog niet heb geplast voel ik volgens mij echt heel goed mijn baarmoeder, een vuistgrote bal (althans kan mijn hand eroverheen leggen). De bovenrand zit dan net iets onder mijn navel. Na het plassen zakt het weer naar beneden met wat kramp en daarna voel ik het nog boven mijn schaambotje. Is dit wel goed? en verder heb ik (met name vandaag) het gevoel dat ik al veel harde buiken heb, het doet geen pijn maar het voelt wel als een harde buik. Nu ben ik ook al aardig aan het groeien (buik) komt dat dan daarvan? In mijn andere zwangerschappen heb ik dit niet zo ervaren. Ik heb afgelopen week wel blaasontsteking gehad maar vanmorgen was mijn urine (3dg na antibiotica) weer helemaal schoon. het is overigens mijn vierde kindje maar ik maak me deze zwangerschap meer zorgen om alles (heb er wel een goed gevoel over hoor, voel me ook goed). Alvast bedankt
Hoihoi, Wat je 's ochtends voor het plassen voelt is inderdad je baarmoeder deze word door je volle blaas omhoog geduwt en als je blaas leeg is zakt de baarmoeder weer naar benenden. Dit is helemaal zoals het hoor! Een baarmoeder trekt buiten de zwangerschap ong 10 keer per dag samen en dit gaat ook door als je zwanger bent ik denk dat je dat voelt als je de 'harde buiken'voelt. Een vierde zwangerschap is niet niets, een stuk zwaarder voor lichaam! Imke